Gå til innhold

Ble livet ditt sånn du planlagte fra du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør du da? 

Anonymkode: 32371...295

Jeg har vært systemutvikler i mange år. Nå nærmer jeg meg pensjonsalderen og driver mest på forvaltningssiden - samler inn, tar vare på og utleverer data til forskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
laban skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært systemutvikler i mange år. Nå nærmer jeg meg pensjonsalderen og driver mest på forvaltningssiden - samler inn, tar vare på og utleverer data til forskning. 

Hva forsker dere på da? 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært systemutvikler i mange år. Nå nærmer jeg meg pensjonsalderen og driver mest på forvaltningssiden - samler inn, tar vare på og utleverer data til forskning. 

Hvordan utdannelse må man ha for å bli systemutvikler? 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan utdannelse må man ha for å bli systemutvikler? 

Anonymkode: 32371...295

Det er veldig lenge siden jeg tok utdannelsen, og jeg kan være helt utdatert. Men i min tid var det IT-utdannelse fra ingeniørhøyskole eller universitet som ga de beste / mest allsidige mulighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Det er veldig lenge siden jeg tok utdannelsen, og jeg kan være helt utdatert. Men i min tid var det IT-utdannelse fra ingeniørhøyskole eller universitet som ga de beste / mest allsidige mulighetene. 

Du studerte tre år også gikk du videre også ble du systemutvikler? Ganske kul tittel. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du studerte tre år også gikk du videre også ble du systemutvikler? Ganske kul tittel. 

Anonymkode: 32371...295

Nja - jeg studerte mellom 4 og 5 år. Systemutvikler er ikke en grad eller tittel, det var svaret på spørsmålet ditt om "hva gjør du, da?"

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva forsker dere på da? 

Anonymkode: 32371...295

Jeg er ikke interessert i å røpe hvor jeg jobber, derfor svarer jeg ikke på det. Men det er mange som har ansvar for innsamling, trygg lagring / forvaltning og utlevering av data til forskning her i landet. Norge har gode forsknings- og registerdata, bl.a. fordi alle innbyggerne har en unik person-ID (fødselsnr) som gjør det mulig å kople data fra forskjellige registre. Det er slett ikke alle land som har det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så du lever etter Kayia sitt sitat? 

Anonymkode: 32371...295

Kaya sitt sitat, hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (17 minutter siden):

Kaya sitt sitat, hva er det? 

jomer jeg vet, jo mer vet jeg at jeg ikke kan være sikkerpå». ’ 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (22 minutter siden):

Nja - jeg studerte mellom 4 og 5 år. Systemutvikler er ikke en grad eller tittel, det var svaret på spørsmålet ditt om "hva gjør du, da?"

Jeg er ikke interessert i å røpe hvor jeg jobber, derfor svarer jeg ikke på det. Men det er mange som har ansvar for innsamling, trygg lagring / forvaltning og utlevering av data til forskning her i landet. Norge har gode forsknings- og registerdata, bl.a. fordi alle innbyggerne har en unik person-ID (fødselsnr) som gjør det mulig å kople data fra forskjellige registre. Det er slett ikke alle land som har det. 
 

Skjønner det. Snilt av deg og fortelle meg hvordan det funket og veien for og bli det. Tusen takk. Bukker og neier. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jomer jeg vet, jo mer vet jeg at jeg ikke kan være sikkerpå». ’ 

Anonymkode: 32371...295

Ja da er jeg absolutt enig med Kaja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke du biblotekteknikker? 

Anonymkode: 32371...295

Kan du ikke være så snill å lære deg vanskelig ord før du bruker dem. Det er ingenting som heter bibliotekteknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke være så snill å lære deg vanskelig ord før du bruker dem. Det er ingenting som heter bibliotekteknikker.

Hm. Trodde du jobbet på bibliotek. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke være så snill å lære deg vanskelig ord før du bruker dem. Det er ingenting som heter bibliotekteknikker.

Kan du være så snill og være hyggelig? Mente jo bibliotekar. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du være så snill og være hyggelig? Mente jo bibliotekar. 

Anonymkode: 32371...295

Ja, jeg er bibliotekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er bibliotekar.

High five for at jeg mestret vanskelig ord🫶

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Hadde dere virkelig ingen drøm? 

Anonymkode: 32371...295

Jo absolutt. Men det var ingen _plan_. Alle drømmer og fantaserer vel innimellom, og det gjorde også jeg. Og det varierte veldig hva jeg tenkte om fremtiden, både ut fra alder og andre ting jeg opplevde.

Hjemme hos min mor finnes en sånn «boken om meg», der moren min har skrevet inn diverse info knyttet til mine første barneår. På en side står det noe ala «Jeg vil bli _____», og der kan du se min unge barnehåndskrift ha skrevet inn ulike yrker og strøket over igjen ettersom jeg ombestemte meg. Jeg husker ikke nå helt hva som står der, men er helt sikker på at «sykesøster» står der, og temmelig sikker på at jeg også var innom både «lærerinne» og «ekspeditrise» (det var disse titlene som ble brukt på den tiden.)

Slike yrkesønsker var jo ikke så rart for en som hadde alle melketennene i behold og kun skrev blokkbokstaver. Det å jobbe på kontor og skrive ting basert på en universitetsutdannelse man har, blir fort litt for abstrakt for en liten kropp. 

Jeg sluttet å stryke ut og skrive inn nytt der i svært ung alder, men jeg vet at jeg senere fantaserte både om å bli jagerflyver (hvilket jo var fullstendig utopisk og bare en tullete barnslig fantasi) og å bli veterinær (hvilket jeg kunne ha blitt). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei, det ble ikke som jeg planla  . Når jeg var barn ville jeg bli popstjerne.  Jeg ville bli som Agnetha i Abba.  Når jeg ble litt eldre ville jeg bli som frøken detektiv. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten så ville jeg bli brannmann eller politi, men det endret seg etterhvert til dyrlege. Etter som jeg ble større så forsvant alle illusjoner og så ble jeg syk og har vært syk siden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Nei, det ble ikke som jeg planla  . Når jeg var barn ville jeg bli popstjerne.  Jeg ville bli som Agnetha i Abba.  Når jeg ble litt eldre ville jeg bli som frøken detektiv. :)

 

 

Jeg ville være Anni Frid! :) Sangerinne og skuespillerinne var jeg også innom ja, sånn drømmemessig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (15 timer siden):

Jo absolutt. Men det var ingen _plan_. Alle drømmer og fantaserer vel innimellom, og det gjorde også jeg. Og det varierte veldig hva jeg tenkte om fremtiden, både ut fra alder og andre ting jeg opplevde.

Hjemme hos min mor finnes en sånn «boken om meg», der moren min har skrevet inn diverse info knyttet til mine første barneår. På en side står det noe ala «Jeg vil bli _____», og der kan du se min unge barnehåndskrift ha skrevet inn ulike yrker og strøket over igjen ettersom jeg ombestemte meg. Jeg husker ikke nå helt hva som står der, men er helt sikker på at «sykesøster» står der, og temmelig sikker på at jeg også var innom både «lærerinne» og «ekspeditrise» (det var disse titlene som ble brukt på den tiden.)

Slike yrkesønsker var jo ikke så rart for en som hadde alle melketennene i behold og kun skrev blokkbokstaver. Det å jobbe på kontor og skrive ting basert på en universitetsutdannelse man har, blir fort litt for abstrakt for en liten kropp. 

Jeg sluttet å stryke ut og skrive inn nytt der i svært ung alder, men jeg vet at jeg senere fantaserte både om å bli jagerflyver (hvilket jo var fullstendig utopisk og bare en tullete barnslig fantasi) og å bli veterinær (hvilket jeg kunne ha blitt). 

 

Gøy med sånn bok. Siden du skriver de gammeldagse titlene var det ikke farge tv når du vokste opp? Ble du noe med dyr tilslutt? Hadde du veldig gode karakterer i matte og kjemi? 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...