Gå til innhold

Kaster/gir du bort klær som egentlig er fullt brukbare bare fordi du ikke liker dem lengre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det gjør jeg. Har også enda flere gensere i skapet av sånn dårlig hm kvalitet som jeg egentlig vil bli kvitt, men føler ikke jeg kan gi di til fretex siden de er jo egentlig fullt brukbare. 

Anonymkode: 79620...6d1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det gjør jeg. Har også enda flere gensere i skapet av sånn dårlig hm kvalitet som jeg egentlig vil bli kvitt, men føler ikke jeg kan gi di til fretex siden de er jo egentlig fullt brukbare. 

JA 

Anonymkode: 92fb5...ecd

AnonymBruker
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Ja, det gjør jeg stadig. Bedre å gi feilkjøp og ting jeg aldri bruker lenger videre. Det er bærekraftig; kanskje kjøper noen disse i stedet for å kjøpe nytt.

Men da må klærne være veldig pene og egentlig nesten med prislappen fortsatt på for at de skal bli solgt i Norge. Ellers går det jo til Afrika. Det meste blir vel bare brent siden det er alt for mye klær som gis bort. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da må klærne være veldig pene og egentlig nesten med prislappen fortsatt på for at de skal bli solgt i Norge. Ellers går det jo til Afrika. Det meste blir vel bare brent siden det er alt for mye klær som gis bort. 

Tror mye selges i Fretex-butikkene. Uansett bedre å overlate valget om tingenes skjebne til andre før de går i søpla eller aldri blir brukt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt gjør jeg det. Fra tid til annen har jeg en runde der jeg går gjennom alt og gir klær jeg ikke bruker lenger til Fretex. Hvorfor vil du ikke gi dem til Fretex om de er fullt brukbare? Er ikke det litt av poenget? De to Fretexene jeg pleier å stikke innom har masse klær og stort sett alltid er det noen som titter og prøver ser jeg. :) 

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Selvsagt gjør jeg det. Fra tid til annen har jeg en runde der jeg går gjennom alt og gir klær jeg ikke bruker lenger til Fretex. Hvorfor vil du ikke gi dem til Fretex om de er fullt brukbare? Er ikke det litt av poenget? De to Fretexene jeg pleier å stikke innom har masse klær og stort sett alltid er det noen som titter og prøver ser jeg. :) 

Er ikke ts men jeg gir aldri til Fretex. Derav fordi de selger klærene videre dyrt. 

Er ikke ts men jeg gir aldri til Fretex. Derav fordi de selger klærene videre dyrt. 

Joda, den kan jeg skjønne, men at man ikke vil gi klærne til Fretex fordi de er fullt brukbare henger jo ikke på greip.

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Joda, den kan jeg skjønne, men at man ikke vil gi klærne til Fretex fordi de er fullt brukbare henger jo ikke på greip.

Hvem har sagt det? Ikke jeg, jeg bar sa jeg ikke gav de til fretex. 

AnonymBruker
Ekstra skrev (41 minutter siden):

Tror mye selges i Fretex-butikkene. Uansett bedre å overlate valget om tingenes skjebne til andre før de går i søpla eller aldri blir brukt.

Du kan gi det til venner 

Annonse

UtakknemligDiva

Kaster aldri. Men ja, jeg gir bort eller selger om jeg av noen grunner ikke liker dem lenger. Kan være at jeg har begynt å reagere negativt på stoffet. Har faktisk skjedd et par gensere. At de nupper irriterende eller røyter når de blir vasket så jeg må bruke klesrulle på alle klærne jeg vasket den med, ved håndvask blir den klissvåt og må henge og dryppe mens den tørker.

Eller klær som minner meg for mye om fortiden. Eller som jeg føler jeg ikke passer inn i lenger pga alder.

Endret av 90tallsbarn
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem har sagt det? Ikke jeg, jeg bar sa jeg ikke gav de til fretex. 

Trådstarter sier det i startinnlegget, "men føler ikke jeg kan gi di til fretex siden de er jo egentlig fullt brukbare." Jeg skjønte ikke helt den sammenhengen. :) 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Kan ikke huske sist jeg kastet klær. Jeg er ikke den som shopper særlig mye, så det jeg har bruker jeg til det er så slitt at jeg må kaste det. 

Oi

AnonymBruker
Lillemus skrev (14 timer siden):

Men når de er pene så bruker jeg dem jo selv. Kaster/gir bort klær kun når de faktisk er slitte. 

Men når de er pene så bruker jeg dem jo selv. Kaster/gir bort klær kun når de faktisk er slitte. 

Ah, sånn ja. :) Det hender jeg går lei av tøy, at det ikke passer lenger eller jeg innser at jeg ikke liker plagget lenger og da går det til Fretex så noen andre kan få glede av det i stedet for at det ligger i mine skuffer og tar opp plass. Men klær som er i bruk gir jeg jo ikke bort nei. Jeg misforsto litt hva du mente der. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...