Gå til innhold

angst,vet dere hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått vite av en psykiater at jeg har angst og at det forsåvidt er normalt ettersom jeg har en kronisk plage (kvalme og oppkast) de/jeg ikke finner ut av. Men problemet mitt er at jeg vet ikke hva jeg har angst for og skjønner ikke hvorfor "angstanfallene" kommer når de kommer.

En annen psykiater fortalte at det er veldig vanlig å ikke vite hvorfor eller hva man har angst for, men her i dette forumet virker det som at de fleste vet hvorfor...hmmm. Har ikke sosialangst ihvertfall, lurer kanskje på om angsten er for hva sykdommen kan være ettersom legene ikke finner noe årsak? Eller kansje jeg er redd de ikke finner noe, ja det ville vært svært ille!

Noen som også ikke vet hvorfor de har angst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47111-angstvet-dere-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camaron

Kjære Pjuk

Veldig mange, de aller fleste vet ikke den eksakt grunnen til at de får angst. Så du er nok ikke alene om dette.

Angst er difuse greier. Enkelte kan nok vite i hvilke situasjoner de får angst men uten å vite hvorfor de får det.

Viss man klarer å finne frem til de situasjonene som skaper angst, tror jeg den beste behandlingen er eksponeringsterapi. Dvs. at man setter seg selv i den situasjonen som skaper angst, for etter en stund å erfare at angsten slipper taket.

Viss du ikke klarer å finne ut i hvilke situasjoner som fremkaller angst, så prøv gjennom samtaleterapi og finne ut hva som kan ligge bak. Kanskje kan det under terapien komme frem hvilke situasjoner det gjelder.

Klarer man gjennom eksponeringsterapi og redusere eller å lære seg å leve med angsten er kanskje grunnen til at den dukket opp ikke så viktig.

Ønsker deg lykke til. :)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47111-angstvet-dere-hvorfor/#findComment-179078
Del på andre sider

Gjest calestia

jeg har sosial angst.. blant annet..

Men borsett fra klare ting som nesten alltid utløser angst hos meg, så vet jeg ikke hvorfor jeg har angst resten av tida.. eller hvorfor jeg må kjøre bilen ut på en skogsvei hvor jeg knekker sammen i anfall.. uten at noe har skjedd..

noen dager er bare verre, uten at det tilsynelatende har en grunn.

Hvorfor jeg er urolig og har en diiiger klump i magen nå, det vet jeg ikke. Ingenting å være redd for her nå.. ingenting som har skjedd, eller kommer til å skje.. bare angsten som er der.. og nå er jeg så forbanna på den!!!

den er så irrasjonell. det er det som er så irriterende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47111-angstvet-dere-hvorfor/#findComment-179948
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...