UtakknemligDiva Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Ekstra skrev (På 29.4.2023 den 22.05): Tror mye selges i Fretex-butikkene. Uansett bedre å overlate valget om tingenes skjebne til andre før de går i søpla eller aldri blir brukt. Hvor mange kjøper på Fretex egt? Jeg synes det er nesten like dyrt der som om man skulle kjøpt i butikk! Og mange av klærne er ikke særlig fine. Jeg har gitt bort en bukse som hadde mistet elastisiteten litt. Jeg syntes den var fin når jeg var litt mer umoden og skulle absolutt ha den. En jeans fra H&M, sånn super skinny. Men den var jo egt for kort. Følte meg bare litt for voksen til å bruke den etter hvert… ga den bort på Finn. En annen nesten ubrukt bukse som jeg også kjøpte for kort ga jeg til lillesøsteren min. Samme gjorde jeg med en genser jeg absolutt skulle ha i 2021. En genser jeg elsket fargen på, men var for kort til meg, og en str større så ut som en sekk på meg. Syntes ikke den satt noe fint på meg, men på søsteren min sitter den veldig fint. Ellers kjøpte jeg en Zara genser i 2021. Saken er bare at jeg av og til klør av den og den røyter. Kan ikke vaske den med andre klær eller i maskin fordi det blir liggende masse sånne hår/nupper på alt. Må bruke klesrulle hele tiden. Den har en veldig fin farge og sitter greit, men det er det stoffet som er så dumt. Mulig jeg kommer å selge den og, ellers går den til søsteren min, og heretter kommer jeg til å se på hva de er laget av før jeg kjøper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472563-kastergir-du-bort-kl%C3%A6r-som-egentlig-er-fullt-brukbare-bare-fordi-du-ikke-liker-dem-lengre/page/2/#findComment-4165045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Jeg sorterer et par ganger i året og gir bort noe og resten går til Fretex. Het tar de alt av tekstil., slitent eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472563-kastergir-du-bort-kl%C3%A6r-som-egentlig-er-fullt-brukbare-bare-fordi-du-ikke-liker-dem-lengre/page/2/#findComment-4165053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 21.38): JA Anonymkode: 92fb5...ecd Ja, jeg er for flink til det desverre. Anonymkode: a35ec...2e8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472563-kastergir-du-bort-kl%C3%A6r-som-egentlig-er-fullt-brukbare-bare-fordi-du-ikke-liker-dem-lengre/page/2/#findComment-4165056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 3. mai 2023 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) Når jeg kjøper klær, prøver jeg å stille meg følgende spørsmål: - Trenger jeg dette plagget? - Passer det sammen med de klærne jeg har ellers? - Er dette noe som kommer til å vare så lenge at det rettferdiggjør prisen? - Kommer jeg til å like det så godt at jeg virkelig vil sørge når det blir utslitt? Dessuten prøver jeg å heller kjøpe litt dyre klær (gjerne på salg selvsagt, ev. pent brukt) i skikkelige materialer (bomull, ull, lin, silke, viskose osv). Koster f.eks. en skjorte med en levetid på 10 år 1500kr, blir det 150 kr i året. Med andre ord ganske lav kostnad pr. bruksdag. Jeg vasker ikke nødvendigvis plagg etter hvert bruk om det ikke lukter vondt eller har flekker, for mye vask sliter ut klær. Jeg lufter de heller, eller gir de en runde med steamer. Selvsagt bommer jeg og noen ganger på klær, og da gir jeg det mer enn gjerne til andre som kan ha glede det. Noe har jeg solgt på Tise. Byttedag med venner og kjente er heller ikke så dumt av og til. Ødelagte klær klipper jeg opp til filler om de ikke kan reddes eller brukes som ruskeklær. Det er alltid sko og annet som trenger en puss med jevne mellomrom. Endret 3. mai 2023 av FjellOgDalar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472563-kastergir-du-bort-kl%C3%A6r-som-egentlig-er-fullt-brukbare-bare-fordi-du-ikke-liker-dem-lengre/page/2/#findComment-4165757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 3. mai 2023 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg gir alt til Fretex som jeg har sluttet å bruke med unntak av undertøy og sokker. De går i søpla. Jeg gir også slitte klær og har forstått det slik at de blir brukt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472563-kastergir-du-bort-kl%C3%A6r-som-egentlig-er-fullt-brukbare-bare-fordi-du-ikke-liker-dem-lengre/page/2/#findComment-4165785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 Del Skrevet 6. mai 2023 FjellOgDalar skrev (På 3.5.2023 den 17.57): Når jeg kjøper klær, prøver jeg å stille meg følgende spørsmål: - Trenger jeg dette plagget? - Passer det sammen med de klærne jeg har ellers? - Er dette noe som kommer til å vare så lenge at det rettferdiggjør prisen? - Kommer jeg til å like det så godt at jeg virkelig vil sørge når det blir utslitt? Dessuten prøver jeg å heller kjøpe litt dyre klær (gjerne på salg selvsagt, ev. pent brukt) i skikkelige materialer (bomull, ull, lin, silke, viskose osv). Koster f.eks. en skjorte med en levetid på 10 år 1500kr, blir det 150 kr i året. Med andre ord ganske lav kostnad pr. bruksdag. Jeg vasker ikke nødvendigvis plagg etter hvert bruk om det ikke lukter vondt eller har flekker, for mye vask sliter ut klær. Jeg lufter de heller, eller gir de en runde med steamer. Selvsagt bommer jeg og noen ganger på klær, og da gir jeg det mer enn gjerne til andre som kan ha glede det. Noe har jeg solgt på Tise. Byttedag med venner og kjente er heller ikke så dumt av og til. Ødelagte klær klipper jeg opp til filler om de ikke kan reddes eller brukes som ruskeklær. Det er alltid sko og annet som trenger en puss med jevne mellomrom. Det holder også å vaske klærne på 30 grader. Anonymkode: 79620...6d1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472563-kastergir-du-bort-kl%C3%A6r-som-egentlig-er-fullt-brukbare-bare-fordi-du-ikke-liker-dem-lengre/page/2/#findComment-4166526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.