Gå til innhold

Dette synes jeg er merkelig her på dol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke du løper noen som helst helserisiko ved å stå opp i 10–11-tiden.

Når legger du deg? Hvis jeg legger meg 22 nå så ligger jeg våken mange timer og vrir meg. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når legger du deg? Hvis jeg legger meg 22 nå så ligger jeg våken mange timer og vrir meg. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Ikke rart, når du sover hele formiddagen.

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når legger du deg? Hvis jeg legger meg 22 nå så ligger jeg våken mange timer og vrir meg. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Skal man snu døgnrytmen hjelper det ikke å legge seg tidligere. Det som hjelper er å stå opp tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Ikke rart, når du sover hele formiddagen.

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer.

Du evner ikke å ta til deg tilbakemeldinger om at du sårer. Det er faktisk enda verre enn søvn. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (Akkurat nå):

Skal man snu døgnrytmen hjelper det ikke å legge seg tidligere. Det som hjelper er å stå opp tidligere. 

Ja og det vil jeg prøve på. Fordi jeg vil ikke at noen skal være sure på meg. Men det er ikke enkelt når jeg sliter med å sove. Ikke fordi jeg vil eller ikke vil men fordi det er sånn. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (7 timer siden):

Her er en ti år gammel tråd (faktisk nøyaktig på dagen ti år gammel!) om generasjoner som ferierer sammen, der du ser jeg har ment akkurat det samme, selv om situasjonen ikke er identisk:
https://forum.doktoronline.no/topic/393352-døgnrytme-når-en-er-på-besøk/#comment-3486448

Artig gjensyn😃 Ser jeg mente det samme den gangen jeg også.

Ps. Husker faktisk ikke at jeg har hatt Ayia som nick, men det har jeg tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
laban skrev (8 timer siden):

 

Det der med avtalt "dagsorden" er det noen eldre som blir veldig opptatt av, de kan reagere veldig negativt på de yngres "ta livet som det kommer"-innstilling. Jeg mener ikke at man skal la de mest rigide bestemme alt, men en avtale av typen "senest kl. XX" kan faktisk hjelpe veldig. Her er en ti år gammel tråd (faktisk nøyaktig på dagen ti år gammel!) om generasjoner som ferierer sammen, der du ser jeg har ment akkurat det samme, selv om situasjonen ikke er identisk:
https://forum.doktoronline.no/topic/393352-døgnrytme-når-en-er-på-besøk/#comment-3486448

Laban, du er fantastisk god til å finne frem gamle tråder 😁

Nå våkner både jeg og mannen omtrent samtidig med svigermor,  og det er bare oss tre sammen her nå på ferie. Hun står opp før oss, og vi spiser frokost sammen i 8-9 tida 😁

Jeg er fremdeles b-menneske, og sitter gjerne oppe til over tolv. 

Utfordringene med ulik døgnrytme varte ganske lenge,  men ble heldigvis bedre etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Artig gjensyn😃 Ser jeg mente det samme den gangen jeg også.

Ps. Husker faktisk ikke at jeg har hatt Ayia som nick, men det har jeg tydeligvis. 

Unnskyld for at jeg viste at jeg ble sur på deg. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (55 minutter siden):

Laban, du er fantastisk god til å finne frem gamle tråder 😁

Nå våkner både jeg og mannen omtrent samtidig med svigermor,  og det er bare oss tre sammen her nå på ferie. Hun står opp før oss, og vi spiser frokost sammen i 8-9 tida 😁

Jeg er fremdeles b-menneske, og sitter gjerne oppe til over tolv. 

Utfordringene med ulik døgnrytme varte ganske lenge,  men ble heldigvis bedre etterhvert. 

Men da kan sikkert du av alle forstå hvordan det er? 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@laban @morsan og (Kayia (og Vhanja) dere anser jeg som mine ‘’nærmste’’ på dol. Selv om det er mest negativt. Uansett så er dette sånn jeg føler det. 

jeg er mye sint, ikke alltid jeg vet selv hvorfor. Men uansett så så prøver jeg så godt jeg kan selv om det ikke virker sånn. Men jeg gjør faktisk det. Jeg prøver å gjøre det dette tingene selvom jeg mislykkes, gang på gang. Livet er tøft, selv om man ikke alltid snakker om dette. Jeg vet jeg er vanskelig, og har lagd denne ferien krevende. Men jeg vil at dere skal vite at jeg tar det dere sier til meg, selv om jeg ikke alltid viser det. (Eller sier det). Men det er ikke alltid så lett og være meg heller . 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

@laban @morsan og (Kayia (og Vhanja) dere anser jeg som mine ‘’nærmste’’ på dol. Selv om det er mest negativt. Uansett så er dette sånn jeg føler det. 

jeg er mye sint, ikke alltid jeg vet selv hvorfor. Men uansett så så prøver jeg så godt jeg kan selv om det ikke virker sånn. Men jeg gjør faktisk det. Jeg prøver å gjøre det dette tingene selvom jeg mislykkes, gang på gang. Livet er tøft, selv om man ikke alltid snakker om dette. Jeg vet jeg er vanskelig, og har lagd denne ferien krevende. Men jeg vil at dere skal vite at jeg tar det dere sier til meg, selv om jeg ikke alltid viser det. (Eller sier det). Men det er ikke alltid så lett og være meg heller . 

Anonymkode: 8abc6...05d

Jeg skjønner det ikke alltid er lett. Det er synd at du føler deg mye sint. Særlig fordi du ikke vet hvorfor. Det er ikke hyggelig å føle mye sinne, og ofte går det også ut over en selv. Jeg håper du klarer å finne den indre styrken i deg selv, slik som Eminem synger om, og at du klarer å sette deg de mål du ønsker og oppnå dem. Men ikke gi opp om det skulle butte litt. Du husker neppe da du lærte å gå, men jeg er temmelig sikker at også for deg innebar det prøving og feiling og masse, men du ga deg ikke for det. Du kom deg opp igjen og lærte å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men da kan sikkert du av alle forstå hvordan det er? 

Anonymkode: 8abc6...05d

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
morsan skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner det ikke alltid er lett. Det er synd at du føler deg mye sint. Særlig fordi du ikke vet hvorfor. Det er ikke hyggelig å føle mye sinne, og ofte går det også ut over en selv. Jeg håper du klarer å finne den indre styrken i deg selv, slik som Eminem synger om, og at du klarer å sette deg de mål du ønsker og oppnå dem. Men ikke gi opp om det skulle butte litt. Du husker neppe da du lærte å gå, men jeg er temmelig sikker at også for deg innebar det prøving og feiling og masse, men du ga deg ikke for det. Du kom deg opp igjen og lærte å gå. 

Tusen takk morsan, for motiverende ord. Og at du tok deg tid til å høre på den, og forstår. Som du ser er jeg våken før 9. Har bestemt meg for å lage denne dagen god og overraske med frokost for alle. Og gjøre det beste jeg kan for at det blir en god dag. Tusen takk til deg🌹

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men da kan sikkert du av alle forstå hvordan det er? 

Anonymkode: 8abc6...05d

Jeg skrev et langt svar til deg i går kveld som forsvant. 

Joda, jeg forstår deg til en viss grad. Forstår godt at du vil sove lenger enn normalt i ferien, men du trekker det veldig langt, og det er nok det som gjør at vi ikke synes så synd på deg. Når du er alene i din bolig til vanlig, kan du jo ha den døgnrytmen du vil, så lenge det ikke går utover jobb, skole og naboer. Når du i ferien bor sammen med andre, må du tilpasse deg litt.

Det innlegget Laban viste til, handlet om min 14 åring som ville sove til 10. Ikke 12-13-14. I mitt hode er det stor forskjell.

Når det er sagt, så ranglet jeg i går til nesten 2 i natt, og det var fryktelig tungt å stå opp da mannen vekket meg 9.15. Skulle gjerne ha sovet til 10, men fordi svigermor er i samme hus, tok jeg meg sammen og stod opp.

Ser at du stod opp tidlig i dag. Synes det er fint av deg at du i dag prøver å tilpasse deg de andre 😊 Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...