Gå til innhold

Dine favoritt land du har vert på reise i?

Anbefalte innlegg

Tenkte det ville være fint med en tråd der en kunne fortelle litt om hvilke land en har vert på reise til som en har som favoritt 😊 

Jeg er veldig glad i å reise og håper på å få reist mer fremover, så dette er jo en super måte å få tips til destinasjoner på. Jeg har ikke vert så mange steder hittil men Japan var ett land jeg trivdes veldig godt i. Kunne tenke meg å reise tilbake en gang, definitivt. 

Fortsetter under...

Jeg likte meg veldig godt i Canada, bodde der i litt over 1 år. Og så liker jeg veldig godt Hellas, dvs på Kreta. For ikke å si Danmark, som er et veldig koselig land å feriere i. Har også vært litt i Spania og det er fint der og. 

AnonymBruker
lavender skrev (Akkurat nå):

Tenkte det ville være fint med en tråd der en kunne fortelle litt om hvilke land en har vert på reise til som en har som favoritt 😊 

Jeg er veldig glad i å reise og håper på å få reist mer fremover, så dette er jo en super måte å få tips til destinasjoner på. Jeg har ikke vert så mange steder hittil men Japan var ett land jeg trivdes veldig godt i. Kunne tenke meg å reise tilbake en gang, definitivt. 

Spennende tråd. Har vært i flere stater i Usa. California, New Mexico, Florida, Alabama, Kansas, Montana, Utah. Favoritt stat er California og by San francisco.  Neste destinasjon er L.A. Har ellers vært i de vanlige landene i Europa som England, Tyskland, Frankrike, Nederland, Spania, hellas- og storbyene i dem. Lært masse masse kunnskap om de ulike landene :) 

Anonymkode: 514b5...e95

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (1 minutt siden):

Mange fine reisemål 😊 Jeg håper så virkelig på å få reist noe neste år altså. Det som er, er at jeg ikke har noen å reise med foreløpig så jeg vurderer å reise alene. Noen som har erfaring med det?

Ja jeg har gjort det. Eller ikke vært alene hele tiden men reist reisen alene. Det anbefales. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har gjort det. Eller ikke vært alene hele tiden men reist reisen alene. Det anbefales. 

Så bra. Jeg er en slik person som blir helt ufattelig nervøs i forkant av og under reiser, selv når jeg reiser med noen. Så jeg vet ikke om jeg faktisk virkelig hadde klart å gjennomføre en reise alene, men jeg tror det kunne være en veldig fin utfordring og erfaring å ta med seg hadde jeg klart det 🙂 Vi får se tenker jeg, jeg tar det i alle fall opp til vurdering. 

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (2 minutter siden):

Så bra. Jeg er en slik person som blir helt ufattelig nervøs i forkant av og under reiser, selv når jeg reiser med noen. Så jeg vet ikke om jeg faktisk virkelig hadde klart å gjennomføre en reise alene, men jeg tror det kunne være en veldig fin utfordring og erfaring å ta med seg hadde jeg klart det 🙂 Vi får se tenker jeg, jeg tar det i alle fall opp til vurdering. 

Hva er du redd for i forkant? Flyet? Flyplassen? Fin mestring så bare å reise alene så ser du at det går fint. Så kan du bare spørre om de som jobber der kan hjelpe deg. Jeg reiste første gang alene når jeg var 13 til et annet land :) 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er du redd for i forkant? Flyet? Flyplassen? Fin mestring så bare å reise alene så ser du at det går fint. Så kan du bare spørre om de som jobber der kan hjelpe deg. Jeg reiste første gang alene når jeg var 13 til et annet land :) 

Det jeg er mest redd for er  at noe uventet skulle skje i det landet man reiser til, spesielt om en reiser til ett land der det er vanskelig å gjøre seg forstått om de ikke snakker engelsk. Sånn som å bli akutt, alvorlig syk eller møte på feil folk feks. Men du har rett i at det er fin mestring, det går jo stort sett mye bedre enn det man bekymrer seg for på forhånd 🙂

Italia og Portugal. 

Vi reiser også mye tilbake til Danmark, hvor vi var i mange av feriene barna var med på. Nå passer vi på å unngå alle barnevennlige aktiviteter, det er mye å se allikevel. Danmark gir oss "utenlandsfølelse" selv om det ikke er langt eller komplisert (f.eks. mht. språk). 

AnonymBruker
laban skrev (18 minutter siden):

Italia og Portugal. 

Vi reiser også mye tilbake til Danmark, hvor vi var i mange av feriene barna var med på. Nå passer vi på å unngå alle barnevennlige aktiviteter, det er mye å se allikevel. Danmark gir oss "utenlandsfølelse" selv om det ikke er langt eller komplisert (f.eks. mht. språk). 

Prøver å huske rådet ditt som svensk språkformen. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøver å huske rådet ditt som svensk språkformen. 

Vet ikke om jeg forsto den setningen helt?

Sverige likner mer på Norge enn Danmark gjør. Men ellers gjelder mange av fordelene der også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...