Gå til innhold

Er alle her inne fattige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du man blir lykkelig av og være fattig? Fattig som å handle mat på mat-sentralen? 

Anonymkode: 08d85...4de

Det finnes en mellomting.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt har med hvordan man ser på ting. Noen er lykkelige av å ha det nødvendigste, mens andre må være rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

60år gammel gubber + deg da. 

Anonymkode: 81fe4...2a9

Lol nei for en teit kommentar 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (32 minutter siden):

Alt har med hvordan man ser på ting. Noen er lykkelige av å ha det nødvendigste, mens andre må være rike.

Klokt sagt everybody 

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det finnes en mellomting.

Anonymkode: e7b2d...ca5

Det er hva da?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hver gang jeg ser en person med tesla så oser det av "se på meg" av de. Oser også gammel middelaldrende 60år gammel mann som er gjerrig og kun interessert i det ytre. 

Anonymkode: 81fe4...2a9

Jeg kjenner to som har Tesla og ingen av dem er i den gruppa du nevner her. :) Tvert imot er det to kjekke, trivelige karer i 40- og 50-årene som på ingen måte er "her kommer jeg"-typen - og de er begge enige om at jeg har bedre bil enn dem! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver gang jeg ser en person med tesla så oser det av "se på meg" av de. Oser også gammel middelaldrende 60år gammel mann som er gjerrig og kun interessert i det ytre. 

Anonymkode: 81fe4...2a9

Her jeg bor, er det blitt så mange Teslaer at de ikke skiller seg ut i det hele tatt nå

Hadde aldri trodd for noen år siden, at vi skulle vurdere Tesla, men nå har mannen fått veldig sans for denne bilen, så vi får nå se 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Her jeg bor, er det blitt så mange Teslaer at de ikke skiller seg ut i det hele tatt nå

Hadde aldri trodd for noen år siden, at vi skulle vurdere Tesla, men nå har mannen fått veldig sans for denne bilen, så vi får nå se 😁

Tesla er en trygg og god bil, skjønner ikke hvorfor noen har i mot den.

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver gang jeg ser en person med tesla så oser det av "se på meg" av de. Oser også gammel middelaldrende 60år gammel mann som er gjerrig og kun interessert i det ytre. 

Anonymkode: 81fe4...2a9

Først var det en bil for entusiaster, så en statusbil og nå en fornuftig bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er så fattig får du heller flytte ut av byen. Å bo midt i byen er for de rike. 

Anonymkode: 81fe4...2a9

Neida. Å bo midt i byen trenger ikke å koste mer hvis du nøyer deg med å leie en hybelleilighet på 30 kvm 😊 helt ypperlig med fin bakgård og rett ut i gatene når du vil. Jeg bor latterlig billig, men jeg setter enormt stor pris på å bo her, så jeg syns jeg fortjener det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Neida. Å bo midt i byen trenger ikke å koste mer hvis du nøyer deg med å leie en hybelleilighet på 30 kvm 😊 helt ypperlig med fin bakgård og rett ut i gatene når du vil. Jeg bor latterlig billig, men jeg setter enormt stor pris på å bo her, så jeg syns jeg fortjener det 🙂

Hvorfor leier du og hvorfor synes du det er bra?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Neida. Å bo midt i byen trenger ikke å koste mer hvis du nøyer deg med å leie en hybelleilighet på 30 kvm 😊 helt ypperlig med fin bakgård og rett ut i gatene når du vil. Jeg bor latterlig billig, men jeg setter enormt stor pris på å bo her, så jeg syns jeg fortjener det 🙂

Hvor mye er latterlig billig? 

Anonymkode: e7b2d...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor leier du og hvorfor synes du det er bra?

Anonymkode: 08d85...4de

Orker ikke tanken på ansvaret ved å eie. Vedlikehold og alt som følger med. Tanken på å ikke kunne flytte uten masse styr og stress om det skulle bli et ønske. Vil ikke ha mer lån. Jeg ser kun fordeler av å leie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 timer siden):

Orker ikke tanken på ansvaret ved å eie. Vedlikehold og alt som følger med. Tanken på å ikke kunne flytte uten masse styr og stress om det skulle bli et ønske. Vil ikke ha mer lån. Jeg ser kun fordeler av å leie. 

Ok

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (21 timer siden):

Det å eie en bolig er i seg selv egentlig en luksus. I store deler av verden er det mye mer vanlig å leie, kun de rike har råd til å eie.

Det er jo litt annerledes i Norge, men noen ganger synes jeg det kan være greit å se ting litt i perspektiv. Vi eier "bare" en leilighet på 75 kvadrat, men det i seg selv er en luksus for svært mange i andre land. Vi er også bare to voksne som bor på 75 kvadrat - enda en luksus.

Da er du rik da siden du eier.

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte første bolig da jeg var 19 sammen med min eks, så min helt egne leilighet på 75 kvadrat da jeg var 25, så fikk jeg utbetalt uføreforsikring og kjøpte nåværende bolig på 92 kvadrat og to etasjer da jeg var 29. Jeg er veldig heldig som har denne boligen og med bare 350 k i lån. Har i grunn blitt bortskjemt med å ha så lite lån nå. Jeg har ikke lyst å ta mer i lån når jeg skal flytte herfra. 😛 Men regner egentlig med det må dobles. Får se på det. Jeg har kun leid bolig i noen måneder av livet mitt. Sett bort fra at jeg "leide" fra 16-19 år da jeg bodde hos min eks. Jeg ser ikke for meg å leie noe i mitt liv. :) Men jeg har alltid betalt selv og Ingen betalingsanmerkninger. Min far var riktignok kausjonist fra jeg var 19-21 år, men det var jo aldri et tema at han skulle betale noe. Det gjorde han ikke heller.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (43 minutter siden):

Jeg kjøpte første bolig da jeg var 19 sammen med min eks, så min helt egne leilighet på 75 kvadrat da jeg var 25, så fikk jeg utbetalt uføreforsikring og kjøpte nåværende bolig på 92 kvadrat og to etasjer da jeg var 29. Jeg er veldig heldig som har denne boligen og med bare 350 k i lån. Har i grunn blitt bortskjemt med å ha så lite lån nå. Jeg har ikke lyst å ta mer i lån når jeg skal flytte herfra. 😛 Men regner egentlig med det må dobles. Får se på det. Jeg har kun leid bolig i noen måneder av livet mitt. Sett bort fra at jeg "leide" fra 16-19 år da jeg bodde hos min eks. Jeg ser ikke for meg å leie noe i mitt liv. :) Men jeg har alltid betalt selv og Ingen betalingsanmerkninger. Min far var riktignok kausjonist fra jeg var 19-21 år, men det var jo aldri et tema at han skulle betale noe. Det gjorde han ikke heller.

Hvorfor skjønner du ikke at jeg vil også det da?

Anonymkode: 08d85...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...