Gå til innhold

Hvor ofte er dere sammen med andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Everybody skrev (4 minutter siden):

Det går jo litt på andre også hvor mye sosial man kan være. For å være sosial må jo andre la deg være mer sosial. Hvis alle kommer med unnskyldninger eller ikke vil, er det egentlig din egen skyld?

Nei det er vel ikke det? Men det sies jo «du kan ikke skylde på andre for din situasjon». Så jeg har gått etter den der da.. men når jeg faktisk tar kontakt, så er ikke folk noe flinke til å ta kontakt tilbake likevel. Saken er jo at dette er veldig flaut når folk spør «hva gjorde du 17 mai» «hva skal du i ferien da» så sier andre at de skal reise, de skal ha store selskap som venner arrangerer, de reiser til utlandet på feirer med venner hver ferie! Jeg har INGEN jeg kan dele slik med, fordi det er sykdom, dårlig råd eller barn! :( resten prioriterer andre venner.

Enkelte har jeg ikke så mye til felles med da. Har ei sånn «venninne» som er ganske ofte i byen jeg bor, og vi har delt livshistoriene til hverandre, vi har erfart depresjoner, og en del kaotisk i livet som kan sette traumer og vi har begge gått mange år i terapi. Men vi deler ikke så mange interesser. Hun har flere andre hun deler interesser med. Så det kan kanskje være derfor. Hennes type folk er ikke sånn jeg er kanskje. Men det er andre som jeg føler jeg kunne vært venner med, men de har allerede sine egne. Og jeg tror ikke de vil være slemme, de vet nok ikke så godt hvordan jeg føler dette. De bare har ikke bruk for meg. 

Anonymkode: e09a3...b49

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Må man egentlig dele interesser for å være venner med noen?

Noen ting må man vel dele ellers blir det fort pliktvennskap. Det er vel en grunn til at noen blir mer venner enn andre. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sier aldri noe om psykiske vansker jeg. Jeg mener ikke lite energi sånn at jeg er sliten. Jeg mener mer sånn det at jeg kan kjenne hvilket humør jeg blir i og sånn.. når jeg sier svak energi mener jeg at jeg er litt mer deprimert. Da tar INGEN kontakt, mobilen min trenger ikke settes på lydløs en gang fordi den gir ikke et eneste pip. I går og dagen før hadde jeg kjempe høy energi og da vibrerte telefonen min absolutt hele tiden.

Men du jeg er enig at det er stille her inne. Det er super kjedelig men det er bare sånn det er. Jeg ble kastet ut fra kg. Blitt «kjent» med folk her inne da. 

Anonymkode: b9c94...d8a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men du jeg er enig at det er stille her inne. Det er super kjedelig men det er bare sånn det er. Jeg ble kastet ut fra kg. Blitt «kjent» med folk her inne da. 

Anonymkode: b9c94...d8a

Hvordan «kjent»? Noen du har møtt irl eller fått kontakt over snap elns?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er det faktisk bare på jobb. Troves på jobb og med kollegene mine men jeg har gitt opp folk på fritiden. Det er aldri noen som har tid. De er enten syke, skal noe annet og så kommer med den klassiske «skal si fra neste uke for da kan jeg» og det betyr jo at du ikke hører noe igjen. 
Det er jammen vanskelig å bli kjent med nye folk altså! Så jobben er mitt sosiale liv. Utenom det synes jeg at jeg bare ser vennegjenger over alt. Det virker for meg som at folk flest aldri er alene egentlig. Sitter på trikken og tekster med venner, er enten på besøk eller har besøk av venner, eller går på kafe. Er på fest i helgene. Etter jobb så er det å møte venner også. 

Jeg har etablert meg i nye byer flere ganger, og har god erfaring med å melde meg frivillig/ delta fast i noe. For min del har dette vært innenfor kulturfeltet (musikk og film), og hver eneste gang har dette gitt meg nye venner og bekjente. Jeg har vært frampå og spurt «lyst til å ta en pils?» eller «lyst til å se xx på kino/ tester/xx scene da-og-da?» og selv om jeg sikkert har fått en del «nei det passer ikke» eller «kanskje en annen gang» har jeg også fått «jepp, hva med etterpå/ i morgen/ neste uke?» og det er de siste jeg husker.

Jeg tror kanskje du har tatt på deg gitt-opp-buksene (som min jr kaller det når man rygger inn i noe) fordi du har noen negative erfaringer, og det tror jeg kan påvirke hvordan folk oppfatter deg. Kanskje du skal tenke litt mer positivt og gjøre noe aktivt for å komme i kontakt med folk? Jeg tror - som sagt - den enkleste inngangen er via fellesskap eller organisasjoner innenfor interessefeltet ditt, og st det er verd et forsøk (til). 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...