Gå til innhold

Tror du på månelandingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her tenker jeg selv utifra bevisene. At det blir forklart/bortforklart betyr ikke at det ikke er sant. Slik er det å tenke selv. Man må ha beviser i begge leire og så vurdere dem opp mot hverandre og til slutt trekke en konklusjon. 

Anonymkode: 7d412...2f2

Ja, men hvem tror du det er som finner bevisene? Og så er neste steg: kildekritikk. Hvor har de hentet bevisene sine fra, eller har de bare tenkt seg?

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lady HM skrev (1 minutt siden):

Ja, men hvem tror du det er som finner bevisene? Og så er neste steg: kildekritikk. Hvor har de hentet bevisene sine fra, eller har de bare tenkt seg?

Det er mannen i gata sine beviser og så er det myndighetene og maktene sine beviser. Ikke vanskelig å vite hvem som vil vinne. Det er de sterkeste selvfølgelig. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mannen i gata sine beviser og så er det myndighetene og maktene sine beviser. Ikke vanskelig å vite hvem som vil vinne. Det er de sterkeste selvfølgelig. 

Knis... For du tenker at det også finnes en hemmelig verdensomspennende organisasjon som styrer alt, bare at vi ikke vet om det? 

AnonymBruker
Lady HM skrev (Akkurat nå):

Knis... For du tenker at det også finnes en hemmelig verdensomspennende organisasjon som styrer alt, bare at vi ikke vet om det? 

Knis... Ja, det kan godt være en reell mulighet for det. Jeg stoler ikke blindt på noen myndighet eller makt. Gjør du? Knis...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Knis... Ja, det kan godt være en reell mulighet for det. Jeg stoler ikke blindt på noen myndighet eller makt. Gjør du? Knis...

Stoler blindt på? Jeg ser på sak, ikke myndighet. Jeg tror, eller nei, jeg vet myndigheter gjør feil. Av og til fordi de ikke vet bedre, men også fordi de ønsker at ting skal bli fremstilt på en måte som er til deres fordel. Men det er ikke myndigheten som innhenter bevis. Det er eksperter på de forskjellige tingene som gjør det, og deres resultater og rapporter er som regel fullt tilgjengelige for mannen i gata å sette seg inn i. Og der kommer kildekritikken inn.

AnonymBruker
Lady HM skrev (Akkurat nå):

Stoler blindt på? Jeg ser på sak, ikke myndighet. Jeg tror, eller nei, jeg vet myndigheter gjør feil. Av og til fordi de ikke vet bedre, men også fordi de ønsker at ting skal bli fremstilt på en måte som er til deres fordel. Men det er ikke myndigheten som innhenter bevis. Det er eksperter på de forskjellige tingene som gjør det, og deres resultater og rapporter er som regel fullt tilgjengelige for mannen i gata å sette seg inn i. Og der kommer kildekritikken inn.

Du er vel klar over at eksperter og såkalte eksperter kan bli godt betalt av myndigheter og makter for å komme frem til en konklusjon på sitt "forskningsarbeide"? De blir betalt for å "forske frem" det resultatet myndighetene vil ha på forhånd. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er vel klar over at eksperter og såkalte eksperter kan bli godt betalt av myndigheter og makter for å komme frem til en konklusjon på sitt "forskningsarbeide"? De blir betalt for å "forske frem" det resultatet myndighetene vil ha på forhånd. 

Ja. Ergo kildekritikk.

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 timer siden):

Jeg syns forklaringene noen ganger er morsomme. Jeg sier ikke at jeg tror på hverken det ene eller andre i denne 

Du er sånn 50/50 altså. 50% mulighet for at månelandingen var fake. Tenker du sånn om 9/11 åsså, at tvillingtårnene ble sprengt med spengstoff, og 22/7, at ABB ble fjernstyrt av Mossad og/eller CIA?

Anonymkode: 0943e...d0f

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du er sånn 50/50 altså. 50% mulighet for at månelandingen var fake. Tenker du sånn om 9/11 åsså, at tvillingtårnene ble sprengt med spengstoff, og 22/7, at ABB ble fjernstyrt av Mossad og/eller CIA?

Jeg skrev at jeg ikke hadde blitt sjokkert over om den aldri fant sted. Og svaret på det andre er nei, og jeg vet ikke engang hva du sikter til når det gjelder ABB. Har aldri lest eller sett noe om det.

Jeg syns at det må gå an å tenke noe om en sak uten å bli forstått ( misforstått) sånn at da tror man på helt andre ting også. Som nevnt så er jeg kritisk, jeg kan lese om noe jeg syns er interessant eller oppsiktsvekkende, og da leser jeg alltid om de som argumenterer mot de teoriene. Jeg ser meg aldri blind på noe, for jeg er opptatt av både nyanser og å reflektere.

Akkurat når det gjelder månelandingen er det en del som jeg stiller spørsmål ved, og når jeg har fått med meg noen av teoriene på ene siden, så kan forklaringen virke litt rare fra den andre siden. Det er alt. 

Og jeg er litt mot den båssettingen og hersketeknikkene om at hvis man stiller spørsmål så er man konspi eller man ignorerer fakta. 

Det går helt fint an å være både nysgjerrig og åpen for ulike teorier, uten at man dermed må tro på dem. Jeg syns det er rart at det er så viktig for noen å putte munnkurv på noen som mener noe kontroversielt fks så lenge det ikke går ut over ett eneste menneske 🙂

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Jeg skrev at jeg ikke hadde blitt sjokkert over om den aldri fant sted. Og svaret på det andre er nei, og jeg vet ikke engang hva du sikter til når det gjelder ABB. Har aldri lest eller sett noe om det.

https://cluesforum.info/viewtopic.php?t=1022

kupton skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg vet at månelandingen har funnet sted.

Samtidig skremmes jeg over hvor mange som åpenbarer sin dumhet ved å tro på 

Nei?  Du av alle bør jo forstå hvorfor noen tror på det? 🙃 

Jeg må si at du iblant appellerer til min sans for humor, og jeg håpet du ville svare her 🙂

Grendel skrev (18 timer siden):

Ja, jeg har lest argumentene mange ganger i mange år. Hvorfor ser man ikke stjerner? Hvorfor er flagget skrukkete? Etc. Jeg legger ved et bilde hvor noen mener skyggene peker i feil retning. Det er representativt for bevisene.

image.png

Artig bilde, det har jeg ikke sett før. Hvem er han typen i nedre venstre hjørne, en kar fra Skomakergata? :D 

Annonse

Kayia skrev (3 minutter siden):

Artig bilde, det har jeg ikke sett før. Hvem er han typen i nedre venstre hjørne, en kar fra Skomakergata? :D 

Det er vel en Romling! Har du ikke sett Romlingane? Det var barne-tv på 70-tallet, de bodde inne i en planet og kommuniserte med plystrelyder - eller er du for ung?

Kayia skrev (15 minutter siden):

Det er fra "Romlingane". Barne TV fra 70 tallet.

PS ser at @Lillemus har svart.

Endret av Grendel
AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Nei?  Du av alle bør jo forstå hvorfor noen tror på det? 🙃 

Jeg må si at du iblant appellerer til min sans for humor, og jeg håpet du ville svare her 🙂

Jeg syntes det er litt morsomt at du ikke helt klarer å legge fra deg konspirasjonsteorier om månelandingen. Det kan være fake lizzom.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syntes det er litt morsomt at du ikke helt klarer å legge fra deg konspirasjonsteorier om månelandingen. Det kan være fake lizzom.

Som jeg skrev i går så opptar det meg ikke så mye. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...