Gå til innhold

Jeg ser opp til dere som er femti pluss.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Vi godt voksne vet at det man i sin tid trodde "aldri" skulle skje - eller det som skulle vare "for alltid" - kan endre seg i løpet av livet 😉

Godt voksne er ganske teite ganske ofte. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (39 minutter siden):

Selskap der det absolutt skal blandes slik at man treffer mange nye er det verste jeg vet... De som finner på sånt må være ekstremt ekstroverte og eeeeelske å snakke med alle andre, kjente og ukjente selv og ikke ha det fnugg av forståelse for at andre kan ha det helt motsatt.

Ja, jeg er nokså ekstrovert selv, men ikke nok til at jeg elsker for mye blanding. Det er viktig å tenke på at alle skal ha en hyggelig stund og at det iallfall er noen som står en litt nærmere.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å ja. Skal aldri gå av men det var lurt. 

Anonymkode: 54c74...b38

Hvis du aldri skal gå av, må vel det bety at du dør mens du fortsatt er i jobb? 🤔

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt voksne er ganske teite ganske ofte. 

Anonymkode: 54c74...b38

Teitinger finnes i alle aldersklasser 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (6 minutter siden):

Hvis du aldri skal gå av, må vel det bety at du dør mens du fortsatt er i jobb? 🤔

Teitinger finnes i alle aldersklasser 😉

Så langt har jeg ikke tenkt enda. Men du har helt rett. Sykt barnslig av meg å si det. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (5 timer siden):

Tida går fortere og fortere vettu 😅 Så du kan bli overrasket når 62-årsdagen nærmer seg. «Allerede???» 😉

Selv har jeg ikke ennå bestemt meg for når jeg skal gå av eller om jeg skal trappe ned. Som 62-åring vil jeg ha 3 uker mer ferie i året enn nå, og det hjelper jo på mht å jobbe litt lenger, og så kan man ev i tillegg redusere stillingsprosenten.
 

En kollega som nylig gikk av ved fylte 70 var i full vigør og veldig oppegående jobbmessig. Jeg ser det positive i å bli pensjonist og ha «permanent ferie», men jeg tenker også på at det å stå i jobb kan holde folk i vigør. Selvsagt kan man gjøre det utenom jobb, men det kan fort bli en (u)vane å ha mye fri. Så jeg er litt delt ennå mht hvor tidlig/sent jeg skal bli pensjonist, men tenker nå iallfall at jeg skal jobbe til jeg er minst 65. 

Jeg har funnet ut hvor stor forskjell det blir på pensonen om man går av som 62 åring i forhold til 67- åring, så det blir ikke aktuelt for min del å gå av når jeg er 62 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (5 timer siden):

Jeg har ei veldig god venninne som er 63, og hun har fortalt om disse ekstra ferieukene. De hjelper jo veldig på! Jeg var akkurat på et seminar om seniorpolitikk (fordi jeg er tillitsvalgt), og det er viktig for samfunnet at vi som kan jobbe, holder oss i arbeidslivet litt lenger enn vi tenker... så hun dama oppfordret oss til å snakke med kollegaer om å bli 1-2 år lenger enn de først hadde tenkt. I årene fremover blir det stor mangel på arbeidskraft - først og fremst i helsesektoren, men også andre steder - så vi burde vel kanskje bli værende litt.... 

Jeg har absolutt ikke bestemt meg, men tenker det blir mellom 62 og 65 at jeg sier takk for meg.

Jeg tror det gjelder kun for de som jobber i Staten. For oss andre blir det bare en ekstra uke. Du er kanskje statsansatt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Jeg tror det gjelder kun for de som jobber i Staten. For oss andre blir det bare en ekstra uke. Du er kanskje statsansatt ?

Staten ja, har to søstre som også jobber i staten. Synes de har mye ekstra fri og ferie og greier i forhold til meg som er kommunalt ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (52 minutter siden):

Staten ja, har to søstre som også jobber i staten. Synes de har mye ekstra fri og ferie og greier i forhold til meg som er kommunalt ansatt.

Logisk det da. Kommunen får du kun det du har krav på minus goder. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Logisk det da. Kommunen får du kun det du har krav på minus goder. 

Anonymkode: 54c74...b38

Alle som jobber i stat, fylkeskommune og kommune er jo offentlig ansatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Alle som jobber i stat, fylkeskommune og kommune er jo offentlig ansatte...

Kommunene pleier ikke og ha nok penger i kassen til å gi dine ansatte ekstra goder som man får i staten. Med det mener jeg gratis trening, lenger ferier, flexi tid mm. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommunene pleier ikke og ha nok penger i kassen til å gi dine ansatte ekstra goder som man får i staten. Med det mener jeg gratis trening, lenger ferier, flexi tid mm. 

Anonymkode: 54c74...b38

Flexi-tid har vi faktisk hos oss. :) Andre luksusting er det heller dårlig med, men jeg trives veldig godt på jobben og det er ikke aktuelt å bytte nå de siste årene jeg har igjen i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Flexi-tid har vi faktisk hos oss. :) Andre luksusting er det heller dårlig med, men jeg trives veldig godt på jobben og det er ikke aktuelt å bytte nå de siste årene jeg har igjen i arbeidslivet.

Kanskje du kan anbefale meg en bok da siden du jobber på bibliotek om relasjoner? Spør seriøst! 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan anbefale meg en bok da siden du jobber på bibliotek om relasjoner? Spør seriøst! 

Anonymkode: 54c74...b38

Krim eller en vanlig roman? Hva har du lest som du har likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Med det mener jeg gratis trening, lenger ferier, flexi tid mm. 

Statsansatte har ikke gratis trening, men en ordning som gjør det mulig å trene i arbeidstiden såfremt man følger en del (ganske stivbeinte) regler.

Ekstra ferie er ifølge tariffavtale, altså forhandlet fram, og varierer mellom etatene. 

Fleksitid koster ikke noe særlig, men krever at arbeidsoppgavene er av en type som lar seg kombinere med ordningen. Har f.eks. en avdeling publikumskontakt, må jo noen være til stede. Da må det innpasses i fleksitidssystemet. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Statsansatte har ikke gratis trening, men en ordning som gjør det mulig å trene i arbeidstiden såfremt man følger en del (ganske stivbeinte) regler.

Ekstra ferie er ifølge tariffavtale, altså forhandlet fram, og varierer mellom etatene. 

Fleksitid koster ikke noe særlig, men krever at arbeidsoppgavene er av en type som lar seg kombinere med ordningen. Har f.eks. en avdeling publikumskontakt, må jo noen være til stede. Da må det innpasses i fleksitidssystemet. 

Sommertid og vintertid da? 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Krim eller en vanlig roman? Hva har du lest som du har likt?

Roman  eller biografi helst. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Krim eller en vanlig roman? Hva har du lest som du har likt?

Lest mange romaner men ikke om relasjoner. Siste boken jeg leste var om han venstre politikeren med medfør tarm problemer. Husker ikke hva han heter. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sommertid og vintertid da? 

Anonymkode: 54c74...b38

Det varierer også mellom etatene. Men ja, mange har redusert arbeidstid i sommermånedene. Det kan andre bedrifter også ha, da legges det inn i arbeidstidsordningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Det varierer også mellom etatene. Men ja, mange har redusert arbeidstid i sommermånedene. Det kan andre bedrifter også ha, da legges det inn i arbeidstidsordningen. 

Men angående pensjon. Hvor mange pensjons poeng er god å ha eller hva regnes som godt pensjonsstrekk? 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lest mange romaner men ikke om relasjoner. Siste boken jeg leste var om han venstre politikeren med medfør tarm problemer. Husker ikke hva han heter. 

Anonymkode: 54c74...b38

Abid Raja ja. Har du lest boken til søstra, Abida Raja? Veldig god biografi det også. Ellers har jeg nettopp lest Gøril Emilie Hellen "Hundreogtretten", en roman jeg likte veldig godt! Ikke så lang heller, men gripende og både trist og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...