Gå til innhold

Confused

Henriette1365380130

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130

Hvor skal jeg begynne? Jeg er en 16 år gammel jente som tror jeg er inni en veldig forvirrende periode av livet mitt.. Vel,dette spørsmålet blir vel et par om litt av hvert.. ;) Ikke blir det vel et spm heller.. Mer et innlegg om meg..

Jeg føler meg mørk. Mørk innvendig. Man kan ikke se det på meg, men fler og fler venner merker det. Jeg er negativ, jeg vet ikke om jeg klarer livet mer. Jeg føler at foran meg er det bare endesløst mørke og jeg har problemer med å finne "lysbryteren". Jeg gjemmer meg bank en fasade, utenpå er jeg en liten blondine folk kaller "livsnyteren". Hadde de bare visst hvor feil de tar. Jeg har problemer med familien min for tiden.. Jeg føler at foreldrene mine er mot meg bare for å være slemme mot meg. Faren min er egoistisk. Virker som om han er i mot meg, bare for å se meg gråte.. De er strenge, kanskje pga de ikke stoler på meg mer. Men de er ikke forståelsesfulle. Jeg drikker ofte, ikke fordi det er "tøft", ikke fordi jeg vil tørre mer.. men faktisk bare for at jeg elsker følelsen. På det punktet er det visst ingen som forstår meg.. Foreldrene mine straffer meg på en idiotisk måte, husarrest, osv.

Det gir meg lyst til å gjør opprør, rømme, vise at jeg ikke er redd for dem. Jeg tror ikke jeg har hatt en ordentlig samtale med hverken mamma eller pappa på lenge, hver starter vanlig, ender med krangel. Jeg føler at de ser på meg som en byrde.noe å bekymre seg for å kjefte på. Maybe I am :/ Anyway, har røyket hasj noen ganger. Ble tatt for det. De oppførte seg utrolig teit,gav meg egentlig mer lyst til å ta det. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, men jeg elsker det.. Jeg elsker alt som har med rus å gjøre. Å ruse meg gjør meg lykkelig. Når man sender inn spm på sånne sider, får man som regel svar som.."det er farlig,ikke gjør det". Men jeg er ikke redd for faren. Jeg er ikke redd for livet mitt. Jeg vil heller dø lykkelig ,enn å dø gammel. jeg tenker på folk som lever for å gjøre det bra på skolen og pugger,pugger,pugger,pugger og pugger HVER dag.. vel,de får en bra jobb siden, men hva hvis de dør da de er 18? Hvor ble det av opplevelsene.. Jeg vil heller oppleve mer, heller angre på det jeg har gjort, enn det jeg ikke turde.. Jeg liker å ha litt problemer, være litt depresiv.. Er jeg utrolig unormal..?

For noen dager siden tok jeg e. Var det vakreste og herligste jeg noen gang i hele mitt liv har tatt..Alt var så vakkert..mitt livs beste opplevelse..Jeg skal ikke ta mer nå. Ikke før til sommer..Men jeg vil ha..jeg klarer ikke å la være.. Men tennene mine hakker enda.. de hakker og de hakker.. jeg hører på "tripp-musikken" min.. jeg får "flash backs".. jeg vil så gjerne opp igjen..

Hjelp..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47213-confused/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristine

Hmm.. ja, hva skal jeg skrive til deg, tenkte jeg da jeg leste innlegget ditt. Du er 16 år og kunne trengt voksenpersoner som du kunne snakke ordentlig med.

Det som bekymrer meg i innlegget ditt er for det første din beskrivelse av ditt indre, med følelsene som ikke er helt lyse, dine depressive symptomer og forvirrede følelser.

For det andre liker jeg ikke at du får så sterke og strenge reaksjoner fra dine foreldre som tyder på at de ikke har helt styringa ift. deg. Men de er redde for deg og glad i deg, men de vet ikke hvordan de skal angripe problemene du sliter med. Det tenker jeg ut fra meg selv som mor til tre på din alder.

For det tredje er du i faresonen ift. rusmisbruk. Dersom du ønsker deg selv inn i et mye større hælvete enn du allerede er i så fortsetter du som du gjør. -Og resulatet blir helt nydelig for deg i starten av en ruskarriere og et hælvete om bare noen måneder. Lenger tid tar det ikke for deg å bli rusmissbruker.

Hvis du ønsker å se noen eksempler av arten rusmissbukere så ta første tog til Oslo S og spør dem hvordan de har det, de som har det så fantastisk i dine øyne. De har startet som deg, med et ønske om å sveve på en sky av lykke. Istedet lever jenter ved å selge sex til gamle menn og tigge, stikke spøytespisser i tynne armer av mangel på skikkelig mat.

Du trenger å snakke med helsesøster ved skolen du går på. Gjør det.

Skriv gjerne noen ord til meg. Jeg er kjempeglad i ungdom som deg.

Dersom du vil maile med meg så er adressen min.

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47213-confused/#findComment-179681
Del på andre sider

Henriette1365380130

Hmm.. ja, hva skal jeg skrive til deg, tenkte jeg da jeg leste innlegget ditt. Du er 16 år og kunne trengt voksenpersoner som du kunne snakke ordentlig med.

Det som bekymrer meg i innlegget ditt er for det første din beskrivelse av ditt indre, med følelsene som ikke er helt lyse, dine depressive symptomer og forvirrede følelser.

For det andre liker jeg ikke at du får så sterke og strenge reaksjoner fra dine foreldre som tyder på at de ikke har helt styringa ift. deg. Men de er redde for deg og glad i deg, men de vet ikke hvordan de skal angripe problemene du sliter med. Det tenker jeg ut fra meg selv som mor til tre på din alder.

For det tredje er du i faresonen ift. rusmisbruk. Dersom du ønsker deg selv inn i et mye større hælvete enn du allerede er i så fortsetter du som du gjør. -Og resulatet blir helt nydelig for deg i starten av en ruskarriere og et hælvete om bare noen måneder. Lenger tid tar det ikke for deg å bli rusmissbruker.

Hvis du ønsker å se noen eksempler av arten rusmissbukere så ta første tog til Oslo S og spør dem hvordan de har det, de som har det så fantastisk i dine øyne. De har startet som deg, med et ønske om å sveve på en sky av lykke. Istedet lever jenter ved å selge sex til gamle menn og tigge, stikke spøytespisser i tynne armer av mangel på skikkelig mat.

Du trenger å snakke med helsesøster ved skolen du går på. Gjør det.

Skriv gjerne noen ord til meg. Jeg er kjempeglad i ungdom som deg.

Dersom du vil maile med meg så er adressen min.

[email protected]

En mail venter på deg ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47213-confused/#findComment-180036
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...