Gjest selje Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Min søster (59) hadde for noen år siden helvetesild. Det satte seg bl.a. i ansiktet og på øyet. Hun var litt plaget av dårlig hukommelse før, og hadde trappet ned jobben sin som lærer på grunn av det. Nå har hun sluttet helt å jobbe, og hukommelsen hennes er veldig dårlig. Hun innrømmer at hun er "nedfor", men sier det ikke er noe å oppsøke psykolog/psykiater for, det er "bare livet å bli gammel". Jeg er tre år eldre enn henne, og riktignok husker jeg også dårlig mht navn og slikt, men hun må ha lapper overalt bare for å huske hvilken dag det er, og hun gjentar og gjentar det hun forteller når vi snakker med henne i telefonen. Hun mener selv det kommer av helvetesilden. At det "slo seg på hodet". Er dette mulig? Andre typiske kjennetegn på for eksempel presenilitet har hun ikke, det jeg kan se (mistet orenteringsevne o.s.). Tanten vår ble slik da hun var over åtti, og det artet seg helt annerledes. Kan man miste det meste av "husken" av en depresjon som er tyngre enn man selv skjønner? Vi er veldig bekymret for henne, vi syns hun er såpass ung ennå at hun ikke skal ha det slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47358-helvetesild-og-tap-av-hukommelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.