Gå til innhold

Hva er

Anbefalte innlegg

Forskjellen på liv og død?

Alle dør jo en gang, og hvist jeg ik kan utrette noe med livet mitt, hva er vitsen med å leve det da?

Når jeg kan ha det bra, men fordet tenke på min egen død. I nesten alle situasjoner jeg kommer i, så kan jeg plutselig begynne å tenke på døden min. Hvilken metode jeg skal bruke....

Virker som om det er et naturlig instinkt av kroppen min å ødelegge segselv...

Det er bare en dag i mine siste år jeg ik har tenkt på å ende alt... den dagen jeg var på konsert med det bandet som har holdt meg i live til nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47306-hva-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva hvis du hadde brukt like mye tid og energi på å LEVE og finne en glede og mening i livet, som du nå bruker på å tenke på døden og å finne metoder for å avslutte livet?

Bare en liten tanke fra

Heisann.

Jeg prøver å leve livet også. Har tatt dykkerlappen, og gått på pistolkurs. Jeg klarer å finne gleden med f.eks. en ny sang og sånne småe gleder.

Men det er bestandig der i bakhodet at det ik er noe vits. Jeg vet ik om jeg gjør det bevisst, men det bare dukker opp, selvmordstanker og lignende.

Jeg prøver virkelig, og det er nok grunnen til at jeg ennå er her. Ingenting hadde vært bedre enn å kunne levd et fullverdig liv, men sånn som det er nå så går det ik..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47306-hva-er/#findComment-179918
Del på andre sider

Heisann.

Jeg prøver å leve livet også. Har tatt dykkerlappen, og gått på pistolkurs. Jeg klarer å finne gleden med f.eks. en ny sang og sånne småe gleder.

Men det er bestandig der i bakhodet at det ik er noe vits. Jeg vet ik om jeg gjør det bevisst, men det bare dukker opp, selvmordstanker og lignende.

Jeg prøver virkelig, og det er nok grunnen til at jeg ennå er her. Ingenting hadde vært bedre enn å kunne levd et fullverdig liv, men sånn som det er nå så går det ik..

Bra at du finner små gleder i ulike ting! Ikke gi opp! :-)

Det er vanskelig å se at livet vil forandre seg, men selv om du ikke vil tro meg, selv om du tror at alt er prøvd, så husk at du ennå er ung og du faktisk har hele livet foran deg, og at det har noe spennende og godt i vente også for deg! :-)

Jeg var også langt nede i en periode av tenårene, og så ikke noe lys i tunnelen. Men - etter noen vendepunkter (skoleskifte, flytte hjemmefra, nye venner, min første heltidsjobb osv.) så forandret livet mitt seg på måter jeg ikke klarte å forutse når ting var på det verste. Så hold ut, og se hva livet har i vente for deg, det er garantert bedre enn du frykter! :-) Og husk at jeg ikke BARE er en gammel "kjerring" som slarver ivei, jeg snakker faktisk av erfaring som sagt...

Lykke til framover! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47306-hva-er/#findComment-179921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...