Gå til innhold

Trenger tips til årets sommerbok!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du lest " Ut å stjæle hester" av Per Persson? Den er så sykt fin. Den gjorde sterkt inntrykk på meg. 

Og så Ibsen. Det er kanskje uvant å lese den formen, men jeg elsker Ibsen! Så bra og så mange interessante tema. 

Og Hamsun da 🙂

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er ganske sjangerfri, er mer på jakt etter en GOD bok enn en typisk sjangerbestemt bok, derfor vil jeg gjerne høre hva akkurat DU leser nå. :) 

Anonymkode: d5f22...d06

Akkurat nå er jeg "between books", men har en haug liggende da. De som har gjort sterkest inntrykk de siste årene er nok de to første i trilogien til Lars Mytting - "Søsterklokkene" og "Hekneveven"! Fantastiske bøker og jeg gleder meg usannsynlig mye til den tredje, "Sråpånatta" kommer til høsten!

påskelilje

Jeg holder på med Afghanerne, av Åsne Seierstad. Veldig lærerikt, og hun skriver godt! Jeg er også nylig ferdig med den fjerde av Maja Lundes bøker om fremtiden - "En drøm om et tre". Hun skriver også veldig godt, og jeg ble dratt inn i dette universet som er ganske så skremmende, men der det også er håp.... Startet faktisk på den tidlig i vinter, men så ble det andre bøker, og så leste jeg den ut nå nylig, etter å ha hørt forfatteren selv holde foredrag live 😄 Utrolig inspirerende!

Fikk nettopp tips om "Et liv forbi" av Helga Flatland, så den har jeg lyst til å prøve. Støtter Lillemus sine forslag over her!

Skal ellers følge tråden for å få gode forslag ❤️ 

Lillemus skrev (38 minutter siden):

Akkurat nå er jeg "between books", men har en haug liggende da. De som har gjort sterkest inntrykk de siste årene er nok de to første i trilogien til Lars Mytting - "Søsterklokkene" og "Hekneveven"! Fantastiske bøker og jeg gleder meg usannsynlig mye til den tredje, "Sråpånatta" kommer til høsten!

Nesten så jeg kunne skrevet dette selv :) Jeg er også between, men leste de to Myttingbøkene nå i mai/juni. Ettersom tredje og siste bok er meldt 6. september, er det jo ypperlig å lese de to første nå i sommer :) 

Annonse

påskelilje
Ekstra skrev (21 minutter siden):

Valérie Perrin: "De tre" og "Å vanne blomster om kvelden". Gode og underholdende bøker, begge to. Skal sjekke ut mer hun ha skrevet også.

Har også kost meg med Afghanerne, som @påskelilje anbefaler. Lærerik og underholdende.

Jeg leste "Å vanne blomster om kvelden" i vinter, og likte den godt. Kanskje ikke helt i toppskiktet, men absolutt en lesverdig bok, i rolig tempo og lærerik mht relasjon og personlige historier og bakgrunner for at mennesker er som de er. Har også fått anbefalt "De tre" av samme forfatter, men har ikke fått tak i den ennå.

Ekstra skrev (23 minutter siden):

Valérie Perrin: "De tre" og "Å vanne blomster om kvelden". Gode og underholdende bøker, begge to. Skal sjekke ut mer hun ha skrevet også.

Har også kost meg med Afghanerne, som @påskelilje anbefaler. Lærerik og underholdende.

Jeg prøvde meg nylig på "Å vanne blomster om kvelden", men etter 70-80 sider ga jeg opp. Jeg ser at det kommer til å hende ting, men det var alt for langdrygt, for mye oppramsing av hvem som ligger gravlagt hvor og språket ble for stivt for meg. Men den er jo elsket av mange, mange! 

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Jeg leste "Å vanne blomster om kvelden" i vinter, og likte den godt. Kanskje ikke helt i toppskiktet, men absolutt en lesverdig bok, i rolig tempo og lærerik mht relasjon og personlige historier og bakgrunner for at mennesker er som de er. Har også fått anbefalt "De tre" av samme forfatter, men har ikke fått tak i den ennå.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde meg nylig på "Å vanne blomster om kvelden", men etter 70-80 sider ga jeg opp. Jeg ser at det kommer til å hende ting, men det var alt for langdrygt, for mye oppramsing av hvem som ligger gravlagt hvor og språket ble for stivt for meg. Men den er jo elsket av mange, mange! 

Kanskje litt vel mye detaljer, men de er også viktig for bildet som tegnes. Litt enig i at boken ikke er HELT i toppskiktet; mer en skikkelig feelgood-bok. Men nydelige beskrivelser, synes jeg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...