Gå til innhold

Benestads professorat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, er ikke det åpenbart? 

Anonymkode: f9bae...0bd

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke sett noe som tyder på uærlighet fra Benestads side når det gjelder professorstillingen. Det er bedømmelseskomiteen som muligens har satt lista for lavt, men det bør ikke Benestad kritiseres for. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er vel som forventet innen sosiologi greier, har om du har riktige holdninger eller ikke, forskning og fakta er uvesentlig. "Episke dikt" er vel like bra som forskning.

Esben Esther Pirelli Benestad (73) kaller seg verdens beste i behandlingen av transpersoner.

Høres ikke ut som noe en professor ville sagt, alle forskere forstår at slik funker det ikke, din bias vil ikke la deg kunne nøytralt avgjøre om du faktisk er "den beste" eller god i det hele tatt. Kanskje er det at du er den behandleren pasienter er mest redd for å si noe imot i ettertid pga "stjernestatusen" i de miljøene, mye som kan ødelegge en slik "studie".

Men, hvis du identifiserer deg som verdens beste, da er du vel verdens beste, er det ikke slik trans ideologien funker. Føler jeg meg som X er jeg X. Følker han seg som professor, er han vel professor

Noe sånt.

Anonymkode: 6ba8b...4c8

frosken skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke sett noe som tyder på uærlighet fra Benestads side når det gjelder professorstillingen. Det er bedømmelseskomiteen som muligens har satt lista for lavt, men det bør ikke Benestad kritiseres for. 

Med andre ord så er problemet mye større enn Benestad.

Det er nok et miljø som opplever at de har mange ytre fiender. Det har kanskje skapt et samhold som ikke bare er bra.

Grendel skrev (11 minutter siden):

Med andre ord så er problemet mye større enn Benestad.

Det er nok et miljø som opplever at de har mange ytre fiender. Det har kanskje skapt et samhold som ikke bare er bra.

Mener å ha lest at det var UiA som presset på for å gjøre ham til professor for å øke forskningsmiljøet ved UiA's status. Underlig sak.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...