Gjest anonym Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 -hva jeg skal bruke som tittel.. Jeg har lest endel innlegg om dårlige dager og masse problemer. Ikke noe å glede seg over o.l. Jeg lurer på om dere som har det slik har noen hobbyer som kan være til glede? Jeg har selv hatt problemer i forhold til sosialkontor, trygdekontor, arbeidskontor og leger gjennom hele mitt voksne liv. Jeg har svært liten familie og kan ikke snakke med noen om problemer, det er ikke interessant for dem. Men heldigvis har jeg hatt interesse for å gjøre noe utover de daglige gjøremål. Jeg har prøvd ut mange forskjellige hobbyer og etterhvert blitt med i forskjellige foreninger. Dette har vært med på å gjøre livet mitt verd å leve. Jeg har i perioder bodd veldig isolert pga økonomi og hatt altfor god tid til å tenke på hvor vanskelig det har vært. Om jeg bare hadde hatt de daglige gjøremålene å ta meg til hadde jeg nok blitt 'gal' av å tenke. Bare det å ha et mål om å lage en liten hobbyting kan være nok til å få noe fornuftig ut av dagen og man får noe annet å tenke på. Klem til alle fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47167-vet-egentlig-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg tror det er veldig mange her som har store kreative evner, og som kan komme veldig langt. Poenget er at noen ganger klarer man ikke gjøre noe som helst, uansett hvor hardt man prøver. Jeg driver selv litt med skriving, mest dikt. De dagene jeg har null energi og er mest sliten og utafor, makter jeg bare ikke sette meg ned med pennen og boka. Samme hvor mye jeg liker å skrive så blir det umulig akkurat den dagen. Men så har vi også de dagene hvor man klarer å sette seg ned med en aktivitet. og gjennomfører den. Følelsen jeg får da er ikke til å beskrive - "jeg vil, jeg kan, jeg får til noe!" Så til dere som føler i dag at dere ikke får til; Prøv igjen en annen dag. Sett deg et mål om å klare en ting, uten nødvendigvis å sette noen "tidsfrist" på når du skal være ferdig med den. En idé bare, du selv velger - det er opp til deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47167-vet-egentlig-ikke/#findComment-179384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg tror det er veldig mange her som har store kreative evner, og som kan komme veldig langt. Poenget er at noen ganger klarer man ikke gjøre noe som helst, uansett hvor hardt man prøver. Jeg driver selv litt med skriving, mest dikt. De dagene jeg har null energi og er mest sliten og utafor, makter jeg bare ikke sette meg ned med pennen og boka. Samme hvor mye jeg liker å skrive så blir det umulig akkurat den dagen. Men så har vi også de dagene hvor man klarer å sette seg ned med en aktivitet. og gjennomfører den. Følelsen jeg får da er ikke til å beskrive - "jeg vil, jeg kan, jeg får til noe!" Så til dere som føler i dag at dere ikke får til; Prøv igjen en annen dag. Sett deg et mål om å klare en ting, uten nødvendigvis å sette noen "tidsfrist" på når du skal være ferdig med den. En idé bare, du selv velger - det er opp til deg. Jeg var på et kalligrafi-kurs for litt siden og da ønsket jeg å ha evner innen dikt-skriving. Jeg så for meg små dikt skrevet med kalligrafi-skrift innrammet på veggen.. Jeg får nøye meg med å skrive av gamle visdomsord og ha til pynt og ettertanke :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47167-vet-egentlig-ikke/#findComment-179457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siggy Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg var på et kalligrafi-kurs for litt siden og da ønsket jeg å ha evner innen dikt-skriving. Jeg så for meg små dikt skrevet med kalligrafi-skrift innrammet på veggen.. Jeg får nøye meg med å skrive av gamle visdomsord og ha til pynt og ettertanke :-) Utålmodige mennesker er ofte kreative =) Er veldig utålmodig, jeg.... Men ...... Har gjort mye rart i fritiden, men det var før... Før utdannelse, jobb og barn... Dvs jeg hadde barn da, men prioriterte ikke så mye jobb som jeg har gjort de siste årene. DET har gjort at jeg ikke har prioritert meg selv og mine behov... Kreativiteten har fått seg en real nesestyver! Oppussing (3 leiligheter på 1/2 år..) Trolldeig maling på tre hekling (DET gjør jeg litt av nå..) Maling på kjeramikk søm av klær, ol trening, friskisk og svettis fjell og innendørsklatring.... ....for å nevne noe.... NÅ vet jeg at jeg må komme meg ut og begynne å jobbe litt med kroppen min. TRENE, kalles det... Vet at en styrket kropp gir styrket psyke... det er bare det å komme i gang!! MEN jeg har sluttet men en hobby - det er jeg v e l d i g kry av faktisk... Røyken!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47167-vet-egentlig-ikke/#findComment-179469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Utålmodige mennesker er ofte kreative =) Er veldig utålmodig, jeg.... Men ...... Har gjort mye rart i fritiden, men det var før... Før utdannelse, jobb og barn... Dvs jeg hadde barn da, men prioriterte ikke så mye jobb som jeg har gjort de siste årene. DET har gjort at jeg ikke har prioritert meg selv og mine behov... Kreativiteten har fått seg en real nesestyver! Oppussing (3 leiligheter på 1/2 år..) Trolldeig maling på tre hekling (DET gjør jeg litt av nå..) Maling på kjeramikk søm av klær, ol trening, friskisk og svettis fjell og innendørsklatring.... ....for å nevne noe.... NÅ vet jeg at jeg må komme meg ut og begynne å jobbe litt med kroppen min. TRENE, kalles det... Vet at en styrket kropp gir styrket psyke... det er bare det å komme i gang!! MEN jeg har sluttet men en hobby - det er jeg v e l d i g kry av faktisk... Røyken!! Bra at du klarte å slutte med røyken, siggy! *gratulere* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47167-vet-egentlig-ikke/#findComment-179867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg var på et kalligrafi-kurs for litt siden og da ønsket jeg å ha evner innen dikt-skriving. Jeg så for meg små dikt skrevet med kalligrafi-skrift innrammet på veggen.. Jeg får nøye meg med å skrive av gamle visdomsord og ha til pynt og ettertanke :-) Noen har evner til skriving, andre til tegning, andre igjen til maling eller søm. Jeg har lenge ønsket å lære kalligrafi, men har funnet ut at det klarer jeg rett og slett ikke på grunn av for dårlig motorikk i fingrene og hendene. Men skrive dikt kan jeg :-) Viktig å fokusere på det vi kan! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47167-vet-egentlig-ikke/#findComment-179870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.