Gå til innhold

NHDAnafranil=vanlig "lykkepille"? Ang. alkohol

Anbefalte innlegg

Hei NHD.

Håper du har hatt en fin helg:)

Jeg bruker Anafranil 75 mg. 25 morgen, og 50 mg om kvelden. Jeg bruker nå Rivotril, men det skal jeg slutte med i denne uka. I og med at jeg har brukt rivotril har jeg holdt meg unna all alkohol.

Jeg har lest den artikkelen om lykkepiller og alkohol, så den er grei. Men når jeg slutter med rivotril på Fredag, kan jeg ta da litt alkohol til helgen da? Eller bør jeg vente lengre.

Og ang. den artikkelen om "lykkepiller" og alkoh. Går Anafranil som vanlig lykkepille? Den er vel litt gammel, så jeg lurer på om denne kan kombineres med litt alkohol? Eller bør jeg fotsete og holde meg unna all alkohol?

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47242-nhdanafranilvanlig-lykkepille-ang-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det jeg har skrevet om SSRI og alkol, gjlder også for Anafranil og andre AD.

Om du er "godt i gang" på stabil dose Anafranil, kan du, som jeg skriver, forsøke deg forsiktig frem med litt alkohol. Går det bra, kan du prøve bitte lite grann mer neste gang osv.

En må aldri drikke seg "godt full" når en bruker medisiner som virker på hjernen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...