Gå til innhold

Sårt å ikke få noe respons tilbake, og også det at vi har vokst fra hverandre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har to venninner som jeg møtte på barne og ungdomsskolen. Så nå har vi kjent hverandre i rundt 14 år. De bor begge i byer en times flytur unna der jeg bor, så er ikke ofte vi sees. I alle fall ikke hun ene, hun andre har familie i samme bygd jeg bor nå så hun ser jeg vel 2-4 ganger i året. Jeg var også på besøk til henne for ikke så lenge siden, men jeg merket at ting ikke var som før. Vi hadde lite å snakke om og ja, det hele var bare annerledes på en måte det er vanskelig å sette ord på. Vi har nok vokst litt fra hverandre? Dette kjennes veldig sårt ut. 

En annen ting er at vi har lite kontakt fordi de gir så liten respons. Jeg kan spørre en gang i måneden eller så om hvordan det går med dem og de svarer jo, men de spør aldri hvordan det går først. Jeg er alltid den som spør. Vi har også bare kontakt på snapchat ettersom det er det som faller seg mest naturlig. Vi har aldri brukt å ringe hverandre og melding har vi bare av en eller annen grunn sluttet å sende. De sender snap ett par ganger i uka (i noen perioder mer) og det samme gjør jeg. Men nå i det siste har jeg merket at jeg ikke får respons på det jeg sender. Så klart, det er jo ikke alt man gidder å svare på, men nå er det nesten helt stille fra de begge to. De har ikke sendt meg snap på en stund og de svarer ikke på noe av det jeg sender, det er ikke spørsmål direkte til dem o.l, men feks. bilder fra utsikten på turer jeg går og slike ting. Før har de stort sett kommentert feks "Så fint!". Men nå er det bare helt stille... Dette er også veldig sårt. Spesielt siden jeg ikke har noen uten dem. 

Overreagerer jeg bare her eller har jeg reell grunn til å kjenne på at dette er sårt for meg? Og er det sannsynligvis tilfeldig at jeg får så lite svar og meldinger tilbake eller er vennskapene bare over nå? Kan ikke huske at jeg at jeg har sagt eller gjort noe som kunne ha ført til dette? Så må vel bare være at de ikke orker meg mer... 

Anonymkode: c3286...fe7

Fortsetter under...

Det er sånn sett vanskelig for oss på et forum å vite hvorfor de ikke lenger svarer. Men det er naturlig at slike vennskap ofte sklir ut av seg selv. Det handler som regel ikke om at man ikke order den personen lenger, men at man har nok med seg selv og sitt liv. Evt, som du sier, at man bare har vokst fra hverandre.

Samme skjedde med meg og min venninne. Vi var svært gode venninner gjennom hele barne- og ungdomsskolen. Men da vi ble voksne og forsøkte å møtes så merket vi begge at det ikke var helt det samme lenger. Vi pratet faktisk om det og ble enige om at vi nok hadde vokst fra hverandre.

Vi har fortsatt en god tone oss i mellom. Har hverandre på SoMe, men vi er begge enige om at vi ikke har nok til felles lenger til at det blir et vennskap som før.

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er sånn sett vanskelig for oss på et forum å vite hvorfor de ikke lenger svarer. Men det er naturlig at slike vennskap ofte sklir ut av seg selv. Det handler som regel ikke om at man ikke order den personen lenger, men at man har nok med seg selv og sitt liv. Evt, som du sier, at man bare har vokst fra hverandre.

Samme skjedde med meg og min venninne. Vi var svært gode venninner gjennom hele barne- og ungdomsskolen. Men da vi ble voksne og forsøkte å møtes så merket vi begge at det ikke var helt det samme lenger. Vi pratet faktisk om det og ble enige om at vi nok hadde vokst fra hverandre.

Vi har fortsatt en god tone oss i mellom. Har hverandre på SoMe, men vi er begge enige om at vi ikke har nok til felles lenger til at det blir et vennskap som før.

Ja, det er jo vanskelig for noen utenforstående å si, jeg skjønner godt det. Mulig det er en blanding av de to, at vennskapet vårt har sklidd ut og at vi har vokst fra hverandre. Det at de bor i andre byer gjør jo også at vi ikke lenger er i hverandres liv på samme måte og da er det vel naturlig at vi ikke lenger har ett like nært vennskap? 

Jeg tror ikke at jeg kommer til å tør ta det opp med dem. Jeg tenker det får bare være som det er, så får jeg forsøke få en venninne her jeg bor... De kommer jo uansett aldri til å bli en del av livet mitt på samme måte som før, de begge trives godt der de bor og har snakket om at de ikke (noen gang) ønsker å flytte tilbake til hjembyen. 

Anonymkode: c3286...fe7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...