Gå til innhold

Hvorfor skal ting være så vanskelig å oppnå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alt er laget for å være vanskelig! Jeg hater uttrykket «livet blir som du gjør det til» men det stemmer jo ikke! Har av en merkelig grunn alltid følt meg fanget og begrenset av noe i livet. Og det er det samme som hindrer nå og. Men hvordan få forandret på det? Nei jeg klarer ikke sitte og bare akseptere at jeg er som jeg er.

Anonymkode: 35431...bc0

Fortsetter under...

Folk har ulike forutsetninger og ulike ting de er gode eller mindre gode på. 

Jeg synes det er viktig å tenke hva man kan gjøre for å få et godt liv under de forutsetninger man har. 

Det man ikke kan endre bør man akseptere. Ellers sliter man seg selv bare ut på ting man ikke kan gjøre noe med.

Det man kan gjøre noe med, kan man legge en plan for å gjennomføre. En plan som er så gradvis som man trenger for å klare å få det til. Noen endringer kan gjøres veldig fort bare man tar tak, noen vil ta lenger tid - kanskje år - og da kan det være lurt med delmål. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (37 minutter siden):

Folk har ulike forutsetninger og ulike ting de er gode eller mindre gode på. 

Jeg synes det er viktig å tenke hva man kan gjøre for å få et godt liv under de forutsetninger man har. 

Det man ikke kan endre bør man akseptere. Ellers sliter man seg selv bare ut på ting man ikke kan gjøre noe med.

Det man kan gjøre noe med, kan man legge en plan for å gjennomføre. En plan som er så gradvis som man trenger for å klare å få det til. Noen endringer kan gjøres veldig fort bare man tar tak, noen vil ta lenger tid - kanskje år - og da kan det være lurt med delmål. 

Men åssen vet man om man kan gjøre noe med det eller ikke? Noen ting er usynlige.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men åssen vet man om man kan gjøre noe med det eller ikke? Noen ting er usynlige.

Vanskelig å si noe konkret når du skriver såpass vagt. Men hvis det er mentale ting som stopper deg, så kan det være lurt å prate med en behandler om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...