Gå til innhold

Andre som blir såret når en leser i tråden om de "kloke brukerne på DOL"?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Føle seg utenfor og eksludert fordi noen andre får ros = småliget. 

Beklager, men jeg klarer ikke å se det på en annen måte. 

Egentlig burde dette ha vært konklusjonen og debatten legges død ❤️ 

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Føle seg utenfor og eksludert fordi noen andre får ros = småliget. 

Beklager, men jeg klarer ikke å se det på en annen måte. 

Jeg vet du ikke ser det. Jeg skjønner det. Men jeg ser det godt. På måten og formuleringen det gjøres. 

Når læreren på ungdomsskolen sa de 3 som fikk best karakter på matteeksamen foran hele klassen. Vil de andre i klassen være glad på deres vegne eller føle seg utenfor og ekskludert?

Annonse

AnonymBruker
Lady HM skrev (5 minutter siden):

Egentlig burde dette ha vært konklusjonen og debatten legges død ❤️ 

Det er alltid den samme populære gjengen som blir trukket frem. Om det er de "klokeste",hvem savner du mest,hvem er den morsomste på dol. Det forsterker følelsen om å være mislikt og være utenfor.Som på skolen.

Anonymkode: bd6e8...8ce

Everybody skrev (2 minutter siden):

Når læreren på ungdomsskolen sa de 3 som fikk best karakter på matteeksamen foran hele klassen. Vil de andre i klassen være glad på deres vegne eller føle seg utenfor og ekskludert?

De tre ville kanskje følt det pinlig? 

Everybody skrev (2 minutter siden):

Det skal man lære seg å tåle!

Hadde læreren derimot sagt at det var 3 elever som fikk dårligst karakter - da hadde det vært dårlig gjort.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er alltid den samme populære gjengen som blir trukket frem. Om det er de "klokeste",hvem savner du mest,hvem er den morsomste på dol. Det forsterker følelsen om å være mislikt og være utenfor.Som på skolen.

"Den populære gjengen" er da virkelig oppkonstruert. Ja, det er mange som har vært her fryktelig lenge - men at dette skulle være noen gjeng som betyr noe mer enn noen andre, er bare oppkonstruert. 

Endret av Lady HM
Lady HM skrev (2 minutter siden):

Det skal man lære seg å tåle!

Hadde læreren derimot sagt at det var 3 elever som fikk dårligst karakter - da hadde det vært dårlig gjort.

Tenker du på dem som blir fremhevet foran klassen nå? 

AnonymBruker
Lady HM skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke at dette kan være en sak for voksne mennesker.

"Den populære gjengen", "de klokeste" "hvem som er best likt" - alt dette er da bare oppkonstruerte ting.

Det sittter igjen fra barndommen å være utenforsatt sær nerd som ble mobbet.

Annonse

Nicklusheletida
Everybody skrev (4 minutter siden):

Hvis det var flere enn 4-5-6 stk i klassen, så synes jeg dette er noe de skal lære seg å tåle. 

"Den populære gjengen", "de klokeste" "hvem som er best likt" - alt dette er da bare oppkonstruerte ting.

Hvorfor snakker du om å være "voksen' hele tiden som flere andre også gjør? 

Forskjell på voksne og barn er ikke følelsene! Det er å regulere dem og ikke si det høyt. Ikke noe annet. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Tenker du på dem som blir fremhevet foran klassen nå? 

Både de tre som blir fremhevet, og alle de andre som ikke blir det - skal lære seg å tåle slik. 

Gjest Vendi

Jeg kan egentlig skjønne den siden litt også. Hvis man har en fortid med mobbing, ekskludering, osv., kan sånne ting gi "flash-backs" til det som hendte før, voksen eller ikke. Det er nok ingen god følelse, men man må bare prøve å ikke ta det personlig når det bare er anonyme brukere, ukjente for hverandre her. 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hvorfor snakker du om å være "voksen' hele tiden som flere andre også gjør? 

Forskjell på voksne og barn er ikke følelsene! Det er å regulere dem og ikke si det høyt. Ikke noe annet. 

Jeg er fullstendig uenig med deg!

Vendi skrev (Akkurat nå):

Jeg kan egentlig skjønne den siden litt også. Hvis man har en fortid med mobbing, ekskludering, osv., kan sånne ting gi "flash-backs" til det som hendte før, voksen eller ikke. Det er nok ingen god følelse, men man må bare prøve å ikke ta det personlig når det bare er anonyme brukere, ukjente for hverandre her. 

Men er det alle andres ansvar, å ta hensyn til dette? Skal vi ikke kunne gi ros til mennesker fordi noen som ikke får rosen kan ha en fortid med mobbing, ekskludering osv?

Lady HM skrev (2 minutter siden):

Både de tre som blir fremhevet, og alle de andre som ikke blir det - skal lære seg å tåle slik. 

Vet du hvordan det føles å være den som blir fremhevet foran klassen?  Hvis du ikke vet det, hvordan ville du taklet det tror du? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...