Gå til innhold

Hva mener du er den beste påleggs skinka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Ikke glad i typisk påleggsskinke, det smaker jo nesten ingen ting og konsistensen er litt ekkel. Kan evt. være godt sammen med f.eks. ost og paprika, tomat o.l., men ikke alene.

Nyskåret kokt skinke fra ferskdisk er mye bedre, og har ikke den ekle sammenpressede konsistensen. Enda mye bedre er franske og italienske spekeskinker som parmaskinke og ibérico. Men det er jo noe helt annet, og ikke det jeg regner som påleggsskinke.

Jeg synes den klart beste alt i alt er Flammegrilla kokt skinke fra Gilde. Også best verdi for pengene all den tid du får den til under 30 kr på Kiwi. Synes den har en god stekesmak i tillegg til at kjøttet er bra. Dog litt mye marmorering.

Ellers liker jeg pepperskinke, og jeg synes Grøstadgris sin pepperskinke er god. Et minus er at den er veldig dyr, de har den kun på Meny og den koster godt over 50 kr for 100 gram.

Et annet alternativ er "håndlaget"-serien fra Finsbråten. Pluss her for at det er hele skinkestykker og ikke en sammensatt masse som man ofte ser på andre produkter. Minus at den er ekstremt dyr.

Nicklusheletida

Jeg er enig med Ekstra. Jeg synes vanlig påleggsskinke smaker lite. Jeg liker best servelat eller dansk salami. Iom at dette er skikkelig kaloririke pålegg kjøper jeg det sjelden. Jeg spiser piknikskinke på knekkebrød da. 

Jeg må innrømme at etter at jeg tok en titt på innholdsfortegnelsen på en pakke vanlig, kokt skinke så har jeg spist lite av det... Den inneholder alt for mange e-stoffer synes jeg. Spiser kjøttpålegg av den typen når jeg er på hotell, ellers hender det at det blir salami eller sylte om vi har det, de inneholder lite e-stoffer. Er veldig glad i roastbiff og det hender jeg mauler en pakke... 

Kashmir skrev (På 1.6.2023 den 16.04):

Jeg syns alt det blanke kjøttpålegget med glatt overflate er helt gyselig! Det er også veldig lite godt. Ribberull og fårepølse er godt. Og skinke som er stekt i stekeovnen og skåret i skiver. 

Enig, den glatte, blanke skinka er ikke god. Og mye e-stoffer i de forskjellige, som @Lillemus skriver. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...