Gå til innhold

Jeg ser opp til dere som er femti pluss.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men jeg mente arterose. Bare se her. 

Hva er artrose?

Artrose er en sykdom som rammer leddene. Hyppigst rammes leddene i knærne, hoftene, hendene og ryggraden. Ved artrose blir brusken i leddet gradvis slitt ned og kan forsvinne helt. Når brusken blir skadet, vil beinvevet rundt leddet forandres. Det kan vokse frem påleiringer og beinutspring og dannes cyster inne i beinet. Kilde : Helse-Norge. 

Anonymkode: 54c74...b38

Se der du, takk for den oppklaringen, jeg var ikke klar over at det kunne dannes cyster pga artrosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (1 time siden):

Se der du, takk for den oppklaringen, jeg var ikke klar over at det kunne dannes cyster pga artrosen.

Mulig det er da man får disse "atakkene"? Min mor får slike antall med økte smerter og redusert bevegelighet. Jeg vet ikke, men det var min første tanke. Opplever du anfallsvise perioder? Jeg ser allerede litt økt beinmasse på fingrene mine så frykter jeg får det tidlig (40) som min mor. Men jeg har også kormobid (er visst en sammenheng?) Hypermobilitet i leddene. Vet ikke om det gir økt risiko for artrose.

Googlet og fant kun at det spekuleres i om hypermobilitet har sammenheng med artrose, men ingen faste holdepunkter for det. Sånn for min egen opplysning. 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (13 timer siden):

Se der du, takk for den oppklaringen, jeg var ikke klar over at det kunne dannes cyster pga artrosen.

Vær så god. Ser du. :D 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Å ja. Skjønner ikke hvordan man kan se frem til å bli 67 eller 65. Hva er fordelene utenom fri?

Anonymkode: 54c74...b38

Laban svarte bra på dette. 
 

Det er ikke slik at jeg «ser frem til» å bli 65 eller 67, men jeg håper jo virkelig at jeg blir det. Alternativet er verre! Og videre håper jeg at jeg kan ha en fin pensjonisttid/alderdom uten for mye plager og at økonomien er grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (På 4.8.2023 den 15.43):

Laban svarte bra på dette. 
 

Det er ikke slik at jeg «ser frem til» å bli 65 eller 67, men jeg håper jo virkelig at jeg blir det. Alternativet er verre! Og videre håper jeg at jeg kan ha en fin pensjonisttid/alderdom uten for mye plager og at økonomien er grei. 

Jeg tror det er noe mellom himmel og jord og at indre styrke kan avgjøre fremtiden. Tror ikke du? Så hvis tenker positivt selv når det er vanskelig så styrkes den delen. Hvis du tenker negativt så styrkes den delen. Eller hva tror du? 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror det er noe mellom himmel og jord og at indre styrke kan avgjøre fremtiden. Tror ikke du? Så hvis tenker positivt selv når det er vanskelig så styrkes den delen. Hvis du tenker negativt så styrkes den delen. Eller hva tror du? 

Anonymkode: 54c74...b38

Jeg tror ikke på «mer mellom himmel og jord.»

Men jeg er helt overbevist om at ens indre kvaliteter og tanker vil ha stor betydning for hvordan man takler livet. Positivitet avler positivitet, negativitet avler negativitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (17 timer siden):

Jeg tror ikke på «mer mellom himmel og jord.»

Men jeg er helt overbevist om at ens indre kvaliteter og tanker vil ha stor betydning for hvordan man takler livet. Positivitet avler positivitet, negativitet avler negativitet. 

Er det å tro på himmel og jord religiøst? For jeg mente at f eks hvis noen er syke av alvorlig sykdom så kan det kommet et tegn fra et sted sånn at personen er i livet litt til. Enn forventet. F eks hvis det er en bursdag en fødsel osv  så er det som kroppen bare venter på å få dette overstått. Det har jeg sett på mange serier. F.eks Gray’s anatomy

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...