Gå til innhold

Ellen Finnøy - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest stable
Skrevet

hei.

For ein tid tilbake såg eg eit program med ein psykolog ; Ellen Finnøy tror eg ho hette, som var konsekvent mot psykofarmaka, og meinte alle psykiske problem kan løsast ved hjelp av samtale- og psykoterapi.

Er ikkje ho heilt på bærtur... Det er sikkert eit snev av sannhet i det ho fortel, men det minnar vel mest om idealistisk fanatisme... Eg har selv vært stabili pga Tegretol no i fleire år f.eks... Er ikkje slike uttalelser direkte livsfarleg? Jeg berre lurar på kvifor folk kan få seg til å sei slikt noko, og ikkje minst NRK som viste programmet..

Barnsleg spør du meg..Kva meinar du om dette Nils Nhåved Dahl?

Helsing

Skrevet

Hvorfor skulle ikke NRK vist det programmet? Skulle de sensurert Finnøy fordi hun mener noe som går litt på tvers av hva andre pilletrillere mener?

NRK gav vel ikke inntrykk av at dette var et nyansert program om medikamenter, men mer et program om Finnøy og hennes metoder.

Finnøy er modig, og hennes meninger er viktige. Det er nok av de som får proppet i seg en mengde medisiner som de ikke trenger.

Medisiner skal ikke være en erstatning for samtalen.

Såh d såh ! :-))

Skrevet

Hvorfor skulle ikke NRK vist det programmet? Skulle de sensurert Finnøy fordi hun mener noe som går litt på tvers av hva andre pilletrillere mener?

NRK gav vel ikke inntrykk av at dette var et nyansert program om medikamenter, men mer et program om Finnøy og hennes metoder.

Finnøy er modig, og hennes meninger er viktige. Det er nok av de som får proppet i seg en mengde medisiner som de ikke trenger.

Medisiner skal ikke være en erstatning for samtalen.

Såh d såh ! :-))

Hei..

Prinsipielt er jeg imot sensur. Men dette har jo ingenting med sensur å gjøre. Media har jo et ansvar for å ikke drive direkte ondskap, synes jeg. Å være så konsekvent imot medisinering mot psykiske lidelser er omtrent like dumt som å si at.. nei vet du hva... det er bare så dumt, at det nesten ikke går an å diskutere om.

Jeg er helt enig med stable. Psykofarmaka er slettes ingen idéel løsning, men ofte er alternativer verre, som f.eks død. Men det Finnøy sier, har bare et lite snev av sannhet i seg, ikke noe mer. Det er nok muligens for mye pilleutskriving, men det er jo en helt annen diskusjon, hva?

Endel mennesker med psykiske lidelser har biologisk kjemiske forstyrrelser i hjernen, som ikke lar seg rehabilitere ved psykoterapi. Jeg er veldig overrasket over at en voksen dame med høy utdannelse har et så ufattelig snevert syn på det hele... Skal vedde på at de psientene hun har behandlet med hell, slik det fremkom på tv, i utgangspunktet aldri har hatt de alvorlige diagnosene som ble nevnt.

til helvete med Finnøy. Farlig rødstrømpe kjerring.

Gjest Magna
Skrevet

Den diskusjonen har vi hatt i rikt monn minst to ganger her på Forum. Derfor tar jeg den ikke nå igjen.

Kan bare si at jeg er helt enig med deg.

http://www.dagbladet.no/kultur/2001/01/31/239566.html

Jeg håper vi fortsatt kan få lov til å hevde våre meninger også i fagkretser. Uten at fagpersoner går til usaklighet.

Ytringsfriheten i Norge gjør oss til et rikt land. Her kan også den svake får si sin mening. Ikke sant?

Skrevet

Hei..

Prinsipielt er jeg imot sensur. Men dette har jo ingenting med sensur å gjøre. Media har jo et ansvar for å ikke drive direkte ondskap, synes jeg. Å være så konsekvent imot medisinering mot psykiske lidelser er omtrent like dumt som å si at.. nei vet du hva... det er bare så dumt, at det nesten ikke går an å diskutere om.

Jeg er helt enig med stable. Psykofarmaka er slettes ingen idéel løsning, men ofte er alternativer verre, som f.eks død. Men det Finnøy sier, har bare et lite snev av sannhet i seg, ikke noe mer. Det er nok muligens for mye pilleutskriving, men det er jo en helt annen diskusjon, hva?

Endel mennesker med psykiske lidelser har biologisk kjemiske forstyrrelser i hjernen, som ikke lar seg rehabilitere ved psykoterapi. Jeg er veldig overrasket over at en voksen dame med høy utdannelse har et så ufattelig snevert syn på det hele... Skal vedde på at de psientene hun har behandlet med hell, slik det fremkom på tv, i utgangspunktet aldri har hatt de alvorlige diagnosene som ble nevnt.

til helvete med Finnøy. Farlig rødstrømpe kjerring.

"Til helvete med Finnøy. Jævla rødstrømpekjerring."

...det avslutter du ditt innlegg med. Da klarer jeg ikke ta det seriøst. Man må kunne diskutere på en voksen måte. Tull er det nok av på DOL.

Finnøy skal klart få komme med sine meninger, selv om jeg ikke er ening med alt hun sier. På samme måte som du får komme med dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...