Gå til innhold

Illusjon sant?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Eller er vi da i drømmeland?

Vi er i drømmeland hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Universet vet sannheten. Her og nå? Det finnes ikke tid. 

Du vet nok mer enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg har det bra, ble bare opplyst av noe. Når vi drømmer er vi i virkeligheten. 

Hm. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si . Det du skriver er veldig fremmed for meg her og nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hm. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si . Det du skriver er veldig fremmed for meg her og nå 🙂

Jeg har kjent dette før og kjenner det igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
90tallsbarn skrev (7 minutter siden):

Hva mener du er ekte da? 
Vi har vel alle et eget bilde av alt, men disse bildene kan også forandre seg ila livet. Som i at du blir forelsket i noen som en gang var helt vanlig for deg, du mister følelsene for noen som var spesiell for deg for eksempel :) 

Tiden er vel kanskje heller noe jeg synes er litt ekkelt i perioder. Tiden virker lang og kort, ettersom hvordan man føler seg. Eller du er et sted og vet hva som skjedde der en gang, og tenker det samme om et sted du er en annen gang, at nettopp der kommer det eller det til å skje. 🙃

Universet og søvnen. Vi er her og plutselig er vi der, er ikke det rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Universet og søvnen. Vi er her og plutselig er vi der, er ikke det rart? 

Søvnen? Drømmer? Jeg våkner alltid der jeg la meg. Jeg drømmer mye, men siden jeg våkner der jeg la meg så er det bare underbevisstheten som har jobbet under søvnen. Derfor drømmer vi også om ting som er i underbevisstheten, ting vi tenker mye på eller noe vi så på kort tid før vi la oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Har ikke hatt smerter i dag, de og er en illusjon. Det er noe jeg skal lære. 

Da må du la være å ha smertene. Hvordan påvirker de deg?  Dusjer du i varmt eller kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Da må du la være å ha smertene. Hvordan påvirker de deg?  Dusjer du i varmt eller kaldt vann?

Det er et Helvete men Helvete finnes jo ikke. Dusjer i varmt vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

 

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Jeg har det bra, ble bare opplyst av noe. Når vi drømmer er vi i virkeligheten. 

Hvordan forklarer du da at jeg svarer på det du skriver her? For du skriver, og jeg sitter her på andre siden av skjermen sikkert milevis unna deg og ser det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

 

Hvordan forklarer du da at jeg svarer på det du skriver her? For du skriver, og jeg sitter her på andre siden av skjermen sikkert milevis unna deg og ser det ;) 

Du er en bevissthet som meg, alt er egentlig en bevissthet. Vi er delt her på jorden. Litt kjekk denne leken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Du er en bevissthet som meg, alt er egentlig en bevissthet. Vi er delt her på jorden. Litt kjekk denne leken. 

Du skrev at alt er en illusjon. Eller at drømmene egt er det som er virkelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne deilige følelsen du nå har, tror det er følelsen man har når man får en vrangforestilling. En tilfredsstillende følelse av å plutselig se sannheten. Og den løser opp angsten som har vært før. 
Håper du får en god natts søvn og får snakket med behandler om dette du opplever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Sokk skrev (1 minutt siden):

Denne deilige følelsen du nå har, tror det er følelsen man har når man får en vrangforestilling. En tilfredsstillende følelse av å plutselig se sannheten. Og den løser opp angsten som har vært før. 
Håper du får en god natts søvn og får snakket med behandler om dette du opplever. 

Pleier jo å være redd jeg da så tror ikke det er en vrangforestilling. Ja håper på en god natts søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (1 minutt siden):

Akkurat det der kan jeg kjenne igjen fra da jeg ble syk en gang. Jeg ble opplyst fra det høye (Gud) og fikk et stort oppdrag. Så lys og greier, og med ett stod det klart for meg hva som var min oppgave på jorda. (Ønsker ikke å si hva fordi det er så flaut). Det endte med innleggelse fordi behandleren min ble veldig bekymret for meg. 

Tror du bør snakke med sykepleieren din igjen, for kanskje du er blitt sykere. Det beste er vel å snakke med psykiateren din. Samtidig tenker jeg jo at det ikke nødvendigvis behøver å være noe sykt i å tenke sånn, eller i de baner, iom at det er flere som gjør det, bl.a Elon Musk som noen andre nevnte. Men siden det er deg, og siden det er noe som bare kom plutselig hos deg nå, holder jeg en knapp på at det handler om sykdom. 

Kommer sykdom plutselig? Jeg vil ikke være syk, jeg skal reise å besøke datteren min i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Martine skrev (14 minutter siden):

Først og fremst  håper jeg du får sove ordentlig i natt uten smerter. Jeg tror du trenger det nå.

Ja håper det, legger meg tidlig for er rar i hodet. Er lei av smerter nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Ja håper det, legger meg tidlig for er rar i hodet. Er lei av smerter nå. 

Det forstår jeg. Jeg kan også bli rar i hodet når jeg er sliten. 

Sov godt! 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Martine skrev (3 minutter siden):

Det forstår jeg. Jeg kan også bli rar i hodet når jeg er sliten. 

Sov godt! 🙂 

Ok. Takk :) God natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt alt er en illusjon er noe vi aldri kan finne ut av om stemmer. Det er heller ikke noe som har noen innvirkning på mitt liv.

Ting føles og erfares virkelig og reelt for meg. Slår jeg tåen i en stein så er ikke smerten en illusjon, den er høyst reell. Blir jeg glad når jeg gjør noe som for meg er meningsfylt så er det også reelt for meg.

Det er hva jeg forholder meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...