Gå til innhold

Er alle her inne fattige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 

Ja det er et godt eksempel. I min krets er dette normalt. 

Anonymkode: 08d85...4de

Okay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Okay. 

Du hadde ikke mer å si? Det er dårlig gjort! 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 

Ja det er et godt eksempel. I min krets er dette normalt. 

Anonymkode: 08d85...4de

Hva slags krets er dette?

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva slags krets er dette?

Anonymkode: e7b2d...ca5

Hva har det og si? 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du hadde ikke mer å si? Det er dårlig gjort! 

Anonymkode: 08d85...4de

Det er jo ikke mer å si. Du trodde alle var fattige her pga at de ikke fikk bil og hjelp til leilighet. Da er det jo ikke mer å lure på 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke mer å si. Du trodde alle var fattige her pga at de ikke fikk bil og hjelp til leilighet. Da er det jo ikke mer å lure på 🙂

Jo det er det men  jeg gir opp. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva har det og si? 

Anonymkode: 08d85...4de

Den er ganske spesiell.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kriteriet er bil og leilighet så er jeg ikke fattig. Spesielt siden jeg hadde råd til å ta opp og betale de lånene selv og ikke trengte at mine foreldre betalte det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hvis kriteriet er bil og leilighet så er jeg ikke fattig. Spesielt siden jeg hadde råd til å ta opp og betale de lånene selv og ikke trengte at mine foreldre betalte det for meg.

Foreldre skal støtte når det er nødvendig men det blir vi aldri enig om så det er ikke vits. Jeg har råd om noen år men jeg skal også føle at jeg lever og reise en dl! 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Foreldre skal støtte når det er nødvendig men det blir vi aldri enig om så det er ikke vits. Jeg har råd om noen år men jeg skal også føle at jeg lever og reise en dl! 

Anonymkode: 08d85...4de

Du får lære deg å sette tæring etter næring.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får lære deg å sette tæring etter næring.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Med det mener du?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Foreldre skal støtte når det er nødvendig men det blir vi aldri enig om så det er ikke vits. Jeg har råd om noen år men jeg skal også føle at jeg lever og reise en dl! 

Anonymkode: 08d85...4de

Det er ingen som er uenige i at foreldre skal hjelpe barna sine, også økonomisk, men det betyr på ingen måte at ungene skal kunne sitte på ræva og motta bil og leilighet ute å gjøre noe for det selv. Det kalles en bjørnetjeneste og å skjemme bort avkommet. Man har ikke vondt av å måtte jobbe litt for tingene. De fleste av oss har vært nødt til å spare, ta opp lån og jobbe for å komme oss inn på boligmarkedet skjønner du.

Jeg hjelper min datter økonomisk om hun trenger litt ekstra til husleia eller strømregningen, men hun får ikke bo gratis i leiligheten, det har jeg ikke råd til heller. Jeg har min egen pensjonisttilværelse å tenke på også, den ligger ikke så alt for mange år frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Det er ingen som er uenige i at foreldre skal hjelpe barna sine, også økonomisk, men det betyr på ingen måte at ungene skal kunne sitte på ræva og motta bil og leilighet ute å gjøre noe for det selv. Det kalles en bjørnetjeneste og å skjemme bort avkommet. Man har ikke vondt av å måtte jobbe litt for tingene. De fleste av oss har vært nødt til å spare, ta opp lån og jobbe for å komme oss inn på boligmarkedet skjønner du.

Jeg hjelper min datter økonomisk om hun trenger litt ekstra til husleia eller strømregningen, men hun får ikke bo gratis i leiligheten, det har jeg ikke råd til heller. Jeg har min egen pensjonisttilværelse å tenke på også, den ligger ikke så alt for mange år frem i tid.

Hvis du hadde hatt råd til det, hadde du likevel ikke gjort det? 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Foreldre skal støtte når det er nødvendig men det blir vi aldri enig om så det er ikke vits. Jeg har råd om noen år men jeg skal også føle at jeg lever og reise en dl! 

Anonymkode: 08d85...4de

Jeg vet ikke om du akkurat troller, men du må vite at du provoserer når du slenger på det med at du vil "reise en del.".

Det er mange foreldre som hjelper til med leilighet. Det er en av grunnene til at bolig er så dyrt. Sannsynligvis vil jeg bidra litt selv, men om jeg hadde hatt en milliard ville jeg vært skeptisk til å gi dem alt rett i hendene. Jeg ville ikke tatt fra dem opplevelsen av å jobbe og spare for å få råd til stadig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du hadde hatt råd til det, hadde du likevel ikke gjort det? 

Anonymkode: 08d85...4de

Hun hadde ikke fått bo helt gratis nei, noe ansvar må ungdommen ta når de er så gamle at de studerer. :) Hun er fornøyd slik situasjonen er og klarer seg fint ser det ut til. Faren hjelper henne med en del matinnkjøp og jeg sponser telefon og transport frem til hun er ferdig med utdanning også. Noe må hun faktisk betale selv også og hun bor i en "stor" (i forhold til en hybel) og fin leilighet til en pris man ikke får en hybel for engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke om du akkurat troller, men du må vite at du provoserer når du slenger på det med at du vil "reise en del.".

Det er mange foreldre som hjelper til med leilighet. Det er en av grunnene til at bolig er så dyrt. Sannsynligvis vil jeg bidra litt selv, men om jeg hadde hatt en milliard ville jeg vært skeptisk til å gi dem alt rett i hendene. Jeg ville ikke tatt fra dem opplevelsen av å jobbe og spare for å få råd til stadig mer.

Hvorfor ville du vært skeptisk til det, tror du ikke man klarer og styre det selv?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Hun hadde ikke fått bo helt gratis nei, noe ansvar må ungdommen ta når de er så gamle at de studerer. :) Hun er fornøyd slik situasjonen er og klarer seg fint ser det ut til. Faren hjelper henne med en del matinnkjøp og jeg sponser telefon og transport frem til hun er ferdig med utdanning også. Noe må hun faktisk betale selv også og hun bor i en "stor" (i forhold til en hybel) og fin leilighet til en pris man ikke får en hybel for engang. 

Enten bør man betale studielånet ellers bør man kjøpe en leilighet. Det mener jeg. Studielån tar mange år og betale ned og lån til leilighet tar et helt liv. Det er ikke rettferdig. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enten bør man betale studielånet ellers bør man kjøpe en leilighet. Det mener jeg. Studielån tar mange år og betale ned og lån til leilighet tar et helt liv. Det er ikke rettferdig. 

Anonymkode: 08d85...4de

Det kommer ikke jeg til å ha råd til med mine barn. Betyr ikke at jeg er fattig, slik jeg definerer fattig. Hvordan du definerer fattig vil jeg tro er helt annerledes, men jeg har egen bolig og 350 000 i lån og jeg spiser normal mat og klarer regningene mine. Men lite reising er det. Og en tur på kino med ungene gjør jeg bare en sjelden gang for det blit dyrt for meg. Det er uansett mer verdi i noe en ikke gjør annenhver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (17 minutter siden):

Det kommer ikke jeg til å ha råd til med mine barn. Betyr ikke at jeg er fattig, slik jeg definerer fattig. Hvordan du definerer fattig vil jeg tro er helt annerledes, men jeg har egen bolig og 350 000 i lån og jeg spiser normal mat og klarer regningene mine. Men lite reising er det. Og en tur på kino med ungene gjør jeg bare en sjelden gang for det blit dyrt for meg. Det er uansett mer verdi i noe en ikke gjør annenhver uke. 

Jeg venter på at jeg skal bli rik og kan gjøre som jeg vil når jeg vil. Men om jeg uansett må ta opp lån da er det fint om kausjonisten kan betale. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...