Gå til innhold

Endelig helg. Hva skal du i helgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje
Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg har sådd tomater i et par år og om jeg skal rekke å få avling på dem må jeg så i januar. Men jeg har verken varme eller ekstra lys i drivhuset mitt da. 

Hm.

Fant ikke frøene i kveld. Fatter ikke hvor jeg har lagt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flittige dere tomatdyrkere er. Det har jeg aldri gjort. Redd det blir til at jeg glemmer å vanne og slikt. 
 

Her har forresten helgen gått med til vennetreff/-middag og turer i skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Fru2020 skrev (På 24.3.2023 den 17.48):

Jeg elsker å synge med band. Da jeg var gift fikk jeg synge med bandet hans når jeg var med på konserter. Noen få ganger fikk jeg også synge med noen av byens beste musikere. Det var stort. 

I dag hadde vi konsert nummer 2. Knallgøy! Veldig annerledes lydbilde å synge med band ift piano/orgel eller a capella, men det gikk bra. Bruker masse energi på en konsert, så jeg er temmelig sliten i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
morsan skrev (På 26.3.2023 den 14.13):

Så flittige dere tomatdyrkere er. Det har jeg aldri gjort. Redd det blir til at jeg glemmer å vanne og slikt. 
 

Her har forresten helgen gått med til vennetreff/-middag og turer i skogen. 

Det ble ikke noe såing på meg. Får kjøpe noen ferdige planter i stedet 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (På 24.3.2023 den 16.26):

Men jeg elsker rock og da 🤣 Black metal er helt fint. Det sammensveiser folk det også ❤

Tenkte på deg i går da jeg hadde radioen i jobbilen på full guffe på en rockekanal, og Guns n Roses, Led Zeppelin, Pink Floyd med flere fylte bilen med musikk. Slo ikke ned volumet, så hvis noen andre på iobb brukte bilen i dag, ble de vel blåst avgårde 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 timer siden):

Tenkte på deg i går da jeg hadde radioen i jobbilen på full guffe på en rockekanal, og Guns n Roses, Led Zeppelin, Pink Floyd med flere fylte bilen med musikk. Slo ikke ned volumet, så hvis noen andre på iobb brukte bilen i dag, ble de vel blåst avgårde 😁😁😁

Det var jo tre av de beste bandene også da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Kashmir skrev (39 minutter siden):

Det var jo tre av de beste bandene også da 😄

Akkurat den med Led Zeppelin var litt i overkant, synes jeg 😄 Men det er mye bra på den kanalen. Heter den bare rock, tro? Radio Rock?  😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (39 minutter siden):

Akkurat den med Led Zeppelin var litt i overkant, synes jeg 😄 Men det er mye bra på den kanalen. Heter den bare rock, tro? Radio Rock?  😄 

 

Det er "Radio Rock" såvidt jeg vet 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 timer siden):

I dag hadde vi konsert nummer 2. Knallgøy! Veldig annerledes lydbilde å synge med band ift piano/orgel eller a capella, men det gikk bra. Bruker masse energi på en konsert, så jeg er temmelig sliten i kveld.

Jeg blir alltid så overrasket over hvor fysisk synging er. Det er ganske krevende og jeg merket det etter at jeg ble i veldig dårlig form at det ble vanskeligere å synge høyt (Jeg synger uten mikrofon når jeg synger i kirker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg blir alltid så overrasket over hvor fysisk synging er. Det er ganske krevende og jeg mzerket det etter at jeg ble i veldig dårlig form at det ble vanskeligere å synge høyt (Jeg synger uten mikrofon når jeg synger i kirker)

Fysøren, du har helt rett i det. Jeg ble helt satt ut da jeg skulle synge etter sykdom. Det var veldig uventet og veldig overraskende! Og en midlertidig nedtur Deluxe. Nå synger jeg veldig mye, og det virker også som om stemmen hadde godt av den pausen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg blir alltid så overrasket over hvor fysisk synging er. Det er ganske krevende og jeg merket det etter at jeg ble i veldig dårlig form at det ble vanskeligere å synge høyt (Jeg synger uten mikrofon når jeg synger i kirker)

Ja, det er fysisk tungt, en bruker masse muskler! Men jeg synes også det mentale er krevende og til tider tungt - en må konsentrere seg hele tiden!

I dag våknet jeg opp med forkjølelse.  Har kjent det i halvannen uke at noe var på gang, men jeg klarte å mobilisere kreftene til å holde til og med i går, da vi hadde siste konsert 😁 Så i dag har jeg hjemmekontor, og jobber for halv maskin 😳 Håper jeg blir fort frisk, vi skal reise på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Ja, det er fysisk tungt, en bruker masse muskler! Men jeg synes også det mentale er krevende og til tider tungt - en må konsentrere seg hele tiden!

I dag våknet jeg opp med forkjølelse.  Har kjent det i halvannen uke at noe var på gang, men jeg klarte å mobilisere kreftene til å holde til og med i går, da vi hadde siste konsert 😁 Så i dag har jeg hjemmekontor, og jobber for halv maskin 😳 Håper jeg blir fort frisk, vi skal reise på søndag.

Enig med deg i at det er krevende mentalt. Du gir mye av deg selv når du synger.

God bedring😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 timer siden):

Ja, det er fysisk tungt, en bruker masse muskler! Men jeg synes også det mentale er krevende og til tider tungt - en må konsentrere seg hele tiden!

I dag våknet jeg opp med forkjølelse.  Har kjent det i halvannen uke at noe var på gang, men jeg klarte å mobilisere kreftene til å holde til og med i går, da vi hadde siste konsert 😁 Så i dag har jeg hjemmekontor, og jobber for halv maskin 😳 Håper jeg blir fort frisk, vi skal reise på søndag.

Ja, håper du blir raskt frisk. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
påskelilje skrev (På 29.3.2023 den 22.25):

Det ble ikke noe såing på meg. Får kjøpe noen ferdige planter i stedet 😳

@morsan og @Lillemus! Jeg fant frøene i går! Så i dag har jeg sådd tomater,  chili, noen blomster +++ - selv om det er 1.april 😳 Tror nok at jeg må kjøpe et par tomatplanter i tillegg, sånn at det ikke bare blir høsttomater....😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt et skikkelig fint besøk. Vi koste oss. Og de også mente jeg har en mer balansert utstråling og væremåte. Som feks at jeg kan drikke øl uten at jeg får tenning og blir mye fullere enn de andre. 

Jeg fikk gule tulipaner. Det satte jeg pris på. :) Nå er det stemning her med påskepynt og bukett. Jeg perlet to nye påskepynter i går. 

Jeg hadde tenkt å kjøpe jord i dag (i går) for å plante om en sånn cors/cordelius eller hva de nå heter. De som er så populære som blir alt fra grønn til lilla. Men jeg glemte det. Mon tro om jeg kan få kjøpe på Rema i morgen. Hadde vært fint å få gjort. 

Disse: 

Den tørker ut hele tiden og trenger mer plass for jeg synes den henger med bladene hele tiden. Og jeg ANER ikke hvordan kneppe av den så den vokser riktig. Har fått det forklart flere ganger, men det går ikke inn. Orkideer er myyyye lettere. Mine har jeg hatt i 5 og 4 år og de blomstrer masse. Og jeg gir de kun vann null næring. Det enkle er ofte det beste med orkideer. 

Edit: Kan jeg bruke utejord? Det har jeg. Fra i fjor sommer. 

20230402_000754.jpg

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 timer siden):

Nå har jeg hatt et skikkelig fint besøk. Vi koste oss. Og de også mente jeg har en mer balansert utstråling og væremåte. Som feks at jeg kan drikke øl uten at jeg får tenning og blir mye fullere enn de andre. 

Jeg fikk gule tulipaner. Det satte jeg pris på. :) Nå er det stemning her med påskepynt og bukett. Jeg perlet to nye påskepynter i går. 

Jeg hadde tenkt å kjøpe jord i dag (i går) for å plante om en sånn cors/cordelius eller hva de nå heter. De som er så populære som blir alt fra grønn til lilla. Men jeg glemte det. Mon tro om jeg kan få kjøpe på Rema i morgen. Hadde vært fint å få gjort. 

Disse: 

Den tørker ut hele tiden og trenger mer plass for jeg synes den henger med bladene hele tiden. Og jeg ANER ikke hvordan kneppe av den så den vokser riktig. Har fått det forklart flere ganger, men det går ikke inn. Orkideer er myyyye lettere. Mine har jeg hatt i 5 og 4 år og de blomstrer masse. Og jeg gir de kun vann null næring. Det enkle er ofte det beste med orkideer. 

Edit: Kan jeg bruke utejord? Det har jeg. Fra i fjor sommer. 

20230402_000754.jpg

Coleus. De varer en stund hos meg, blir for store og når jeg prøver å beskjære så dør de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (49 minutter siden):

Coleus. De varer en stund hos meg, blir for store og når jeg prøver å beskjære så dør de. 

Ja okei. Det er jo kjedelig da. Jeg er redd jeg dreper den når den plantes om. Men må jo bare forsøke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 timer siden):

Jeg hadde tenkt å kjøpe jord i dag (i går) for å plante om en sånn cors/cordelius eller hva de nå heter. De som er så populære som blir alt fra grønn til lilla. Men jeg glemte det. Mon tro om jeg kan få kjøpe på Rema i morgen. Hadde vært fint å få gjort. 

Disse: 

Den tørker ut hele tiden og trenger mer plass for jeg synes den henger med bladene hele tiden. Og jeg ANER ikke hvordan kneppe av den så den vokser riktig. Har fått det forklart flere ganger, men det går ikke inn. Orkideer er myyyye lettere. Mine har jeg hatt i 5 og 4 år og de blomstrer masse. Og jeg gir de kun vann null næring. Det enkle er ofte det beste med orkideer. 

Edit: Kan jeg bruke utejord? Det har jeg. Fra i fjor sommer. 

20230402_000754.jpg

Jeg har ikke erfaring med akkurat den planten. Men er det en uglasert terrakottapotte du har der? Det er noe herk til planter som trenger mye vanning, da mye av vannet du har på trekker inn i potta og fordamper utover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke erfaring med akkurat den planten. Men er det en uglasert terrakottapotte du har der? Det er noe herk til planter som trenger mye vanning, da mye av vannet du har på trekker inn i potta og fordamper utover. 

Oi såpass. Jeg fikk plantet fra sykehuset så jeg vet ikke hva slags potte det er. Men den må jo vannes ganske ofte da så der gir mening. Skal få pottet den om. Forhåpentligvis uten å ta livet av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...