Gå til innhold

En sterk historie om "kjønnsbekreftende behandling"

Anbefalte innlegg

Vi har jo diskutert dette temaet noen ganger tidligere på dol. Jeg synes historien som VG har publisert støtter den intuitive bekymringen en del av oss føler rundt tematikken. (Mulig at den ligger bak betalingsmur). 

Gutten som ville bli jente - VG

Fortsetter under...

Veldig bra at slike historier kommer frem! Veldig veldig viktig fordi vi aldri er alene om noe. Det kan derfor være flere som er i omtrent samme situasjon, eller som kan kjenne igjen noe her, og selv om det nok alltid vil være noen som angrer, så er det ikke akkurat ønskelig at de tilfellene blir særlig mange. 

Veldig bra å stå fram med navn, respekt. 

Den er ikke bak betalingsmur. 

Det er skummelt å tenke på hvor mange som potensielt kan ende opp på samme vis. Men hvordan skal man skille de som vil angre og de som ikke vil det? Jeg har en venn som er født jente. Nå er han mann. Det har vært helt riktig for hans del. 

Annonse

Glitter skrev (10 minutter siden):

Den er ikke bak betalingsmur. 

Det er skummelt å tenke på hvor mange som potensielt kan ende opp på samme vis. Men hvordan skal man skille de som vil angre og de som ikke vil det? Jeg har en venn som er født jente. Nå er han mann. Det har vært helt riktig for hans del. 

Han forteller jo historien sin, og at han faktisk "ble jente i hodet" ved å hjernevaske seg selv på grunn av utenforskap og mobbing. Det var en flukt sier han selv, og han burde også fått hjelp som psykolog før det gikk så langt. Dette er mange år siden, så det blir alltid bedre med årene mtp riktig hjelp og riktig behandling. Han sier selv at han tror en psykolog på et gitt tidspunkt ville sett lett gjennom ham. 

Det er uansett kjempeviktig at slikt kommer frem! Noen vil alltids kjenne seg igjen, og andre blir også obs sånn at de får riktig hjelp i slike og lignende situasjoner. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har jeg, og jeg kjenner vedkommende i virkeligheten.

Anonymkode: 01938...059

I artikkelen står det at han ble operert i Thailand når han var 21.

Anonymkode: dca63...c42

Kashmir skrev (32 minutter siden):

Han forteller jo historien sin, og at han faktisk "ble jente i hodet" ved å hjernevaske seg selv på grunn av utenforskap og mobbing. Det var en flukt sier han selv, og han burde også fått hjelp som psykolog før det gikk så langt. Dette er mange år siden, så det blir alltid bedre med årene mtp riktig hjelp og riktig behandling. Han sier selv at han tror en psykolog på et gitt tidspunkt ville sett lett gjennom ham. 

Det er uansett kjempeviktig at slikt kommer frem! Noen vil alltids kjenne seg igjen, og andre blir også obs sånn at de får riktig hjelp i slike og lignende situasjoner. 

Ja. Får håpe de har blitt flinkere til å sile ut de s bare er forvirret i en periode slik at man unngår de som ville angret. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ble født interkjønn og operert i Polen allerede som barn. Ikke så rart at man kan få ekstra tvil rundt eget kjønn da.

Om så er tilfelle, så gjør ikke det historien mindre relevant. Tvert om - da de fleste som får kjønnskorrigerende behandling overhodet ikke har noen "biologisk indikasjon" (fant ikke noe bedre begrep i farten)  på at det vil være en hensiktsmessig løsning. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ble født interkjønn og operert i Polen allerede som barn. Ikke så rart at man kan få ekstra tvil rundt eget kjønn da.

Handler det om trans eller interkjønn, det er jo litt viktig skille her

Anonymkode: 57c48...220

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Handler det om trans eller interkjønn, det er jo litt viktig skille her

Anonymkode: 57c48...220

Han ble født interkjønn og operert allerede som barn. Operasjoner i voksen alder har han også gjennomgått, men det at han er interkjønn har de utelatt fra artikkelen og jeg tenker det er ganske relevant når det kommer til å være forvirret rundt kjønnsidentiteten i dette tilfellet.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I artikkelen står det at han ble operert i Thailand når han var 21.

Ja, men det ene utelukker ikke det andre. Han ble operert allerede som barn i Polen før denne operasjonen i Thailand som voksen.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det ene utelukker ikke det andre. Han ble operert allerede som barn i Polen før denne operasjonen i Thailand som voksen.

Hvorfor legger du ut helsseopplysninger om navngitte personer her? 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han ble født interkjønn og operert allerede som barn. Operasjoner i voksen alder har han også gjennomgått, men det at han er interkjønn har de utelatt fra artikkelen og jeg tenker det er ganske relevant når det kommer til å være forvirret rundt kjønnsidentiteten i dette tilfellet.

Har han formidlet dette selv i podcast eller annet?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har jeg, og jeg kjenner vedkommende i virkeligheten.

frosken skrev (7 minutter siden):

Har han formidlet dette selv i podcast eller annet?

Med forklaringen over så virker det ikke sånn, siden ingenting blir opplyst annet enn at hen kjenner vedkommende i virkeligheten. 

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Med forklaringen over så virker det ikke sånn, siden ingenting blir opplyst annet enn at hen kjenner vedkommende i virkeligheten. 

Han har jo også formidlet sin historie i andre medier, noe som igjen førte til at VG fanget det opp. Jeg har ikke sett eller hørt det øvrige materialet som finnes tilgjengelig. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor har ikke VG tatt dette med i artikkelen? Ganske viktige opplysninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...