Gjest L@pskus Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Vil gjerne høre hva NHD og andre mener om denne problemstillingen: Bor i en mindre by. Flere i min bekjentskapskrets har vært hos min psykiater. Sikkert mange jeg ikke vet om også. Når jeg forteller om noen jeg vet han kjenner til, er det da lurt om nevne disse ved navn? Jeg har ikke gjort det, har en eller annen merkelig følelse av at da får han påfyll av informasjon som gjør at han ikke kan dømme det jeg sier helt rett. Eller kanskje han kunne skjønne det bedre? Tenker også noen ganger når jeg legger ut om konflikter eller episoder fra livet mitt. Kanskje han skjønner hvem det er (du kan lett skjønne hvem folk er etter omtale på litt "gjennomsiktige" steder). Og så denne besnærende tanken; kanskje det samme mennesket jeg prater om har sittet der samme uken og lagt ut om samme konflikten - fra den andre siden! He, he! Må jamen være spennende og interessant jobb, egentlig. NHD, hvis ovennevnte skjer - det MÅ jo bare skje på mindre steder - tror du da jeg kan regne med at han kan klare å formidle litt visdom til meg om mine reaksjoner uten at jeg skal skjønne at han har "inside information". Altså NHD, det jeg ønsker ditt synspunkt på er: Skal jeg la han få navnet på alle jeg forteller om (full innsikt) eller skal jeg holde litt igjen (slik jeg gjør nå) ? Vet jeg kan spørre han om hva HAN foretrekker, men jeg er egentlig ute etter litt filosofering om temaet. Og hvis du kan se noe om hva som gir best terapi for MEG. Er egentlig det som er det som betyr noe (for meg)! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47197-n%C3%A5r-terapeuten-kjenner-de-du-prater-om/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xerxex Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hvis de jeg snakker om er nære venner og familie,altså personer som man skal omgås med resten av sitt liv,så har jeg omtalt vedkommende navn.Forstår det slik at da blir det lettere for terapeuten å holde oversikten,siden jeg sankke mye om dem både i pos. og neg. betydning. Men dersom dette angår noen,man ikke treffer til vanlig,ville jeg ikke røpet identiteten deres,for det har da vel ingen betydning da lenger. Uansett hva du velger å gjøre så har jo terapeuter taushetsplikt.Skulle tro også at terapeuter e rtrent opp itl å ha en nøytral holdning,uansett informasjon,han/hun måtte sitte inne med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47197-n%C3%A5r-terapeuten-kjenner-de-du-prater-om/#findComment-179533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.