Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er seriøs når jeg skriver dette, og jeg ønsker ikke svar fra Lillemus hvis hun blir helt matt og skjelven i knærne.  Min erfaring er at menn liker ikke at kvinner har veldig mye høyere utdannelse enn dem.

Jeg har skrevet om dette før og da ble tråden kuppet av Lillemus og likesinnede om hvor innmari heldige de var med partnerne sine.  Det er vel og bra, men ikke den problematikken jeg skriver om.

Jeg lurer på om dette har forandret seg, eller om dette henger i.  Hvorvidt denne fantastiske mannen til @Lillemus behandler henne som dronning er ikke det som skal diskuteres her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472735-h%C3%B8y-utdannelse-i-parforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Savannah skrev (24 minutter siden):

Jeg er seriøs når jeg skriver dette, og jeg ønsker ikke svar fra Lillemus hvis hun blir helt matt og skjelven i knærne.  Min erfaring er at menn liker ikke at kvinner har veldig mye høyere utdannelse enn dem.

Jeg har skrevet om dette før og da ble tråden kuppet av Lillemus og likesinnede om hvor innmari heldige de var med partnerne sine.  Det er vel og bra, men ikke den problematikken jeg skriver om.

Jeg lurer på om dette har forandret seg, eller om dette henger i.  Hvorvidt denne fantastiske mannen til @Lillemus behandler henne som dronning er ikke det som skal diskuteres her.

Jeg tror du kan ha poeng at menn synes det ikke er attraktivt, så fremt som at kvinnen er sterkere økonomisk enn mannen som ofte vil være den sterkeste. 

Anonymkode: 7012d...10c

90tallsbarn skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke, men jeg kjenner en som har fagbrev og militæret, og en slektning har høyskoleutdannelse og de to er sammen med kvinnelige leger. 

Det handler ikke om enkeltmennesker og høyskoleutdannelse og leger er ikke langt fra hverandre.  En mannlig lege og en sykepleir er "perfekt" match.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du kan ha poeng at menn synes det ikke er attraktivt, så fremt som at kvinnen er sterkere økonomisk enn mannen som ofte vil være den sterkeste. 

Ja det kan være det også.  Menn vil være den som tjener mest.

AnonymBruker
Savannah skrev (4 minutter siden):

Ja det kan være det også.  Menn vil være den som tjener mest.

Ja det er ofte sånn det er, og når de ikke gjør det føler de seg svake. Det beste er å klare seg selv og ikke være avhengig av en mann. Jeg skal aldri være avhengig av en mann noen gang. 

Annonse

AnonymBruker
Savannah skrev (19 minutter siden):

Det handler ikke om enkeltmennesker og høyskoleutdannelse og leger er ikke langt fra hverandre.  En mannlig lege og en sykepleir er "perfekt" match.

Hva med en kvinnelig lege og en mannlig sykepleier?

Anonymkode: 0c5ee...38e

AnonymBruker
Savannah skrev (48 minutter siden):

Jeg har skrevet om dette før og da ble tråden kuppet av Lillemus og likesinnede om hvor innmari heldige de var med partnerne sine.    Hvorvidt denne fantastiske mannen til @Lillemus behandler henne som dronning er ikke det som skal diskuteres her.

Er du misunnelig? 

Anonymkode: 0c5ee...38e

Hva mener du her? Du skriver at du ikke er ute etter "enkelttilfelller", men at du "erfarer" at menn ikke liker kvinner med høyere utdannelse, og hva legger du i "veldig" mye høyere? Siden du ikke ser særlig forskjell på lege og sykepleier.

Hvor erfarer du dette? 

Jeg har litt problemer med å skjønne hva du vil diskutere hvis det ikke er enkelttilfeller, altså personlig erfaring. Er det noen artikkel du kan linke til eller skal vi synse? 

Nicklusheletida
Savannah skrev (1 time siden):

Innlegget ditt er både frekt og umodent. Du starter innlegget med å henge ut en enkelt person og man kan lure på hva det er som driver deg ? Du behøver ikke å la din bitterhet gå ut av de som viser livsglede her inne. Det trenger vi mer av. 

Nicklusheletida skrev (43 minutter siden):

Innlegget ditt er både frekt og umodent. Du starter innlegget med å henge ut en enkelt person og man kan lure på hva det er som driver deg ? Du behøver ikke å la din bitterhet gå ut av de som viser livsglede her inne. Det trenger vi mer av. 

Nå er du frekk og det ikke første gang.  Du trenger ikke å svare.  Jeg tror ikke på lykken og livsgleden deres.  Jeg har samme rett til å være her som deg.

Annonse

Kashmir skrev (1 time siden):

Hva mener du her? Du skriver at du ikke er ute etter "enkelttilfelller", men at du "erfarer" at menn ikke liker kvinner med høyere utdannelse, og hva legger du i "veldig" mye høyere? Siden du ikke ser særlig forskjell på lege og sykepleier.

Hvor erfarer du dette? 

Jeg har litt problemer med å skjønne hva du vil diskutere hvis det ikke er enkelttilfeller, altså personlig erfaring. Er det noen artikkel du kan linke til eller skal vi synse? 

Jeg ønsker å diskutere om menn ikke liker at kvinner har høyere utdannelse enn dem og det uten at Lillemus og Niklusheletida legger ut om sine menn.  

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Vil det si at du bare vil ha svar fra de som har erfart det som bekrefter din mening om høy utdannelse i parforhold?

Nei, men jeg ønsker ikke å høre om den fantastiske mannen til Lillemus (eller Niklus sin mann) som ikke bruker det mot henne at han har høyere utdannelse.  Det er å snu på hodet det jeg vil diskutere.  Jeg er interessert i å diskutere om det er generasjonsforskjell, og ikke hvor fantastiske liv dolfruene har.

Nicklusheletida
Savannah skrev (2 minutter siden):

Nå er du frekk og det ikke første gang.  Du trenger ikke å svare.  Jeg tror ikke på lykken og livsgleden deres.  Jeg har samme rett til å være her som deg.

Jo, jeg svarer når jeg opplever at du angriper en person i et åpningsinnlegg. Det er stygt gjort av deg. 

Verken Lillemus eller jeg har vel noe behov for at du tror på lykken og livsgleden vår, men du må nok pent tåle at vi skriver om det. Selv har jeg skrevet så mye om sorgene mine også her inne , så hvis ikke du tåler gledene mine ( og andres ) , får du se en annen vei. 

Savannah skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker å diskutere om menn ikke liker at kvinner har høyere utdannelse enn dem og det uten at Lillemus og Niklusheletida legger ut om sine menn.  

Jeg har ikke fått med meg andre tråder om det her, så hva andre har skrevet og ikke vet jeg ikke. Syns det er merkelig å skrive om brukere sånn som dette, men mulig det er så internt mellom noen her.... 

Til tema, så tror jeg på grunn av større kjønnsforskjeller tidligere at det var menn som følte på det. Jeg vet ikke om det gjelder lenger, og tror at i den grad utdannelse spiller inn, så vil man vel være mer jevnbyrdige? Som i mye annet. Felles verdier osv. Litt usikker da jeg ikke vet om noen spesielle tilfeller der ulik  utdannelse er er problem mtp lengden. Og jeg er usikker på om kvinner eventuelt takler det bedre i så fall. Jeg tror dette handler mer om personligheter og ikke utdannelse. 

Nicklusheletida
Savannah skrev (8 minutter siden):

Jeg kan svare på spørsmålet ditt. Nei, jeg tror ikke det er så mange menn som ikke tåler at kvinner har høy utdannelse lenger. En kvinne med høy utdannelse som har problemer med å finne en mann, bør heller lete etter andre årsaker ved seg selv. 

Savannah skrev (5 minutter siden):

Nei, men jeg ønsker ikke å høre om den fantastiske mannen til Lillemus (eller Niklus sin mann) som ikke bruker det mot henne at han har høyere utdannelse.  Det er å snu på hodet det jeg vil diskutere.  Jeg er interessert i å diskutere om det er generasjonsforskjell, og ikke hvor fantastiske liv dolfruene har.

Synes det var en rar og aggressiv måte å starte en tråd på. 

Du sier først at du vil diskutere hvorvidt menn kan føle seg truet av at kvinner har høyere utdanning. Så sier du (med krasse kommentarer) at du ikke vil høre fra navngitte brukere og at du heller ikke vil høre fra de på dol som har det bra. Som du vel også sier at du ikke en gang tror på. 

Deretter sier du at du vil diskutere om det er en generasjonsforskjell. Mener du at vi på dol er for gamle og du vil høre om det er blant de yngre at menn føler seg truet av kvinner med høyere utdannelse? Da er kanskje ikke dol rette stedet å spørre? I hvert fall ikke når du går så hardt ut og direkte sier at du ikke vi høre fra enkeltbrukere med krasse ordlag. Det er faktisk ikke greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...