Gå til innhold

Amming og stress


liseb

Anbefalte innlegg

Jeg har en voldsom stressaktivering i kroppen min av psykiske årsaker som ikke vil gi seg.. og Bæsjen til barnet (4 mndr) har luktet veldig dårlig de siste dagene. Går stresshormonene over i melken til barnet? Blir den påvirket? Det virker ikke som han er noe påvirket utenom tror jeg... Sover mye.. men det har han egentlig alltid gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5barnsmor

nesten litt morsomt det innlegget der, for jeg har en jente på 4mnd som har en fryktelig bæsj og har hatt det i over en mnd...jeg var hos barnelege igår og han sa at siden alle prøver var normale så ble den slik fordi den sto lenge i tarmen (har sjelden avføring) kanskje det kan være noe slikt? hvis vekt og lengde og almenntilstand er ok, så er det nok ikke noe å bry seg om

hvis du har begynt med grøt eller har gitt ett og annet måltid med tillegg så kan det også være årsaken...forøvrig så kan du lese mitt innlegg på forum for barnemedisin om invaginasjon hos 4mnd gammel baby (fikk svar fra legen...)

lykke til og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære liseb. Mange kvinner føler seg stresset og er i psykisk ubalanse etter en fødsel som vedvarer lengre enn de første ukene. Det er viktig for både mor og barn å søke hjelp fra fagfolk. Ved stress er det som oftest utdrivningsrefleksen som hemmes. Avføring kan variere i sammensetning og lukt. Ved uro, ta en ekstra vektkontroll på barnet. Er barnet ekstra rolig og ikke sier så godt ifra, prøv å tilby måltider på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...