Gå til innhold

Endelig helg. Hva skal du i helgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jobber du i en kirke eller noe? 

Anonymkode: 0849f...63e

Nei, jeg er bare med som frivillig. Er ganske aktiv der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg er bare med som frivillig. Er ganske aktiv der. 

Skulle på en måte ønske jeg var kristen og kunne funnet felleskap og mening der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da får vi leve i uvisshet i vår egen hierarki💔

Anonymkode: 0849f...63e

Slutt nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (5 minutter siden):

Skulle på en måte ønske jeg var kristen og kunne funnet felleskap og mening der. :)

Det er ikke noe krav til tro for å være med som frivillige.  Hos oss trenger vi mennesker til å hjelpe til i barneaktiviteter, til kirkekaffe,  til å styre powerpoint og lyd, til å rydde til og etter arrangementer,  til andre praktiske oppgaver - eller bare delta i det som skjer, uten forpliktelser. Det er mange som bruker en kirke/menighet først og fremst som en sosial arena eller for fellesskap. Vi har flere "lavterskel-tilbud" hos oss der alle skal kunne komme uten noen spesielle bakgrunner eller forventninger. 

Ta gjerne kontakt med en menighet der du bor og forhør deg litt. De fleste har en nettside, som du også kan kikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Slutt nå 🙂

Vet du hva? Jeg tror Alan Walker hadde sånne som meg i tankene når han skrev sin siste sang. Utenom at jeg skal drikke meg veldig full kjære dol så har jeg faktisk fått et oppdrag i helgen, som jeg er meget stolt over. Jeg skal lage et lerret på 57 x 65 som skal stå på utstilling i en butikk. Så noe fornuftig skal jeg ha klart til mandag :) 

Anonymkode: 0849f...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 minutter siden):

Det er ikke noe krav til tro for å være med som frivillige.  Hos oss trenger vi mennesker til å hjelpe til i barneaktiviteter, til kirkekaffe,  til å styre powerpoint og lyd, til å rydde til og etter arrangementer,  til andre praktiske oppgaver - eller bare delta i det som skjer, uten forpliktelser. Det er mange som bruker en kirke/menighet først og fremst som en sosial arena eller for fellesskap. Vi har flere "lavterskel-tilbud" hos oss der alle skal kunne komme uten noen spesielle bakgrunner eller forventninger. 

Ta gjerne kontakt med en menighet der du bor og forhør deg litt. De fleste har en nettside, som du også kan kikke på.

Åja såpass. Det visste jeg altså ikke. Ja kanskje jeg skulle undersøkt det. Jeg har også innimellom vurdert å gå til sånn sjelesorg hos en prest, men jeg "skremmes vekk" av at jeg ikke er kristen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vendi
Glitter skrev (5 minutter siden):

Åja såpass. Det visste jeg altså ikke. Ja kanskje jeg skulle undersøkt det. Jeg har også innimellom vurdert å gå til sånn sjelesorg hos en prest, men jeg "skremmes vekk" av at jeg ikke er kristen. 

Man trenger heller ikke å være kristen for å gå til kristen sjelesorg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (5 minutter siden):

Åja såpass. Det visste jeg altså ikke. Ja kanskje jeg skulle undersøkt det. Jeg har også innimellom vurdert å gå til sånn sjelesorg hos en prest, men jeg "skremmes vekk" av at jeg ikke er kristen. 

Både prester og diakoner (som regel sykepleier eller sosionom med tilleggsutdannelse) er som regel dyktige samtalepartnere.  Du trenger ikke være kristen for å snakke med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

Åja såpass. Det visste jeg altså ikke. Ja kanskje jeg skulle undersøkt det. Jeg har også innimellom vurdert å gå til sånn sjelesorg hos en prest, men jeg "skremmes vekk" av at jeg ikke er kristen. 

Ikke stress så mye Glitter. Du må bare stole på at du er helt ok og verdig samtale med hvem som helst. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet du hva? Jeg tror Alan Walker hadde sånne som meg i tankene når han skrev sin siste sang. Utenom at jeg skal drikke meg veldig full kjære dol så har jeg faktisk fått et oppdrag i helgen, som jeg er meget stolt over. Jeg skal lage et lerret på 57 x 65 som skal stå på utstilling i en butikk. Så noe fornuftig skal jeg ha klart til mandag :) 

Anonymkode: 0849f...63e

Walker? 🙂 you go! Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (20 minutter siden):

Man trenger heller ikke å være kristen for å gå til kristen sjelesorg :)

Nei der ser du. Hehe. :)

påskelilje skrev (20 minutter siden):

Både prester og diakoner (som regel sykepleier eller sosionom med tilleggsutdannelse) er som regel dyktige samtalepartnere.  Du trenger ikke være kristen for å snakke med dem.

Okei. :)

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Ikke stress så mye Glitter. Du må bare stole på at du er helt ok og verdig samtale med hvem som helst. 🙂

Hehe, jo er vel det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg prokastinerer. Har ikke begynt på tomatsåingen 😳😳😳

Frøene lå ikke der jeg trodde, så jeg må lete etter dem..... nå har jeg sunket ned i sofaen.... Hjelp meg til å få gjort det jeg skulle 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (27 minutter siden):

Walker? 🙂 you go! Heier på deg! 

Ja denne. 

takk. Jeg kan høre den tusen ganger, blir aldri lei fordi den treffer meg dypt. 

Anonymkode: 0849f...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja denne. 

takk. Jeg kan høre den tusen ganger, blir aldri lei fordi den treffer meg dypt. 

Anonymkode: 0849f...63e

Jeg var snill nå 🙂 hørte på det for din skyld only,  og jeg skjønner ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg var snill nå 🙂 hørte på det for din skyld only,  og jeg skjønner ❤

Takk vi har alle noe, selv om det ikke virker sånn….

Anonymkode: 0849f...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk vi har alle noe, selv om det ikke virker sånn….

Anonymkode: 0849f...63e

Jeg vet det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (54 minutter siden):

Jeg prokastinerer. Har ikke begynt på tomatsåingen 😳😳😳

Frøene lå ikke der jeg trodde, så jeg må lete etter dem..... nå har jeg sunket ned i sofaen.... Hjelp meg til å få gjort det jeg skulle 😁

Det begynner vel å bli litt sent? Jeg sådde mine for 2 mnd siden og de er 30 cm høye nå og har nettopp sluppet ut av kjøkkendyrkeren siden de har vokst seg helt opp i lysrørene på den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (29 minutter siden):

Det begynner vel å bli litt sent? Jeg sådde mine for 2 mnd siden og de er 30 cm høye nå og har nettopp sluppet ut av kjøkkendyrkeren siden de har vokst seg helt opp i lysrørene på den. :) 

Nei, tror ikke det er for seint. To andre på jobben med drivhus har heller ikke sådd tomatene ennå.... Jeg har ikke ekstra lys. Tror det er mars som er så-måneden, det jeg har forstått...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Nei, tror ikke det er for seint. To andre på jobben med drivhus har heller ikke sådd tomatene ennå.... Jeg har ikke ekstra lys. Tror det er mars som er så-måneden, det jeg har forstått...?!

Jeg har sådd tomater i et par år og om jeg skal rekke å få avling på dem må jeg så i januar. Men jeg har verken varme eller ekstra lys i drivhuset mitt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...