Gå til innhold

Hva er kjønnsnøytral mote ?

Anbefalte innlegg

GammelLurker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Når var "den tid" hvor mennesker var mer "fornuftige"? Eller fornuftige? 

Please svar da jeg er oppriktig nysgjerrig på når i historien det var sånn. 

Den tid hvor rasjonelle mennesker tok de viktigste avgjørelsene, ikke følelsesmessig svake unge mennesker.

Fortsetter under...

GammelLurker skrev (Akkurat nå):

Den tid hvor rasjonelle mennesker tok de viktigste avgjørelsene, ikke følelsesmessig svake unge mennesker.

Jeg tror ikke den tiden har eksistert hvor mennesker var mer rasjonelle enn nå? Jeg tror heller ikke unge er i dårligere posisjon til å ta avgjørelser enn eldre, noe avhengig av hva det handler om. 

AnonymBruker
GammelLurker skrev (3 minutter siden):

Mener du den tiden da psykisk syke mennesker ble liggende å råtne på loftet, ble tvangsinnlagt og lobotomert på sykehus? 

Det var jo en kjekk tid.

Anonymkode: 2ed18...ef3

GammelLurker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke den tiden har eksistert hvor mennesker var mer rasjonelle enn nå? Jeg tror heller ikke unge er i dårligere posisjon til å ta avgjørelser enn eldre, noe avhengig av hva det handler om. 

Unge mennesker er i realiteten preget av sin tid, og unges tid idag er selveste definisjon på irrasjonellitet og destruktivitet.

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Livserfaring spiller liten rolle?

Anonymkode: 62e87...053

AnonymBruker
GammelLurker skrev (Akkurat nå):

Unge mennesker er i realiteten preget av sin tid, og unges tid idag er selveste definisjon på irrasjonellitet og destruktivitet.

Alle mennesker er preget av sin tid. Dette virker totalt kunnskapsløst det vrøvlet du hoster opp.

Annonse

Gjest Vendi

Vil bare slenge meg inn i tråden og si at jeg absolutt ikke håper at alle klær nå skal bli kjønnsnøytrale! Det er godt for en kvinne å kunne få kjøpe seg feminine klær, og jeg regner også med at det er sånn for menn, bare motsatt. 

Når det gjelder feminine klær i store størrelser (som noen er inne på her er vanskelig å få tak i), så finnes det da f.eks på KappAhls EXLNT og hos Zizzi. På nettet er det også f.eks en god butikk som heter cellbes. Er selv stor og har handlet hos disse med god fornøydhet. 

GammelLurker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle mennesker er preget av sin tid. Dette virker totalt kunnskapsløst det vrøvlet du hoster opp.

Leser du igjen det jeg skrev, så skrev jeg også at denne tiden vi er i nå, er irrasjonell 

AnonymBruker
Vendi skrev (9 minutter siden):

Vil bare slenge meg inn i tråden og si at jeg absolutt ikke håper at alle klær nå skal bli kjønnsnøytrale! Det er godt for en kvinne å kunne få kjøpe seg feminine klær, og jeg regner også med at det er sånn for menn, bare motsatt. 

Det handler selvsagt ikke om at klær nødvendigvis skal miste sine blonder og stringtruser, men at man kanskje ikke trenger å kjønne alt som er av klær. Det handler med andre om mer om fit/ og personlig stil - enn at alt trenger å kategorisk deles inn i manneklær eller dameklær. 

Vendi skrev (10 minutter siden):

Når det gjelder feminine klær i store størrelser (som noen er inne på her er vanskelig å få tak i), så finnes det da f.eks på KappAhls EXLNT og hos Zizzi. På nettet er det også f.eks en god butikk som heter cellbes. Er selv stor og har handlet hos disse med god fornøydhet. 

Der har jeg vært, men det fungerer ikke helt for meg det heller dessverre. 

AnonymBruker
GammelLurker skrev (3 minutter siden):

Leser du igjen det jeg skrev, så skrev jeg også at denne tiden vi er i nå, er irrasjonell 

Du mener tiden før da psykisk syke, som du selv er, ble sperret inne, tvangsinnlagt for lobotomering var fin? 

Eller tiden da homofile ble sett på som kriminelle eller psykisk syke var fin? 

Eller da samene ble tvangssterilisert var fin? 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du mener tiden før da psykisk syke, som du selv er, ble sperret inne, tvangsinnlagt for lobotomering var fin? 

Eller tiden da homofile ble sett på som kriminelle eller psykisk syke var fin? 

Eller da samene ble tvangssterilisert var fin? 

For eksempel.. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Livserfaring spiller liten rolle?

Nå ser jeg eldre som slår i bordet med livserfaring. Jeg får ikke helt tak på hva det handler om annet enn "min mor lærte meg"- "sitat"

Kanskje du kan forklare med et par eksempler? 

Annonse

GammelLurker skrev (13 minutter siden):

Vet ikke men før i tiden var ting mye bedre 

Det kan sikkert fortone seg sånn noen ganger. Jeg syns det selv også når jeg  fks ser bilder eller hører spesifikke historier fra gamle dager. Men så er det å se hele bildet da, og så skjønner jeg lett at det var ikke akkurat bare lett og bare idyll den gang heller. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det kan sikkert fortone seg sånn noen ganger. Jeg syns det selv også når jeg  fks ser bilder eller hører spesifikke historier fra gamle dager. Men så er det å se hele bildet da, og så skjønner jeg lett at det var ikke akkurat bare lett og bare idyll den gang heller. 

Er det slik at alt mulig er bedre nå, eller er det mulig at noen ting faktisk var bedre før?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det slik at alt mulig er bedre nå, eller er det mulig at noen ting faktisk var bedre før?

Jeg tror selvfølgelig ikke at alt er bedre nå. Langt fra også. Men vi har stadig mer kunnskap og blir stadig mer opplyste om forskjeller på oss, og det tror jeg jo er med på å gjøre samfunnet bedre. 

Det trenger ikke å være så merkelig som det høres ut til.

Forhåpentlig betyr det bare at de skal dele inn etter type plagg, ikke etter hvem som skal bruke dem. Jeg liker godt å kjøpe joggebukser, treningsklær og T-skjorter fra herreavdelingene.

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Jeg leser at Sten og Strøm skal slutte med dame og herreavdeling, men gå over til kjønnsnøytral mote 😳 

Er det noen som vil forklare meg hva kjønnsnøytral mote er for noe ?

Hvordan er en kjønnsnøytral kjole ? Hvordan er en kjønnsnøytral bikini ? 

Igjen . Hva skjer ? Stopp verden ! , jeg vil av !

Verden vil bedras. 

Gjest Vendi

Prøvde å finne eksempler på kjønnsnøytral mote. Kan ikke akkurat si at jeg er så veldig imponert over sortimentet hos f.eks Zalando. Synes det virker veldig maskulint, til tross for at det skal være kjønnsnøytralt, og er ikke noe jeg som kvinne ville ha kledd meg i. 

https://www.zalando.no/collections/mGd2_DkjR5m/

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...