Gå til innhold

Naturister som går nakne rundt på turstier.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De får nok heller gå i skogen i fullt BDSM-utstyr. Tross alt bedre å se lakk og lær, pisk og knebel, enn ett naturlig nakent menneske.

Anonymkode: 9a91e...509

Jeg hadde ikke likt å treffe på i skogen verken kliss nakne folk eller folk med fullt BDSM-utstyr. Det handler om tid og sted. Især hvis jeg hadde gått alene. Man kan bli redd og usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde egentlig ikke brydd meg, men syns ikke det er greit mtp barn. Enig med @Lillemus at det koster lite å slenge på seg en lett kjole og for gutta en shorts, eller i det minste boxeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde reagert noe særlig hvis jeg visste det var en naturiststrand i nærheten.  Men jeg liker ikke at turister går rundt i hovedgata og på restaurant i hovedgata i Spania i bikini eller badebukse og bar overkropp.  Har møtt flere menn i speedo og jeg innrømmer at da himler jeg med øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig årsak til at jeg synes naturistene bør holde seg på sine egne områder og kle på seg det aller nødvendigste når de skal utenfor, er at det skaper usikkerhet hos de som tilfeldigvis møter dem. Jeg tror ikke noen, verken barn eller voksne, tar skade av å møte nakne mennesker, men ikke-naturister vil trolig lure på om de har forvillet seg inn i et naturistområde uten å vite det. Det er helt unødvendig og tjener ikke "saken". 

Jeg vet om et sted det går en tursti (ikke bred vei, og det finnes ikke noe godt alternativ) over / i kanten av en liten naturiststrand. Der står det et oppslag om at alle (ikke-naturister) selvsagt kan passere, men ikke stoppe opp og glo / ta bilder. Jeg husker ikke nøyaktig ordlyd, men poenget kommer klart fram. Da vet begge parter hva det handler om, og ingen trenger å lure på om de er på "feil sted". Slik synes jeg det bør være når man går på en sti som brukes av alle.  

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men nake folk skremmer barn?

Anonymkode: 9a91e...509

Ja, barn og ungdom kan bli det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En sommerdag for noen år siden satt det en gjeng alkoholikere å drakk ved senteret. Det er ikke noe toalett for publikum det, og når jeg er på vei hjem med varene mine, då henvender en bestyrtet liten muslimsk gutt seg til meg og sier det er en naken dame på plenen. Jeg runder hjørnet og der sitter en av de kvinnelige alkoholikerne og tisser. Ubehagelig situasjon. Jeg frihet ut og sa bare dry er ikke noe farlig til gutten. 
 

Jeg burde kanskje kjeftet på damen, men jeg ville bare bort fra pinlighetene.

Anonymkode: 6030d...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om barn blir skadd av det, men er tilbake til mitt forbilde Atilla: "Folkeskikk er ikke en privatsak".

Man har på klær blant folk, uansett hva man personlig mener om saken. Sånn er det her i landet. Bor du i en stamme dypt i Amazonas gjelder andre regler.

Nudiststrender er bra, men typisk at noen MÅ stille seg opp så de blir synlige fra stien der alle går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

du måtte grave opp en 12 år gammel artikkel ja.

Anonymkode: 18dce...c46

Det er ikke det minste problem å finne nyere saker hvor nakne natutister går amokk i nettoen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/gruppesex-vekker-harme/79703652

https://www.dagbladet.no/nyheter/strandsex-vekker-harme/72603645

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-jaget-av-onanerende-mann/79722089

Anonymkode: 9a91e...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke om barn blir skadd av det, men er tilbake til mitt forbilde Atilla: "Folkeskikk er ikke en privatsak".

Man har på klær blant folk, uansett hva man personlig mener om saken. Sånn er det her i landet. Bor du i en stamme dypt i Amazonas gjelder andre regler.

Nudiststrender er bra, men typisk at noen MÅ stille seg opp så de blir synlige fra stien der alle går.

"Folkeskikken er ikke en privatsak" 

Veldig bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg runder hjørnet og der sitter en av de kvinnelige alkoholikerne og tisser. Ubehagelig situasjon.

Anonymkode: 6030d...c98

Minner meg om en lignende situasjon. Før Barcode ble bygget, var det på tomta kanskje Oslos billigste parkeringsplass. Det var en stor grusplass der etter at et lagerskur el lign brant ned sent nittitalls engang. Anyway.
 

Jeg hadde parkert der nærmest inntil en container som sto der. Det var midt på dagen på en grei sommerdag og jeg ante fred og ingen fare idet jeg rundet containeren for å hente bilen min. Mellom containeren og bilen satt to narkomane. Den ene satt på alle fire og hadde dratt bukse ned for å sette sprøyta i rumpa, og jeg så rett inn i det aller helligste. Da skvetter man ganske bra til, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/nyheter/sexsjokk-pinlig/79921116

Noen som tar det et hakk lenger. To eldre herremenn som knullet ved stien der folk gikk forbi.

Jeg er egentlig ganske imponert over dem. De kjørte på da familien kom, og holdt forsatt på da familien gikk forbi på vei hjem igjen!

Jeg lurer på hva slags folk det er. Man må jo tro det er ganske vanlige menn med normale liv ellers. Det må være litt kleint å møte en forretningsforbindelse i en sånn situasjon.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/sexsjokk-pinlig/79921116

Noen som tar det et hakk lenger. To eldre herremenn som knullet ved stien der folk gikk forbi.

Jeg er egentlig ganske imponert over dem. De kjørte på da familien kom, og holdt forsatt på da familien gikk forbi på vei hjem igjen!

Jeg lurer på hva slags folk det er. Man må jo tro det er ganske vanlige menn med normale liv ellers. Det må være litt kleint å møte en forretningsforbindelse i en sånn situasjon.

Ja, man kan lure på om risikoen for å bli sett er en del av «greia». 
 

Ref. kleint: Enda mer kleint om det var læreren til de som gikk forbi/barna deres 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hele filosofien med naturisme er å kunne føle seg fri uten klær. Men normal folkeskikk tilsier at dette er noe man bare praktiserer på egne områder. Enten på fristrender eller egne campingplasser. Disse områdene er som regel godt merket slik at folk blir advart mot hva de kan møte der. Ekte naturister tar på seg klær der det er naturlig å ha på seg klær.
Norsk lov sier ingenting om nakenhet, men bare om uanstendig oppførsel.

Så det å være naken ute i det fri sammen med folk som ikke setter pris på nakenhet er for meg uanstendig oppførsel.

Endret av Tor987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes man skal holde seg på tilviste områder. Ikke fordi jeg har noe imot naturister, men fordi jeg tenker det handler om å ta hensyn til de som synes det er kleint eller ubehagelig. Jeg tenker og på hvordan dry kan oppleves for de som blir, eller har vært, utsatt for seksuelle overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...