Gå til innhold

Fremmed ord i tekst når dere skriver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har ikke kapasitet til det nei. Sliter meg ut.

Anonymkode: da491...ea4

Nå må du adressere riktig, dette er ditt problem, ikke et generelt problem på dol. Språket på dol er enkelt, og det brukes nesten ikke fremmedord eller fagterminologi.   Løsningen for deg må nok bli å enten droppe dol og heller velge forum for barn og unge, eller Google ord du ikke forstår. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Nå må du adressere riktig, dette er ditt problem, ikke et generelt problem på dol. Språket på dol er enkelt, og det brukes nesten ikke fremmedord eller fagterminologi.   Løsningen for deg må nok bli å enten droppe dol og heller velge forum for barn og unge, eller Google ord du ikke forstår. 

Jeg er voksen, for en frekkhet av deg si at jeg er mindre intelligent som ikke forstår innviklede ord. 

AnonymBruker
Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Ikke mindre intelligent, men med et begrenset ordforråd. 

Jeg forstår hva dere mener og jeg det var dumt av meg å krangle på det. Stått opp med feil fot. Sorry. 

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Ikke mindre intelligent, men med et begrenset ordforråd. 

Nei jeg har et godt ordforråd, de ordene som eksemplene er hører jeg ikke til daglig. Dog snakker jeg ikke kun norsk. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har et godt ordforråd, de ordene som eksemplene er hører jeg ikke til daglig. Dog snakker jeg ikke kun norsk. 

Hvis du strever jevnlig med å forstå ordene på DOL har du nok ikke et så godt ordforråd som du tror. Språket her er relativt enkelt. Du har sikkert et godt hverdagsspråk, men det godt ordforråd krever også at man forstår ord som ikke brukes så ofte, eller som brukes mest skriftlig.

Ordene du nevnte over er helt vanlige ord som inngår i et godt ordforråd når man er voksen. 

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Hvis du strever jevnlig med å forstå ordene på DOL har du nok ikke et så godt ordforråd som du tror. Språket her er relativt enkelt. Du har sikkert et godt hverdagsspråk, men det godt ordforråd krever også at man forstår ord som ikke brukes så ofte, eller som brukes mest skriftlig.

Ordene du nevnte over er helt vanlige ord som inngår i et godt ordforråd når man er voksen. 

Ja vel jeg er sikkert bare medfødt dum i hodet. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er voksen, for en frekkhet av deg si at jeg er mindre intelligent som ikke forstår innviklede ord. 

Nå må du ikke bli så indignert ;) Det var sagt for å hjelpe deg. Dersom språket på dol er for vanskelig for deg må du jo ta konsekvensen av det selv.  

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Nå må du ikke bli så indignert ;) Det var sagt for å hjelpe deg. Dersom språket på dol er for vanskelig for deg må du jo ta konsekvensen av det selv.  

Hjelpe meg med å si jeg er hva? Jo dagen er så indignert som overhodet mulig. 

Annonse

AnonymBruker
morsan skrev (16 minutter siden):

I likhet med flere andre her, er "indignert" og "unyansert" helt vanlige ord å bruke, og språket på DOL er heller ikke vanskelig med bruk av mange fagtermer og lignende. 

Ja vel har forstått det! 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 11.20):

Eksempler indignert unyansert for å nevne noe? 

indignert er ikke et ord som brukes nå til dags av folk flest, så ser den er litt dumt å bruke slike ord når en skal snakke for et bredt publikum. Tror det er mange gamle fruer på forumet og det er sikkert vanig blant dem så de ikke tenker over det.

unyansert er et mer vanlig/lettforståelig ord som en bør forvente at folk forstå.

Anonymkode: bfc82...d49

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...