Gå til innhold

Langhelg - hva skal du gjøre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lite planer. Det er litt oppfølging av sønn som driver seriøst med idrett.

Ellers har vi mye å ordne huset siden alle helgene i vinter enten var hyttetur eller reising i forbindelse med idrettsarrangement.

De største planene handler om hva vi skal ha til middag.

Jeg fikk besøk likevel her, og jeg hadde ikke lyst da de spurte i går kveld. Men så sa jeg ja, lagde lunsj til dem og sitter her med verdens beste følelse. Det var veldig hyggelig og mye latter, og veldig glad jeg ikke feiga unna 🙂 nå skal jeg snart i gang med thailandsk mat med marinert kjøtt og masse grønnsaker og litt ris. Og jeg syns det er viktig å si ja til ting og gjennomføre. Føles veldig bra etterpå! 

Kayia skrev (På 28.4.2023 den 18.31):

Mye artig i NRKs arkiv, helt enig i det, men for min del i en mindre dose. Jeg var innom 90-tallhumoristene bare for noen uker siden og ble litt overrasket over hvor lite holdbart en del av ironi-konseptene var. Litt det samme med Harald Heide-Steen Jr & co også, artig i små doser :) Men altså, veldig positivt at NRK har lagt ut gammelt materiale og også at de legger ut nye kortfilmer :)

Jeg har sett noen episoder av Åpen post fra 60-tallet, blant annet debatter om funksjonshemmede, barn på spesialskoler osv. Det var interessant, men de eksemplene du nevner funker bare i svært små doser, for meg. 

Jeg har av alle ting fått covid - noen som i utgangspunktet ikke gjør så mye, men jeg skulle fått besøk av en ung slektning på 6 måneder i morgen, så synes det er nedtur å være syk. Jeg skal finne noen trøsteprogrammer + litt krim, tror jeg.  

Nicklusheletida
frosken skrev (13 minutter siden):

Jeg har sett noen episoder av Åpen post fra 60-tallet, blant annet debatter om funksjonshemmede, barn på spesialskoler osv. Det var interessant, men de eksemplene du nevner funker bare i svært små doser, for meg. 

Jeg har av alle ting fått covid - noen som i utgangspunktet ikke gjør så mye, men jeg skulle fått besøk av en ung slektning på 6 måneder i morgen, så synes det er nedtur å være syk. Jeg skal finne noen trøsteprogrammer + litt krim, tror jeg.  

Ser ut til at covid har blusset opp igjen. Et par stykker på jobben min som har fått det også. 

God bedring ! :)

Annonse

frosken skrev (13 timer siden):

Var noe covid på jobb hos oss også, men dumt at det kom før møte med en sånn ung kar da :) Jeg har sett både Beef og Sykepleieren den siste uken og kan anbefale begge. Både lo og ristet på hodet av Beef, ble stundom litt mer irritert på Sykepleieren. Her burde manus blitt strammet og spisset etter min mening.

I går begynte jeg på Diplomaten og liker den virkelig kjempegodt. Minner om Borgen og er noe relaterbar for sånne som meg ;) 

Og om du nå lurer - nei, jeg gjør ikke så veldig mye annet på kveldene enn å se serier nei… 😂😇 Men det kommer en ny vår for oss hjemmeværende snart 💪😀

God bedring! 

Endret av Kayia
Kayia skrev (3 minutter siden):

Var noe covid på jobb hos oss også, men dumt at det kom før møte med en sånn ung kar da :) Jeg har sett både Beef og Sykepleieren den siste uken og kan anbefale begge. Både lo og ristet på hodet av Beef, ble stundom litt mer irritert på Sykepleieren. Her burde manus blitt strammet og spisset etter min mening.

I går begynte jeg på Diplomaten og liker den virkelig kjempegodt. Minner om Borgen og er noe relaterbar for sånne som meg ;) 

Og om du nå lurer - nei, jeg gjør ikke så veldig mye annet på kveldene enn å se serier nei… 😂😇 Men det kommer en ny vår for oss hjemmeværende snart 💪😀

God bedring! 

Takk:-)

Dorthe skrev (1 time siden):

Denne helga har jeg kjørt hjem.  Kom i går etter 40 timer i bil og er ganske sliten. Utrolig kjedelig vær her i dag så nå pakker jeg ut og går gjennom posten.  men alt går i slow motion.

Kjørt hjem, faktisk! Velkommen til gamlelandet

cathlin skrev (8 timer siden):

Kjørt hjem, faktisk! Velkommen til gamlelandet

Det var langt ja, omkjøring på autobahn og punktering i Hamburg midt på natta.  Kjørte med en kompis så ting gikk greit.  Men glad jeg er hjemme til bursdagen til barnebarnet.  Mannen er igjen da, men det er greit med litt alene tid.

Annonse

Dorthe skrev (6 timer siden):

Det var langt ja, omkjøring på autobahn og punktering i Hamburg midt på natta.  Kjørte med en kompis så ting gikk greit.  Men glad jeg er hjemme til bursdagen til barnebarnet.  Mannen er igjen da, men det er greit med litt alene tid.

Koselig! 

Kayia skrev (På 1.5.2023 den 12.59):

God bedring! 

Kikker på Diplomat nå og den lover godt. Ambassadøren høres nøyaktig ut som Carrie i Homeland, tydelig hun har hentet inspirasjon.

Kayia skrev (På 1.5.2023 den 12.59):

God bedring! 

Sukk - nå har jeg sett hele Sykepleieren og Diplomaten, men jeg liker så dårlig at serier slutter. Er sikkert en evighet til det kommer en ny sesong av Diplomaten:-( Men jeg begynner visst å bli frisk, sånn at jeg kan bytte ut serier med kontoret snart;-)

påskelilje

Jeg er SÅ fornøyd med fridagene! Fikk gjort mye av det jeg planla - men ikke alt, sånn er det jo som regel. Vi ble invitert på tur i skogen med et vennepar, det var veldig hyggelig! Og så fikk montert ferdig en strikkegenser som har ligget i ååååååååååååårevis halvferdig 😮 Hadde den på jobb i går - det var moro!

Serier og filmer ser jeg veldig sjelden, så der kan jeg ikke bidra noe særlig. I morgen er planen å sykle til jobb for første gang i vår. Grugleder meg til det!

frosken skrev (48 minutter siden):

Sukk - nå har jeg sett hele Sykepleieren og Diplomaten, men jeg liker så dårlig at serier slutter. Er sikkert en evighet til det kommer en ny sesong av Diplomaten:-( Men jeg begynner visst å bli frisk, sånn at jeg kan bytte ut serier med kontoret snart;-)

Jeg har det likedan, og drar ut Succession-episodene på et vis som snart må kunne kalles slow-tv :D 

Apropos avslutning - FOR en sessongavslutning på Diplomaten! DETTE kaller vi cliffhanger :) Gleder meg allerede til sessong to. 

Godt å høre at du begynner å nærme deg klar for kontoret igjen. Jeg har hatt fin progresjon fram til nå, men i dag er jeg tilbake på smertestillende og soving igjen. Håper jeg er bedre neste uke og kan dra på jobb tirsdag som planlagt. Om ikke får jeg ta til takke med noen  episoder Firefly Lane som jeg begynte på i kveld - veldig søt serie... ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...