Gå til innhold

Er alle her inne fattige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Her er det bare samboeren som har bolig. Jeg har bare hytte. Jeg solgte leiligheten min og kjøpte hytte. 

Det å eie en bolig er i seg selv egentlig en luksus. I store deler av verden er det mye mer vanlig å leie, kun de rike har råd til å eie.

Det er jo litt annerledes i Norge, men noen ganger synes jeg det kan være greit å se ting litt i perspektiv. Vi eier "bare" en leilighet på 75 kvadrat, men det i seg selv er en luksus for svært mange i andre land. Vi er også bare to voksne som bor på 75 kvadrat - enda en luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Glitter skrev (Akkurat nå):

Oi, det var dyrt! Hørtes lurt ut med hyttekonto da ja! 

Ja, det er dyrt å ha hytte, men vi angrer ikke. Vi har så mye glede av den og jeg kutter med letthet ned på alt mulig annet i steden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Ja, det er dyrt å ha hytte, men vi angrer ikke. Vi har så mye glede av den og jeg kutter med letthet ned på alt mulig annet i steden :)

Ja. Det skjønner jeg så absolutt. Hvis jeg får meg hund om 6-9 mnd så vil jeg si akkurat det samme. Det koster jo, men for meg så vil det gi så mye at jeg kan bruke mindre på andre ting. Bare fortsette å ikke drikke øl så er hele hunden forsikret, matet og med nok leker hver måned. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (18 minutter siden):

Slutt nå. Jeg faller ikke for guilt tripen din lenger. 

Forstår ikke hva du mener med det. Jeg prøver og oppføre meg bra og svare saklig. Og høflig. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (16 minutter siden):

Jada, jada, det sier du til alle som reagerer på deg. Også er det bare noen dager eller timer også er du i gang igjen.

Eh nei. Jeg spør om ting jeg lurer på. Så vris alt på meg. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja. Det skjønner jeg så absolutt. Hvis jeg får meg hund om 6-9 mnd så vil jeg si akkurat det samme. Det koster jo, men for meg så vil det gi så mye at jeg kan bruke mindre på andre ting. Bare fortsette å ikke drikke øl så er hele hunden forsikret, matet og med nok leker hver måned. 😁

Ja, det handler om prioriteringer og din prioritering er forståelig for deg, men ikke for meg :)

Jeg har en venn på facebook som har engasjert seg veldig i strømdebatten og vist aggresjon mot hyttefolk. Nettopp han legger ut bilder i et sett fra turer han er på rundt om kring i verden. Lurer på hva det koster ? Poenget er at han mener at " fattigfolk" som han fortjener strømstøtte, men ikke hyttefolk. Det blir for meg litt komisk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Ja, det handler om prioriteringer og din prioritering er forståelig for deg, men ikke for meg :)

Jeg har en venn på facebook som har engasjert seg veldig i strømdebatten og vist aggresjon mot hyttefolk. Nettopp han legger ut bilder i et sett fra turer han er på rundt om kring i verden. Lurer på hva det koster ? Poenget er at han mener at " fattigfolk" som han fortjener strømstøtte, men ikke hyttefolk. Det blir for meg litt komisk :)

 

Hehe ja det blir litt merkelig å kritisere strømstøtte til hyttefolk samtidig som man reiser masse rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja. Det skjønner jeg så absolutt. Hvis jeg får meg hund om 6-9 mnd så vil jeg si akkurat det samme. Det koster jo, men for meg så vil det gi så mye at jeg kan bruke mindre på andre ting. Bare fortsette å ikke drikke øl så er hele hunden forsikret, matet og med nok leker hver måned. 😁

Jeg tror jeg er mer nøye på hva min hund får av mat og snacks enn jeg er for meg selv. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Med det mener du?

Anonymkode: 08d85...4de

Du får google det, eller spørre ChatGPT.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Jeg tror jeg er mer nøye på hva min hund får av mat og snacks enn jeg er for meg selv. 😅

Hehe ja. De skal jo ha skikkelig kvalitet. Ikke noe Pedigree fra matbutikken liksom. Jeg har jobbet på dyrebutikk og vært ansvarlig for dyreavdelingen på Felleskjøpet og derfor vært på kurs om hundemat. 😊 Så mine hunder fikk alltid skikkelig mat. Men du vet 4-6 øl hver dag slik jeg holdt på i en måned det blir en del hundrelapper. Har jeg råd til det har jeg råd til hund. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enten bør man betale studielånet ellers bør man kjøpe en leilighet. Det mener jeg. Studielån tar mange år og betale ned og lån til leilighet tar et helt liv. Det er ikke rettferdig. 

Anonymkode: 08d85...4de

Klarer ikke å bestemme meg for om du troller, eller er svært umoden og veldig blond. For din skyld håper jeg det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (1 time siden):

Klarer ikke å bestemme meg for om du troller, eller er svært umoden og veldig blond. For din skyld håper jeg det første.

Altså. Hvis jeg både er dum umoden troll utviklingshemmede osv hvordan skal det gå med meg i livet?  Da kan jeg jo bare gi opp drømmen om og bli psykolog. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får google det, eller spørre ChatGPT.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Fant det ikke ut. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Ja det er et godt eksempel. I min krets er dette normalt. 

Anonymkode: 08d85...4de

Da er jeg heftig spent på hvilken omgangskrets du vanker i! Kjenner flere med foreldre som tjener godt over en mill i året hver, og de har fått nøyaktig det samme som meg som har foreldre som ligger på ca 600K i året, 200.000 i egenkapital som forskudd på arv. Og litt her og der som tilskudd, f.eks dekk til bilen, reprasjon av bilen, fikk vel også 20K som forskudd på arv til bilen jeg har nå da min gamle ble påkjørt og måtte vrakes. 

Gikk riktignok på skolen med en del som hadde foreldre som tjente meget godt (de ligger hvertfall på topp 10 lista over de som tjener mest i min kommune) og ingen var så strenge på at barna måtte begynne å jobbe for det når de var unge som de. Nå har de riktignok godt med penger fordi de har arvet delvis ganske store firmaer, men den gangen vi gikk på ungdomsskolen var det strengere. 

Anonymkode: 8d536...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er jeg heftig spent på hvilken omgangskrets du vanker i! Kjenner flere med foreldre som tjener godt over en mill i året hver, og de har fått nøyaktig det samme som meg som har foreldre som ligger på ca 600K i året, 200.000 i egenkapital som forskudd på arv. Og litt her og der som tilskudd, f.eks dekk til bilen, reprasjon av bilen, fikk vel også 20K som forskudd på arv til bilen jeg har nå da min gamle ble påkjørt og måtte vrakes. 

Gikk riktignok på skolen med en del som hadde foreldre som tjente meget godt (de ligger hvertfall på topp 10 lista over de som tjener mest i min kommune) og ingen var så strenge på at barna måtte begynne å jobbe for det når de var unge som de. Nå har de riktignok godt med penger fordi de har arvet delvis ganske store firmaer, men den gangen vi gikk på ungdomsskolen var det strengere. 

Anonymkode: 8d536...af1

Jasså men nå er jeg ferdig med denne diskusjonen. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Jeg er rikest av alle her.

Hvordan føles det? 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da er jeg heftig spent på hvilken omgangskrets du vanker i! Kjenner flere med foreldre som tjener godt over en mill i året hver, og de har fått nøyaktig det samme som meg som har foreldre som ligger på ca 600K i året, 200.000 i egenkapital som forskudd på arv. Og litt her og der som tilskudd, f.eks dekk til bilen, reprasjon av bilen, fikk vel også 20K som forskudd på arv til bilen jeg har nå da min gamle ble påkjørt og måtte vrakes. 

Gikk riktignok på skolen med en del som hadde foreldre som tjente meget godt (de ligger hvertfall på topp 10 lista over de som tjener mest i min kommune) og ingen var så strenge på at barna måtte begynne å jobbe for det når de var unge som de. Nå har de riktignok godt med penger fordi de har arvet delvis ganske store firmaer, men den gangen vi gikk på ungdomsskolen var det strengere. 

Anonymkode: 8d536...af1

Det tror jeg for øvrig ingenting på. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan føles det? 

Anonymkode: 08d85...4de

Nei man føler seg jo veldig høyt oppe i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Nei man føler seg jo veldig høyt oppe i samfunnet.

På alle områder da? Kan du gå å handle det du vil når du vil og er du lykkelig som rik?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...