Gå til innhold

Er alle her inne fattige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skjønner du ikke at jeg vil også det da?

Anonymkode: 08d85...4de

Det er ikke noe man kan kreve, og du har skrevet at hvis du ikke klarer å betale så skal jo da dine foreldre betale. Det er jo det som blir feil. Ikke å ønske å ha kausjonist. 

Jeg så på det som en selvfølge at lånet var mitt å betale. For meg var kausjonist kun en inngangsport for å få lån. Utover det så jeg ikke på det som at min far hadde noe som helst ansvar mtp det lånet.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (18 minutter siden):

Det er ikke noe man kan kreve, og du har skrevet at hvis du ikke klarer å betale så skal jo da dine foreldre betale. Det er jo det som blir feil. Ikke å ønske å ha kausjonist. 

Jeg så på det som en selvfølge at lånet var mitt å betale. For meg var kausjonist kun en inngangsport for å få lån. Utover det så jeg ikke på det som at min far hadde noe som helst ansvar mtp det lånet.

Ja vel. Hadde jeg også klart lett. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja vel. Hadde jeg også klart lett. 

Anonymkode: 08d85...4de

Okei. Men dine foreldre har av ulike grunner bestemt seg for at de ikke vil være kausjonist for deg. Du og jeg er ikke like. Dine foreldre og min far er ikke lik. For eksempel så flyttet jeg hjemmefra og håndterte egen økonomi fra 16/17 års alder. Jeg begynte å jobbe da jeg var 15. Så da jeg var 19 og spurte min far så visste han alt at jeg var ansvarlig nok til å håndtere boliglån. Av en eller annen grunn har ikke dine foreldre tatt samme vurdering. 

Det blir feil å sammenligne, at fordi jeg fikk det burde du få det. Vi er jo svær ulike personer slik jeg oppfatter det. Jeg vet ikke, men kanskje du må bevise at du kan håndtere økonomi først. Min storesøster levde mer et studentliv i sus og dus og hun var mye eldre enn meg da hun kjøpte bolig. Hvorfor? Fordi hun prioriterte annerledes..vi kunne ikke sammenlignes som personer. Men den dag i dag så har hun mer enn meg. Så det er ikke synd på henne. Hun levde slik hun ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Okei. Men dine foreldre har av ulike grunner bestemt seg for at de ikke vil være kausjonist for deg. Du og jeg er ikke like. Dine foreldre og min far er ikke lik. For eksempel så flyttet jeg hjemmefra og håndterte egen økonomi fra 16/17 års alder. Jeg begynte å jobbe da jeg var 15. Så da jeg var 19 og spurte min far så visste han alt at jeg var ansvarlig nok til å håndtere boliglån. Av en eller annen grunn har ikke dine foreldre tatt samme vurdering. 

Det blir feil å sammenligne, at fordi jeg fikk det burde du få det. Vi er jo svær ulike personer slik jeg oppfatter det. Jeg vet ikke, men kanskje du må bevise at du kan håndtere økonomi først. Min storesøster levde mer et studentliv i sus og dus og hun var mye eldre enn meg da hun kjøpte bolig. Hvorfor? Fordi hun prioriterte annerledes..vi kunne ikke sammenlignes som personer. Men den dag i dag så har hun mer enn meg. Så det er ikke synd på henne. Hun levde slik hun ønsket.

Ja det er vi men jeg er også selvstendig. Jeg begynte å jobbe svært tidlig jeg også, kunne lese fra jeg var 5. det er bare så urettferdig at jeg som vil så sterkt ikke får det samme. Jeg tror de begynner å bli dement på dette. Foruten er det synd på meg. Det er som å klatre på en stige på et bein og kjempe seg fast med begge hender i stivkuling. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja det er vi men jeg er også selvstendig. Jeg begynte å jobbe svært tidlig jeg også, kunne lese fra jeg var 5. det er bare så urettferdig at jeg som vil så sterkt ikke får det samme. Jeg tror de begynner å bli dement på dette. Foruten er det synd på meg. Det er som å klatre på en stige på et bein og kjempe seg fast med begge hender i stivkuling. 

Anonymkode: 08d85...4de

Joda jeg skjønner det er kjipt, men å stille som kausjonist var mer vanlig før. Det er ikke like vanlig lenger. Om 6,5 år har jeg en på 18 og jeg blir nok ikke å stille som kausjonist nei. Ikke når alt er blitt så usikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror de begynner å bli dement på dette.

Nå må du gi deg. Det er ikke noe helsemessig faresignal at man ønsker å bestemme over egne penger selv om man har voksne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det tror jeg for øvrig ingenting på. 

Anonymkode: 08d85...4de

Deg om det. Jeg forklarer bare hva jeg opplever. Bor i en by hvor det var stort klasseskille mellom bydelene. Noen var ungene til folk som hadde godt over millionlønn den gange, og noen var ungene til sånne som mine foreldre, som hadde stabile, gode jobber, men ikke tjente all verdens.

Men selv om jeg nå er 33 så er jeg selv ansvarlig for både mitt eget lån og egne utgifter. Går jeg på ræva økonomisk fordi noe uforutsett skjer så er det mitt problem, jeg går ikke og spør foreldrene mine om penger selv om jeg da kanskje må droppe middag resten av uka/måneden, eller ikke egentlig har råd til å komme meg på jobb og må ta det på mastercardet.

Anonymkode: 8d536...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (4 timer siden):

Nå må du gi deg. Det er ikke noe helsemessig faresignal at man ønsker å bestemme over egne penger selv om man har voksne barn. 

Ja vel 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Deg om det. Jeg forklarer bare hva jeg opplever. Bor i en by hvor det var stort klasseskille mellom bydelene. Noen var ungene til folk som hadde godt over millionlønn den gange, og noen var ungene til sånne som mine foreldre, som hadde stabile, gode jobber, men ikke tjente all verdens.

Men selv om jeg nå er 33 så er jeg selv ansvarlig for både mitt eget lån og egne utgifter. Går jeg på ræva økonomisk fordi noe uforutsett skjer så er det mitt problem, jeg går ikke og spør foreldrene mine om penger selv om jeg da kanskje må droppe middag resten av uka/måneden, eller ikke egentlig har råd til å komme meg på jobb og må ta det på mastercardet.

Anonymkode: 8d536...af1

Hvorfor kan du ikke det?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke det?

Anonymkode: 08d85...4de

Fordi voksne barn ikke tigger penger av foreldrene. Lever du virkelig så fjernt fra virkeligheten som det virker som?

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi voksne barn ikke tigger penger av foreldrene. Lever du virkelig så fjernt fra virkeligheten som det virker som?

Anonymkode: e7b2d...ca5

Akkurat å spørre om hjelp hvis de får økonomiske problemer ser jeg ikke noe problem med så lenge det ikke skjer som vane. Jeg hadde blitt lei meg om barna mine ikke sa fra hvis de satt uten penger. Uansett hvor voksne de blir, så er vi jo her for å hjelpe om det skulle være noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Fordi voksne barn ikke tigger penger av foreldrene. Lever du virkelig så fjernt fra virkeligheten som det virker som?

Anonymkode: e7b2d...ca5

Det er fjernt for meg at jeg ikke kunne eller kan spørre om hjelp når jeg trenger det. Jeg pleier å sende Vipps forespørsel når jeg trenger det og får det alltid. Så ja det er fjernt for meg at jeg ikke skulle fått det. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fjernt for meg at jeg ikke kunne eller kan spørre om hjelp når jeg trenger det. Jeg pleier å sende Vipps forespørsel når jeg trenger det og får det alltid. Så ja det er fjernt for meg at jeg ikke skulle fått det. 

Anonymkode: 08d85...4de

Deg om det. Noen av oss liker å klare oss selv. 

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 19.32):

?

Anonymkode: 08d85...4de

Hva er «fattig» og hva er «rik»? Sammenlignet med Petter Stordalen er min økonomi svært beskjeden, men sammenlignet med den gjennomsnittelige nordmann er jeg heldig stilt både mhp lønnsnivå og formue.

Hva med deg, er du fattig eller rik selv? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (15 minutter siden):

Hva er «fattig» og hva er «rik»? Sammenlignet med Petter Stordalen er min økonomi svært beskjeden, men sammenlignet med den gjennomsnittelige nordmann er jeg heldig stilt både mhp lønnsnivå og formue.

Hva med deg, er du fattig eller rik selv? 

 

Det har jeg svart på?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Deg om det. Noen av oss liker å klare oss selv. 

Anonymkode: e7b2d...ca5

Jeg og liker det

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og liker det

Anonymkode: 08d85...4de

Virker ikke sånn.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og liker det

Anonymkode: 08d85...4de

😂 Det var vel dagens beste spøk! Du forventer å få bil og tilskudd til leilighet og at dine foreldre skal kausjonere for deg, du skal drite i å betale for det mener du kausjonisten skal gjøre. Høres ikke akkurat ut som du er opptatt av å klare deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor kan du ikke det?

Anonymkode: 08d85...4de

At jeg er dårlig på økonomihandling og bruker opp pengene mine skal ikke gå utover mine foreldre. Da må jeg tenke anderledes, altså enten spise på en annen måte, eller bruker mastercard og betale det ned når jeg får lønn igjen.

Anonymkode: 8d536...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (53 minutter siden):

😂 Det var vel dagens beste spøk! Du forventer å få bil og tilskudd til leilighet og at dine foreldre skal kausjonere for deg, du skal drite i å betale for det mener du kausjonisten skal gjøre. Høres ikke akkurat ut som du er opptatt av å klare deg selv...

Ikke le. Det var Ingen spøk. Jo det er jeg faktisk. 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...