Gå til innhold

Alkohol burde vært på blå resept

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er forskjell på å være alkoholiker å bruke det som alkohol og funke i hverdagen altså! Noen bruker alkohol kun for å sove! Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 0bda4...a37

Tror du at alkoholikere bare plutselig blir det? Det er jo slikt som det der det starter med. 

Endret av Glitter

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Tror du at alkoholikere bare plutselig blir det? Det er jo slikt som det der det starter med. 

Det er ikke alle som er alkoholiker fordi de bruker det en periode, ærlig talt. Nå blir jeg sint kjenner jeg. For noen er det akkurat det de tenger for å fungere. En periode! 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Noen kan faktisk fungere gjennom studier jobb og annet uten at det over livet. Alle faller ikke i samme båt. Herregud. Snakk om å dømme andre. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som er alkoholiker fordi de bruker det en periode, ærlig talt. Nå blir jeg sint kjenner jeg. For noen er det akkurat det de tenger for å fungere. En periode! 

Jeg har ikke sagt at alle er alkoholiker for å bruke det er periode, så jeg vet ikke hva du hisser deg sånn opp for. Jeg sier at for de som ender opp som alkoholiker så var det gjerne sånn det startet. Det er lurt å være bevisst på. 

Men skal du bli så sint av at jeg sier noe i beste mening så trekker jeg meg ut av tråden. 

Noen kan faktisk fungere gjennom studier jobb og annet uten at det over livet. Alle faller ikke i samme båt. Herregud. Snakk om å dømme andre. 

I alle dager. I'm out. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du trenger alkohol for å fungere så misbruker du det og er på god vei til å utvikle et problematisk forhold til alkohol. Noe som kan føre til alkoholisme hvis du ikke stopper i tide.

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (14 minutter siden):

Hvis du trenger alkohol for å fungere så misbruker du det og er på god vei til å utvikle et problematisk forhold til alkohol. Noe som kan føre til alkoholisme hvis du ikke stopper i tide.

Jaja 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg misbrukte alkohol selv og kom på eksamen med promille da jeg studerte. Hadde ufortjent flaks med vakten og fikk gjennomføre. Fysøren så ydmykende og skammelig. De tre siste årene jeg studerte var ikke akkurat ukomplisert og selv om det gikk bra mtp resultat som i karakterer, kunne jeg helt klart oppnådd bedre! Akkurat det plager meg enda, flere år etter. Alle skjønte også at jeg var ute og trillet- det har de sagt i ettertid. Det er få som klarer er å skjule det i lengden. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg misbrukte alkohol selv og kom på eksamen med promille da jeg studerte. Hadde ufortjent flaks med vakten og fikk gjennomføre. Fysøren så ydmykende og skammelig. De tre siste årene jeg studerte var ikke akkurat ukomplisert og selv om det gikk bra mtp resultat som i karakterer, kunne jeg helt klart oppnådd bedre! Akkurat det plager meg enda, flere år etter. Alle skjønte også at jeg var ute og trillet- det har de sagt i ettertid. Det er få som klarer er å skjule det i lengden. 

Alle så det, men ingen sa noe til deg og ba deg søke hjelp?

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Kan kjenne meg litt igjen i dette på en måte. Men jeg misbruker ikke og har aldri misbrukt. Bruker det litt sånn som deg og for søvn. Fikk du ikke hjelp? Hvorfor holdt du på sånn? 

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvor lenge har du fungert i studier og annet mens du har drukket alkohol da?

Endret av lavender
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Alle så det, men ingen sa noe til deg og ba deg søke hjelp?

Jo, det var et par som sa noe. Ingen andre nei. Det ville nok dessverre ikke hjulpet stort heller. Jeg var sammen med en av de ansatte som var alkoholiker ( ble sammen før jeg startet studiene) og alle visste også om at han misbrukte alkohol. Veldig tragisk at ingen reagerte egentlig. Når jeg tenker på det i ettertid. 

AnonymBruker
lavender skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge har du fungert i studier og annet mens du har drukket alkohol da? Jeg ser ikke for meg at det er mulig i lengden.   

Drikker ikke på selve undervisningen. Men kanskje 6 - 7 mnd. Det har gått veldig bra det. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan kjenne meg litt igjen i dette på en måte. Men jeg misbruker ikke og har aldri misbrukt. Bruker det litt sånn som deg og for søvn. Fikk du ikke hjelp? Hvorfor holdt du på sånn? 

Jeg ble sammen med feil mann. Ikke for å skylde på ham alene, men jeg var ung og han hadde liksom en posisjon. Han var heller ikke særlig sympatisk, så mye slit. Han er død nå da, rip, så utdyper ikke.

Jeg dro på rehab etterhvert .

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg ble sammen med feil mann. Ikke for å skylde på ham alene, men jeg var ung og han hadde liksom en posisjon. Han var heller ikke særlig sympatisk, så mye slit. Han er død nå da, rip, så utdyper ikke.

Jeg dro på rehab etterhvert .

Trist. Hvordan var det på rehab? Ser kun det for meg som på film. 

Drikker ikke på selve undervisningen. Men kanskje 6 - 7 mnd. Det har gått veldig bra det. 

Hvordan er det for deg de gangene du lar være å drikke da? Det går som oftest bra helt til det smeller. Jeg tenker du er på vei inn i en en negativ nedadgående spiral som kan bli vanskelig å komme seg ut des lenger tid det går. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trist. Hvordan var det på rehab? Ser kun det for meg som på film. 

Ja, det er trist. Han var bra edru, men det var han jo ikke så ofte utenfor jobben. Det var ikke så bra på rehab fordi jeg ble mye stresset av flere der. Holdt meg mye for meg selv, men ene legen var helt fantastisk. Han jattet ikke og utfordret meg ganske mye. Veldig dyktig mann som nok så hver enkelt veldig godt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...