Gå til innhold

Tror du på månelandingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ingen kommentarer på det som er lagt ut, ingen motargumenter. Hva er hensikten med tråden? Du vet at ingenting vi legger ut vil endre meningen din uansett. 

Nei, er bare å legge tråden død. Ingen vil endre meningen sin av det jeg legger ut heller. 

Anonymkode: 7d412...2f2

Fortsetter under...

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ingen kommentarer på det som er lagt ut, ingen motargumenter. Hva er hensikten med tråden? Du vet at ingenting vi legger ut vil endre meningen din uansett. 

Det gjør vel ingenting om noen stiller spørsmål? Har du lest noen av argumentene eller sett dokumentar / videoer av dem som tviler og ikke tror på det? 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, er bare å legge tråden død. Ingen vil endre meningen sin av det jeg legger ut heller. 

Helt riktig. Dette vil nok være det eneste vi vil være enige om. :) 

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det gjør vel ingenting om noen stiller spørsmål? Har du lest noen av argumentene eller sett dokumentar / videoer av dem som tviler? 

Jeg har vært online lenge nok til å kjenne lusa på gangen. Da jeg var yngre var jeg nok dum nok til å gå i diskusjon, men har etterhvert erfart hvor ufattelig bortkastet det er. Så og si alle debatter om konspirasjonsteorier, på alle forum, foregår på nøyaktig samme måte. Jeg har sett det så mange ganger. 

Jeg lover at vi kan spare både TS og flere andre på forumet for mye frustrsjon og bortkastet energi om vi ser dette med en gang og dropper hele runddansen.

Men for all del, de som vil har selvfølgelig all rett til å bli med på diskusjonen. :) 

Endret av Vhanja
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Argumentene er blant anna at filmen og bildene ser ut som er tatt opp i et studio. Så er det et flagg som vaier og det er ikke vind på månen. Bildene og filmen er også for gode til å ha blitt tatt i verdensrommet med datidens teknologi. 

Hvem sier det?

Det ble brukt et Hasselbladkamera til stillbildene i rommet. Det er legendarisk bra.

Annonse

Vhanja skrev (43 minutter siden):

Helt riktig. Dette vil nok være det eneste vi vil være enige om. :) 

Jeg har vært online lenge nok til å kjenne lusa på gangen. Da jeg var yngre var jeg nok dum nok til å gå i diskusjon, men har etterhvert erfart hvor ufattelig bortkastet det er. Så og si alle debatter om konspirasjonsteorier, på alle forum, foregår på nøyaktig samme måte. Jeg har sett det så mange ganger. 

Jeg lover at vi kan spare både TS og flere andre på forumet for mye frustrsjon og bortkastet energi om vi ser dette med en gang og dropper hele runddansen.

Men for all del, de som vil har selvfølgelig all rett til å bli med på diskusjonen. :) 

Ok, ja jeg mente bare at folk jo må få spørre 🙂

Grendel skrev (39 minutter siden):

Hvem sier det?

Det ble brukt et Hasselbladkamera til stillbildene i rommet. Det er legendarisk bra.

Jeg syns forklaringene noen ganger er morsomme. Jeg sier ikke at jeg tror på hverken det ene eller andre i denne saken, men forklaringen om hvordan Armstrong ble filmet da han gikk ut av fartøyet, var at han trakk i en snor så kamera kom i riktig posisjon. Du må vel innrømme at det høres litt... sprøtt ut? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Jeg syns forklaringene noen ganger er morsomme. Jeg sier ikke at jeg tror på hverken det ene eller andre i denne saken, men forklaringen om hvordan Armstrong ble filmet da han gikk ut av fartøyet, var at han trakk i en snor så kamera kom i riktig posisjon. Du må vel innrømme at det høres litt... sprøtt ut? 

Bare sprøtt hvis du ikke har satt deg inn i detaljene og har lett på å tro på konspirasjoner.

https://www.skyatnightmagazine.com/space-science/apollo-11-on-tv-how-nasa-filmed-the-moonlanding/

Anonymkode: 0943e...d0f

Annonse

Kashmir skrev (26 minutter siden):

Ja, jeg har lest argumentene mange ganger i mange år. Hvorfor ser man ikke stjerner? Hvorfor er flagget skrukkete? Etc. Jeg legger ved et bilde hvor noen mener skyggene peker i feil retning. Det er representativt for bevisene.

image.png

Grendel skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg har lest argumentene mange ganger i mange år. Hvorfor ser man ikke stjerner? Hvorfor er flagget skrukkete? Etc. Jeg legger ved et bilde hvor noen mener skyggene peker i feil retning. Det er representativt for bevisene.

image.png

Men de hadde teknologi til å dra til månen med alt utstyr, og måtte bruke en snor til å få kamera i posisjon til å filme? Og det er jo litt rart at de filmet utenfra også. Jeg ser bare at noe blir morsomt som om de har pønsket ut svar fordi de er litt komiske. Som ja, med skyggene osv. 

Jeg bryr meg ikke så mye om hva som er riktig og ikke, men jeg syns noe blir morsomt. Og ganske rart 🙂 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare sprøtt hvis du ikke har satt deg inn i detaljene og har lett på å tro på konspirasjoner.

https://www.skyatnightmagazine.com/space-science/apollo-11-on-tv-how-nasa-filmed-the-moonlanding/

Anonymkode: 0943e...d0f

Nei, jeg har ikke lett for å tro på noe som helst egentlig. Jeg er ganske kritisk. 

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Men de hadde teknologi til å dra til månen med alt utstyr, og måtte bruke en snor til å få kamera i posisjon til å filme? Og det er jo litt rart at de filmet utenfra også. Jeg ser bare at noe blir morsomt som om de har pønsket ut svar fordi de er litt komiske. Som ja, med skyggene osv. 

Jeg bryr meg ikke så mye om hva som er riktig og ikke, men jeg syns noe blir morsomt. Og ganske rart 🙂 

Det er pistet en link over.

lKameraet var festet til selve fartøyet og ble startet med en bryter. De hadde flere timer på å forberede før han klatret ned. Det står om det her:

https://airandspace.si.edu/stories/editorial/how-we-saw-armstrongs-first-steps

Det er uansett helt utrolig at de klarte å gjennomføre noe sånt. Jeg tror på at USA kunne vært villige til å bløffe under den kalde krigen. Det står ikke på det. Jeg er tror ikke det er mulig å få titusenvis av mennesker til å bli med på en sånn bløf i 50 år.

Grendel skrev (1 minutt siden):

Det er pistet en link over.

lKameraet var festet til selve fartøyet og ble startet med en bryter. De hadde flere timer på å forberede før han klatret ned. Det står om det her:

https://airandspace.si.edu/stories/editorial/how-we-saw-armstrongs-first-steps

Det er uansett helt utrolig at de klarte å gjennomføre noe sånt. Jeg tror på at USA kunne vært villige til å bløffe under den kalde krigen. Det står ikke på det. Jeg er tror ikke det er mulig å få titusenvis av mennesker til å bli med på en sånn bløf i 50 år.

Ja, det ser mer sannsynlig ut, og da tror jeg NRK bør skjerpe seg med å feilinformere 🤣 jeg mener i hvertfall det var på NRK jeg så det, for jeg ser nesten aldri på TV, og når jeg gjør det så er det NRK. En sjelden gang TV 2 sumo. Så en av dem er nok skyldige i forklaringen om snoren.  Hmmm 

Ja, at de gjennomførte også. Nå er det ny månelanding i 2024 visstnok, og de har brukt noen år på planlegging. Hvis jeg ikke igjen er feilinformert, så brukte de 7 år på å planlegge og forberede før måneferden i - 69...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er dumt å blindt tro på ting som spys ut uten å tenke selv. 

Det er når argumentet "tenke selv" blir bruk at du vet at vedkommende er innbarka konspirasjonsteoretiker 🤣

Det er ikke opp til hvermannsen å "tenke selv" - den vanlige mannen i gata kan ikke "tenke seg til" hvordan en reell månelanding vil se ut, om den kan eller ikke kan ha funnet sted, om jorden er flat eller rund. (eller jo, vi kan jo se det, men det er klart at alle bildene av runde planter er fake 🤣). Det er dette vi har vitenskapsfolk til, mennesker med lang utdanning i det de driver med - for å kunne bevise ting, teste ting og lære oss andre om hvordan ting fungerer. Det er en grunn til at begrepet "rocket sciense" har slått rot som at det ligger ganske mye høyere over et normalt menneske. 

AnonymBruker
Lady HM skrev (15 minutter siden):

Det er når argumentet "tenke selv" blir bruk at du vet at vedkommende er innbarka konspirasjonsteoretiker 🤣

Det er ikke opp til hvermannsen å "tenke selv" - den vanlige mannen i gata kan ikke "tenke seg til" hvordan en reell månelanding vil se ut, om den kan eller ikke kan ha funnet sted, om jorden er flat eller rund. (eller jo, vi kan jo se det, men det er klart at alle bildene av runde planter er fake 🤣). Det er dette vi har vitenskapsfolk til, mennesker med lang utdanning i det de driver med - for å kunne bevise ting, teste ting og lære oss andre om hvordan ting fungerer. Det er en grunn til at begrepet "rocket sciense" har slått rot som at det ligger ganske mye høyere over et normalt menneske. 

Her tenker jeg selv utifra bevisene. At det blir forklart/bortforklart betyr ikke at det ikke er sant. Slik er det å tenke selv. Man må ha beviser i begge leire og så vurdere dem opp mot hverandre og til slutt trekke en konklusjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...