Gå til innhold

Solkrem og klinete hår og klær

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Er det flere som er plaget?  Hvordan får dere evt på dere solkrem uten at det kliner til klærne og alt dere er borti? 
Jeg har nå smurt inn kroppen, de delene som vil bli truffet av solen. Sitter i senga i bh og truse og venter på at det skal tørke litt inn. Men da har sengetøyet nok fått litt klin på seg. Håret er satt opp i et hårbånd og en strikk som henger svakt for å holde håret unna skuldrene, håret er nyvasket. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473240-solkrem-og-klinete-h%C3%A5r-og-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
90tallsbarn skrev (26 minutter siden):

Er det flere som er plaget?  Hvordan får dere evt på dere solkrem uten at det kliner til klærne og alt dere er borti? 
Jeg har nå smurt inn kroppen, de delene som vil bli truffet av solen. Sitter i senga i bh og truse og venter på at det skal tørke litt inn. Men da har sengetøyet nok fått litt klin på seg. Håret er satt opp i et hårbånd og en strikk som henger svakt for å holde håret unna skuldrene, håret er nyvasket. 

Jeg setter opp håret i en topp. Jeg smører meg ute på verandaen. Jeg dusjer før jeg tar på klær og jeg setter meg ikke i senga. Bruker du mye solkrem siden det blir så mye klin ?

hattifnattus

Kunne det hjulpet å bytte merke?

Jeg veksler mellom La roche Posay og Vichy, og opplever ikke at de er like klinete som en del andre merker jeg har prøvd.  

Ellers så gjør jeg omtrent sånn som deg, setter opp håret i topp, lar kremen trekke inn en 15 minutters tid og tar på klær. Smører meg igjen på bar hud hver 2 time så lenge jeg oppholder meg ute. Jeg prøver også å ha tynne mer dekkende klær tilgjengelig, for det er bedre at eventuelle solkremrester går i klærne enn i bilsetet, sofaen osv.

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Har ikke opplevd dette som et problem. Jeg binder opp håret, smører tynt og lar det tørke et par minutter før jeg setter meg/kler på meg.

Når det er sagt har jeg knapt hatt tid til å sole meg så langt i år :( . Satser på noen timer i helgen :) 

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Har ikke opplevd dette som et problem. Jeg binder opp håret, smører tynt og lar det tørke et par minutter før jeg setter meg/kler på meg.

Når det er sagt har jeg knapt hatt tid til å sole meg så langt i år :( . Satser på noen timer i helgen :) 

Skal ikke sole meg. Skal bare ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...