Gå til innhold

Å ønske seg en somatisk sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det høres jo helt tragisk ut og fornærmende til de som har en somatisk sykdom de sliter med. Så unnskyld. Men hver gang jeg er hos legen og tar prøver og undersøkelser, så håper jeg at noe er galt. Tror det er fordi en somatisk sykdom er så konkret, og man får en mer konkret behandling. Er så lei av psykisk sykdom og at alt er vagt og ingenting hjelper.

Anonymkode: 1e84a...244

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472945-%C3%A5-%C3%B8nske-seg-en-somatisk-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykiatri er fortsatt bak somatikken. Det har ikke eksistert i århundrer. Ved fysiske sykdommer har man også et sår man kan vise frem og det er derfor lettere å få rett behandling, mens i psykiatrien er alt basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Men man kan i hvert fall få en pekepinn på hva man har også kan man prøve forskjellige medisiner for å finne en som gjør noe positivt for en.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres jo helt tragisk ut og fornærmende til de som har en somatisk sykdom de sliter med. Så unnskyld. Men hver gang jeg er hos legen og tar prøver og undersøkelser, så håper jeg at noe er galt. Tror det er fordi en somatisk sykdom er så konkret, og man får en mer konkret behandling. Er så lei av psykisk sykdom og at alt er vagt og ingenting hjelper.

Anonymkode: 1e84a...244

Når du ønsker deg det så tror jeg du aldri har hatt en alvorlig fysisk sykdom. Fysisk er ikke bedre enn psykisk, selv om behandlingen der det går an og behandle er noe annet. 

Anonymkode: 4569b...2fb

Annonse

AnonymBruker