Gå til innhold

Spiser du mye kjøtt?

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Ja det er uungåelig å ikke forbruke noe. Vi kan jo dyrke egen mat. Men den må også importeres fra et sted. Mye vokser ikke naturlig i Norge. Vi må gjerne ha et sted det skal vokse om vinteren, og da forbrukes det på å skaffe telt/hus/drivhus også. 

Tenker man starter bra om man ikke får barn. Bra at NOEN får det, men enkelte burde hatt selvinnsikt nok til å ikke få. De koster så mye mer enn de smaker.

Livet blir jævla kjedelig om vi skal være 100% miljøvennelige. Det var en del av min ocd og førte meg enda mer i depresjon. Jeg kunne ikke kjøpe noe jeg ikke absolutt trengte. Da stopper du helt opp. Du kan da ikke drive med noen hobby, med mindre den hobbyen er å puste eller gå tur. 
Så tegning, sy klær, lage mat og sånt var uaktuelt fordi det ville ført til mye miljøbelastning. Kunne av og til tenkt meg å drive med noe håndverk. Men jeg har ikke lyst på noe av det rotet som kommer til å bli, så jeg lar være. 

Jeh syns du skriver mye morsomt. Ikke sånn flåsete men jeg ser liksom humoren i det du formidler. At barn koster mer enn det smaker og om OCD fks. Jeg liker jo perspektivet ditt. 

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (8 timer siden):

Jeh syns du skriver mye morsomt. Ikke sånn flåsete men jeg ser liksom humoren i det du formidler. At barn koster mer enn det smaker og om OCD fks. Jeg liker jo perspektivet ditt. 

Jeg mener ikke at barn koster mer enn de smaker. Men noen folk bør tenke over om genene deres er gode nok til å føres videre. For mange har for høye tanker om seg selv.

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Jeg mener ikke at barn koster mer enn de smaker. Men noen folk bør tenke over om genene deres er gode nok til å føres videre. For mange har for høye tanker om seg selv.

Skjønner. Jeg vet om et par som måtte vurdere det nettopp på grunn av arvelighet. De snakket med psykologen om det også, så noen tar nok de forholdsreglene. For vi blir jo født med personlighet, og noen er mer sårbare for å utvikle psykdommer , det er sant. 

Jeg/ vi spiser lite kjøtt, men det er ingen idealisme bak. Vi er glad i fisk og har en del kjappe standardmiddager som ikke innebærer mye kjøtt. Supper, grøt, pastaretter et. 

Jeg er veldig glad i biff og burger, men vi spiser i snitt langt under 350g rødt kjøtt i uka, som er den nye "sjokkerende" anbefalingen.

Jeg tipper jeg spiser 200g rødt kjøtt i snitt, og da tar jeg hardt i. Jeg liker ikke å virke som moralist, men er overrasket over at store kjøttmiddager ser ut til å være normalen i Norge, skal man tro statistikken. 

AnonymBruker
Grendel skrev (53 minutter siden):

Jeg/ vi spiser lite kjøtt, men det er ingen idealisme bak. Vi er glad i fisk og har en del kjappe standardmiddager som ikke innebærer mye kjøtt. Supper, grøt, pastaretter et. 

Jeg er veldig glad i biff og burger, men vi spiser i snitt langt under 350g rødt kjøtt i uka, som er den nye "sjokkerende" anbefalingen.

Jeg tipper jeg spiser 200g rødt kjøtt i snitt, og da tar jeg hardt i. Jeg liker ikke å virke som moralist, men er overrasket over at store kjøttmiddager ser ut til å være normalen i Norge, skal man tro statistikken. 

Jeg tror kanskje det ble mer normalt etter at lavkarbotrenden og carnivore kom? De drar kanskje snittet opp litt?

Selv kan jeg ikke huske at vi spiste så mye kjøtt da jeg vokste opp på 90- tidlig 2000 tallet, vi hadde ikke noen rene vegetarmiddager men mengden kjøtt var små, typ 1 pakke kjøttdeig fordelt på 4 eller 2 kyllingbryst delt på to voksne og to barn.

Anonymkode: 7ad64...442

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...