Gå til innhold

Kupton... økende angst og paranoia hos en dement med klare øyeblikk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en gammel mor som er økende dement men med fortsatt klare øyeblikk.  Hun har alltid vært nervøs og noe paranoid, men dette har forverret seg betraktelig.  Hun har god effekt av 10mg sobril som hun tar av og til (når vi ber henne om å ta) Hun begynner også å bli litt ustø. Hun ringer meg når det er noe og jeg har 1-10 samtaler med henne daglig.  Greier vanligvis å roe henne, helt til det er glemt og så er det på'n igjen.  Synes det er vondt at hun skal gå rundt og være så redd og paranoid. Er det noen medisiner som kan hjelpe henne mer enn en sobril i ny og ne?  Har tenkt å ta dette opp med fastlegen, men det hadde vært fint å hatt noe å foreslå.

Anonymkode: 5270f...2db

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har en gammel mor som er økende dement men med fortsatt klare øyeblikk.  Hun har alltid vært nervøs og noe paranoid, men dette har forverret seg betraktelig.  Hun har god effekt av 10mg sobril som hun tar av og til (når vi ber henne om å ta) Hun begynner også å bli litt ustø. Hun ringer meg når det er noe og jeg har 1-10 samtaler med henne daglig.  Greier vanligvis å roe henne, helt til det er glemt og så er det på'n igjen.  Synes det er vondt at hun skal gå rundt og være så redd og paranoid. Er det noen medisiner som kan hjelpe henne mer enn en sobril i ny og ne?  Har tenkt å ta dette opp med fastlegen, men det hadde vært fint å hatt noe å foreslå.

Min sønn jobber på en omsorgsbolig for demente og der får en del ap, noen bruker risperdal sa han. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Min sønn jobber på en omsorgsbolig for demente og der får en del ap, noen bruker risperdal sa han. 

Takk for svar! Da skal jeg ta dette opp med legen. 

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Som SS skriver, er Risperdal en av de medisiner er bruker i slike tilfeller. 
Begynn med små doser og bruk god tid på å evaluere effekt før en evt prøver med doseøkning. 

Takk for svar!  Skal ta dette opp med legen.  Håper det hjelper for det er vondt å se henne slite sånn. 

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har lest denne. En skal som jeg skriver starte med meget små doser, evaluere nøye før en øker og vurdere fordeler mot ulemper. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...