Gå til innhold

Får du "hjemmelekser" av behandler? Og kan du gi ett eksempel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Det hender.

Kan være noe så «enkelt» som å gjøre noe fint for meg selv (lage mat, bake, kjøpe noe jeg har ønsket meg, tenne lys etc).

Men oftest går det i pusteøvelser, øve på å være her og nå, rutiner før leggetid, snu tankegangen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett relativt nylig eksempel var at jeg fikk i lekse å gå en tur i løpet av uka. Det høres lite krevende ut, men den gangen var det veldig krevende for meg å i det hele tatt gå ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (18 timer siden):

Det hender.

Kan være noe så «enkelt» som å gjøre noe fint for meg selv (lage mat, bake, kjøpe noe jeg har ønsket meg, tenne lys etc).

Men oftest går det i pusteøvelser, øve på å være her og nå, rutiner før leggetid, snu tankegangen osv.

Det høres ut som fine ting å gjøre for en selv. Snakker dere om hvordan det gikk neste time?

Vendi skrev (17 timer siden):

Ett relativt nylig eksempel var at jeg fikk i lekse å gå en tur i løpet av uka. Det høres lite krevende ut, men den gangen var det veldig krevende for meg å i det hele tatt gå ut. 

Alle starter en plass. Tenker det er viktig å ikke presse seg for langt. Synes du det er nyttig med slike hjemmelekser?

Anonymkode: 1edd5...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det høres ut som fine ting å gjøre for en selv. Snakker dere om hvordan det gikk neste time?

Ikke nødvendigvis, oftest er det viktigere ting å snakke om. Men det går vel under en oppsummering fra uken som har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjemmelekser etter hver time. Ofte så er det at jeg skal gjøre ting jeg liker, teste ut ulike pusteøvelser, ta mer initiativ til sosiale ting etc.. 

Anonymkode: f8587...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle starter en plass. Tenker det er viktig å ikke presse seg for langt. Synes du det er nyttig med slike hjemmelekser?

Anonymkode: 1edd5...f50

Det kan være det. Og hvis man har greid det gir det en slags tilfredsstillelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (På 8.2.2023 den 19.31):

Ikke nødvendigvis, oftest er det viktigere ting å snakke om. Men det går vel under en oppsummering fra uken som har gått.

Skjønner. Det gir mening. 

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 20.05):

Jeg får hjemmelekser etter hver time. Ofte så er det at jeg skal gjøre ting jeg liker, teste ut ulike pusteøvelser, ta mer initiativ til sosiale ting etc.. 

Anonymkode: f8587...375

Høres fornuftig ut.

Vendi skrev (På 8.2.2023 den 20.36):

Det kan være det. Og hvis man har greid det gir det en slags tilfredsstillelse :) 

Ja, det har du rett i.

Anonymkode: 1edd5...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...