Gå til innhold

Ble livet ditt sånn du planlagte fra du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gøy med sånn bok. Siden du skriver de gammeldagse titlene var det ikke farge tv når du vokste opp? Ble du noe med dyr tilslutt? Hadde du veldig gode karakterer i matte og kjemi? 

Anonymkode: 32371...295

1. Både ja og nei. Jeg husker når farge-TV kom

2. Nei, dessverre 

3. Må svare både ja og nei mht matte iallfall. 😆 Det var mitt beste fag da jeg gikk ut av ungdomsskolen (nevner at jeg fikk S for dem som skjønner den gamle skalaen), men var det dårligste faget mitt i tredje gym 😅 Kjemi var litt bedre enn matten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
morsan skrev (27 minutter siden):

1. Både ja og nei. Jeg husker når farge-TV kom

2. Nei, dessverre 

3. Må svare både ja og nei mht matte iallfall. 😆 Det var mitt beste fag da jeg gikk ut av ungdomsskolen (nevner at jeg fikk S for dem som skjønner den gamle skalaen), men var det dårligste faget mitt i tredje gym 😅 Kjemi var litt bedre enn matten. 

Hvilken karakter er s i dag? 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (28 minutter siden):

1. Både ja og nei. Jeg husker når farge-TV kom

2. Nei, dessverre 

3. Må svare både ja og nei mht matte iallfall. 😆 Det var mitt beste fag da jeg gikk ut av ungdomsskolen (nevner at jeg fikk S for dem som skjønner den gamle skalaen), men var det dårligste faget mitt i tredje gym 😅 Kjemi var litt bedre enn matten. 

Husker du enda kjemi? 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noen klar plan før langt oppe i tenårene (bortsett fra sjørøver eller politi når jeg var bitteliten)

I ettertid tenker jeg det lå litt i kortene at jeg skulle jobbe med ingeniørfag siden jeg var interessert i alt mulig av vitenskap og teknologi.

Jeg drømte litt om å bli journalist også siden jeg likte norsk, men jeg gikk ikke den veien.

Jeg kan ikke huske om jeg hadde klare tanker om familie. Det lå i kortene at man får barn. Jeg drømte om jenter, og det gikk i oppfyllelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde ikke noen klar plan før langt oppe i tenårene (bortsett fra sjørøver eller politi når jeg var bitteliten)

I ettertid tenker jeg det lå litt i kortene at jeg skulle jobbe med ingeniørfag siden jeg var interessert i alt mulig av vitenskap og teknologi.

Jeg drømte litt om å bli journalist også siden jeg likte norsk, men jeg gikk ikke den veien.

Jeg kan ikke huske om jeg hadde klare tanker om familie. Det lå i kortene at man får barn. Jeg drømte om jenter, og det gikk i oppfyllelse.

 

Hvorfor ville du bli journalist? Hva ble du når du bestemte deg? 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken karakter er s i dag? 

Anonymkode: 32371...295

En 6’er

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husker du enda kjemi? 

Anonymkode: 32371...295

Nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
morsan skrev (21 minutter siden):

En 6’er

Nei 

Men da kan jo du hjelpe meg med matte. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men da kan jo du hjelpe meg med matte. 

Anonymkode: 32371...295

Nei, det er mer enn en mannsalder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor ville du bli journalist? Hva ble du når du bestemte deg? 

Anonymkode: 32371...295

Jeg har aldri skrevet nøyaktig hva jeg jobber med, siden det snevrer inn hvem jeg er ganske mye. Jeg er siv.ing og jobber med å utvikle ting.

Jeg har ikke noen forklaring på hvorfor jeg tenkte på å vli journalist. Det virket spennende. Jeg er sikker på ar jeg passer bedre der jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og det er bra. Mitt (og sikkert de fleste andres) hode var ikke avansert nok til å greie å forså hvilke muligheter man faktisk har, så i oppveksten drømte jeg om å bli gift med en mann som jobbet på kontor, og selv skulle jeg bli enten frisør eller sekretær. Jeg ville nok blitt en misfornøyd kone i den formen jeg så for meg den gangen, og tror ikke jeg ville blitt en særlig god frisør eller sekretær heller, jeg er for rastløs og nysgjerrig til at det ville blitt bra.

I tenåra endret drømmene seg, og da skulle jeg bli programingeniør i NRK og reise masse. Husker ikke at jeg tenkte så mye rundt barn/familie den gang, men en kjæreste så jeg for meg å ha. Mener å huske at han skulle være en superkul, kjempekjekk, verdenskjent gjerne musiker som digget meg over alt på jord hehe. Typer som Bret Anderson, Michael Hutchence og Jim Morisson var veldig i min gate den gangen :D

Jeg var nok mer på sporet av hva jeg ville trives med i tenåra. I slutten av tenåra skulle jeg bli arkitekt eller journalist, og jobbet faktisk som journalist en kort periode også. Jeg kunne nok valgt begge de yrkene, men i grunnen er jeg glad det ble som det ble.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri skrevet nøyaktig hva jeg jobber med, siden det snevrer inn hvem jeg er ganske mye. Jeg er siv.ing og jobber med å utvikle ting.

Jeg har ikke noen forklaring på hvorfor jeg tenkte på å vli journalist. Det virket spennende. Jeg er sikker på ar jeg passer bedre der jeg er.

Sivil ingeniør Hm. Intr. Regner med du er rimelig god i matematikk. ?? :D 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (12 timer siden):

Nei, det er mer enn en mannsalder siden. 

Ok

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 timer siden):

Nei og det er bra. Mitt (og sikkert de fleste andres) hode var ikke avansert nok til å greie å forså hvilke muligheter man faktisk har, så i oppveksten drømte jeg om å bli gift med en mann som jobbet på kontor, og selv skulle jeg bli enten frisør eller sekretær. Jeg ville nok blitt en misfornøyd kone i den formen jeg så for meg den gangen, og tror ikke jeg ville blitt en særlig god frisør eller sekretær heller, jeg er for rastløs og nysgjerrig til at det ville blitt bra.

I tenåra endret drømmene seg, og da skulle jeg bli programingeniør i NRK og reise masse. Husker ikke at jeg tenkte så mye rundt barn/familie den gang, men en kjæreste så jeg for meg å ha. Mener å huske at han skulle være en superkul, kjempekjekk, verdenskjent gjerne musiker som digget meg over alt på jord hehe. Typer som Bret Anderson, Michael Hutchence og Jim Morisson var veldig i min gate den gangen :D

Jeg var nok mer på sporet av hva jeg ville trives med i tenåra. I slutten av tenåra skulle jeg bli arkitekt eller journalist, og jobbet faktisk som journalist en kort periode også. Jeg kunne nok valgt begge de yrkene, men i grunnen er jeg glad det ble som det ble.

Da vet du rimelig heldig som visste hva du ville bli :) ellers takk for alle innspill til dere andre. Mange intr yrker. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da vet du rimelig heldig som visste hva du ville bli :) ellers takk for alle innspill til dere andre. Mange intr yrker. 

Anonymkode: 32371...295

Mulig jeg var utydelig men det var ikke det jeg prøvde å si, snarere tvert om. Jeg drømte om å bli frisør eller sekretær og det ble jeg heldigvis ikke. Jeg ble heller ikke journalist eller arkitekt og er glad for det også :)

Hva med deg da, hvilke drømmer hadde du for voksenlivet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Mulig jeg var utydelig men det var ikke det jeg prøvde å si, snarere tvert om. Jeg drømte om å bli frisør eller sekretær og det ble jeg heldigvis ikke. Jeg ble heller ikke journalist eller arkitekt og er glad for det også :)

Hva med deg da, hvilke drømmer hadde du for voksenlivet?  

Jeg skulle bli rik og uavhengig av andre, tjene bra og ha en og stilling der jeg bestemte. Da jeg var veldig liten ville jeg bli dyrlege, men det vil jeg ikke lenger. Målene der like enda. Utenom dyrlege da :) 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle bli rik og uavhengig av andre, tjene bra og ha en og stilling der jeg bestemte. Da jeg var veldig liten ville jeg bli dyrlege, men det vil jeg ikke lenger. Målene der like enda. Utenom dyrlege da :) 

Anonymkode: 32371...295

Jeg ser og hører mange unge si at de drømmer om «å bli rik» nå for tiden. Jeg tror det er lett å  mislykkes med et sånt mål. «Å bli rik» er en dårlig motivator for egen innsats, og spesielt en så ekstraordinær innsats som ofte er tilfelle for de som blir rike. Jeg tror det er lurere å finne ut hva man liker og duger til, og sjansen for å faktisk få en god økonomi er faktisk større da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Jeg ser og hører mange unge si at de drømmer om «å bli rik» nå for tiden. Jeg tror det er lett å  mislykkes med et sånt mål. «Å bli rik» er en dårlig motivator for egen innsats, og spesielt en så ekstraordinær innsats som ofte er tilfelle for de som blir rike. Jeg tror det er lurere å finne ut hva man liker og duger til, og sjansen for å faktisk få en god økonomi er faktisk større da :) 

Faktisk så har jeg snust litt på journalistikk men hjertet mitt ligger et annet sted. Jeg er heller ikke god skriftlig,  klarer aldri lære meg og / å reglen. Men muntlig kunne jeg kanskje passet da jeg er god til argumentere. Men hjertet mitt ligger et annet sted. Gjør alt jeg kan for og klare dette. Går det ikke må jeg lage ny plan. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sivil ingeniør Hm. Intr. Regner med du er rimelig god i matematikk. ?? :D 

Anonymkode: 32371...295

Er denne tråden laget for å finne en som vil påta seg privattimer i matematikk? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (3 minutter siden):

Er denne tråden laget for å finne en som vil påta seg privattimer i matematikk? 😆

Nei nei. Bare en jeg kan spørre hvis jeg står fast :D  Jeg klarer det meste selv, altså. 

Anonymkode: 32371...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...