Gå til innhold

Ubehagelig "stikking/iling" i brystet.


Gjest ilse

Anbefalte innlegg

Hei

Siden min sønn på fem måneder ikke vil ta puppen lenger, så pumper jeg det jeg kan iløpet av dagen. Jeg ammer om natten/morgene, men føler at jeg aldri får tømt brystet skikkelig. Dette gjelder spesielt det ene brystet, og det er det jeg har hatt mest melk på hele tiden.

De siste dagene har jeg hatt en svært ubehagelig følelse i det brystet. Ligner på stikkninger eller "vonde" ilinger innover på en måte. Jeg kjenner at det er noen klumper, og prøver å massere på disse når jeg pumper. Men det er vanskelig, og jeg vet ikke om det hjelper heller.

Er det noen som kan skjønne hva dette er for noe? Jeg har ikke feber eller føler meg syk, brystet er heller ikke rødt noe steder. Det kan virke som om ubegahet er større jo lenger tid det går mellom pumping/amming.

Gode råd, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Kanskje du har tette melkeganger? Jeg har hatt brystbetennelse og tette melkeganger og da har det gått stikking/iling i brystet.

Sist gang jeg hadde tette melkeganger så lå jeg i sengen i 2 dager med varmeflaske med kokt varmt vann i på det vonde brystet.

Og vips, 2-3 dager etter var det vonde over.

Jeg fikk ikke til ammingen, så jeg pumpet meg veldig ofte i tillegg til å ha på varmeflasken. Og jeg spiste Pinex.

Hjalp litt + at jeg sov nesten vekk de 2 dagene, for jeg ble litt døsig og plutselig veldig svimmel ( pga lav blodprosent ).

Gå med ammeinnlegg av ull, kle deg godt, hold deg unna frysebokser og frysedisker o.l.

Det vet du sikkert allerede, men jeg ville ikke ha gått ut av huset med et vondt bryst.

Jeg holdt meg inne til alt var over.

Uansett så håper jeg det går over, for det er ikke noe kjekt å ha, det kan jeg skrive under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har tette melkeganger? Jeg har hatt brystbetennelse og tette melkeganger og da har det gått stikking/iling i brystet.

Sist gang jeg hadde tette melkeganger så lå jeg i sengen i 2 dager med varmeflaske med kokt varmt vann i på det vonde brystet.

Og vips, 2-3 dager etter var det vonde over.

Jeg fikk ikke til ammingen, så jeg pumpet meg veldig ofte i tillegg til å ha på varmeflasken. Og jeg spiste Pinex.

Hjalp litt + at jeg sov nesten vekk de 2 dagene, for jeg ble litt døsig og plutselig veldig svimmel ( pga lav blodprosent ).

Gå med ammeinnlegg av ull, kle deg godt, hold deg unna frysebokser og frysedisker o.l.

Det vet du sikkert allerede, men jeg ville ikke ha gått ut av huset med et vondt bryst.

Jeg holdt meg inne til alt var over.

Uansett så håper jeg det går over, for det er ikke noe kjekt å ha, det kan jeg skrive under på.

Hei

Takk for gode råd.

Nå har jeg prøvd med varme omslag når jeg pumper, og varm dusj med massering - og jeg tror det har virket godt. De ilingene er iallefall vekke.

Jeg antar ut fra nicket ditt at du fikk barn i november? Det gjorde jeg og (den 12) - og var egentlig medlem av oktoberklubben. Men dere hadde vel en side dere og? Har du adressen dit, og er det aktivitet der etter på og? Savner litt "samtaler" rundt barn på samme alder som min. Er kjekt å høre hva andre gjør med både mat og soving m.m.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Hei

Takk for gode råd.

Nå har jeg prøvd med varme omslag når jeg pumper, og varm dusj med massering - og jeg tror det har virket godt. De ilingene er iallefall vekke.

Jeg antar ut fra nicket ditt at du fikk barn i november? Det gjorde jeg og (den 12) - og var egentlig medlem av oktoberklubben. Men dere hadde vel en side dere og? Har du adressen dit, og er det aktivitet der etter på og? Savner litt "samtaler" rundt barn på samme alder som min. Er kjekt å høre hva andre gjør med både mat og soving m.m.

mvh

Skulle hatt barn i november, men gutten bestemte seg for desember i stedet :o)

Har en datter på 2 år som er født i november og gutten er 4 mnd :o)

Håper det går bra og at det gir seg helt. Det er helt forferdelig når det pågår.

Første gangen jeg fikk barn, så fikk jeg også brystbetennelse som endte med operasjon fordi en av disse klumpene ble til en byll.....Kjekt......Så det lønner seg med varme omslag og massering.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...