Gå til innhold

piercing+amming


mabek

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt to piercinger i hver brystvorte... (En vannrett og en loddrett). Det er 2 år siden jeg fjernet disse. Jeg angrer selvfølgelig på dette nå, for jeg er gravid og veldig bekymret for om jeg kan ha ødelagt melkekanalene slik at jeg ikke kan amme. Er det noen som har greie på dette? Blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mabek. Gjort er gjort. De fleste som tar piercing i brystknoppen tenker ikke på at det kanskje kan bli aktuelt å amme. Hvordan det blir for deg er ikke lett å si fordi det kommer ann på hvor hullene har vært. Hele brystknoppen er full av utførselsganger og da kan noen av disse blokkeres fordi det er blitt et sår som skal gro rundt hullet. Det finnes noe erfaring fra piercing og amming, men ikke mye. Om noen utganger er blokkert kan du risikere at melken som kommer fra de kjertlene som leder til den blokkerte utgangen, ikke kommer ut. Dette kan føre til en opphopning av melken i det området i begynnelsen, men så vil produksjonen i det området i brystet avta fordi dette området ikke tømmes. Det er jo ikke så lett å vite eksakt hvilke områder i brystet som ender i det enkelteutgangshull, men vær forsiktig med å masser eventuelle områder om melken ikke renner. Dette vil bli litt av den samme problemstillingen som hos kvinner som av en eller annen grunn er operert i brystet. Vanligvis går dette ganske greit etterhvert.Man må rett og slett se det ann. Det hadde vært fint om du kommer tilbake til dette forumet og forteller om dine erfaringer etter at du har født.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...