Gå til innhold

Ukas trening, uke 30


Fru2020

Anbefalte innlegg

Denne uken har vi vært i Kristiansand. To dager i Dyreparken. Ble mangen skritt, men ingen trening. 

Lørdag gikk vi en times tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Travle dager denne uka, så har ikke fått gått så mye som jeg hadde tenkt.

Mandag - 5,5 km tur + 1,2 km tur
Ons + tors - korte turer på ca 1,3 km
Lørdag - 4 timer flyttehjelp (laste og losse bil med flyttekasser, gå opp og ned to trapper med kasser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ingen trening denne uka. Har hatt sommerbesøk, og det har gått i ett. Kjempekoselig altså, men ingen tid til overs til trening. På toppen av alt slo ryggen seg vrang. Kjente litt på onsdag, grusomt på torsdag. Fikk litt hjelp til trykking og øvelser, og så fikk jeg løsnet en låsning. Litt bedre fredag, og enda bedre i helga.

I dag gikk vi forresten tur i sherpatrapper. Fryktelig bratt og sleipt, men fantastisk utsikt, - jeg var redd for å skli nedover, men det gikk fint. Og nå i kveld har ryggen vært nesten som vanlig.

NÅ er det på tide med styrketrening igjen altså! To måneder med sommerslapphet er altfor mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg kom hjem på tirsdag og etter det har det ikke vært noe trening dessverre. 

Jeg skal komme i gang på Sats igjen i morgen. Må holde ved like den gode formen jeg har nå. 

Jeg og samboeren er i god form nå. Det så vi i ferien når vi skulle gå sherpatrapper med noen som er langt yngre enn oss. Vi sto lenge på toppen og ventet på dem og vi prøvde ikke gå i fra dem heller. Det var litt gøy skal jeg innrømme 😃 Det gir motivasjon til å fortsette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Jeg kom hjem på tirsdag og etter det har det ikke vært noe trening dessverre. 

Jeg skal komme i gang på Sats igjen i morgen. Må holde ved like den gode formen jeg har nå. 

Jeg og samboeren er i god form nå. Det så vi i ferien når vi skulle gå sherpatrapper med noen som er langt yngre enn oss. Vi sto lenge på toppen og ventet på dem og vi prøvde ikke gå i fra dem heller. Det var litt gøy skal jeg innrømme 😃 Det gir motivasjon til å fortsette.

 

Jeg har trent for lite i sommer.... merket det i g¨r da vi gikk sherpatrappene, at mannen var i mye bedre trappeform enn meg. Jeg hadde jo litt unnskyldning mht vond rygg da, men jeg må innrømme at kondisen ikke var helt på topp. Så, i morgen skal jeg få trent. I dag skal jeg klippe gresset hos min far et par timer, så det blir jo litt trim det og. Stor hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (59 minutter siden):

Jeg har trent for lite i sommer.... merket det i g¨r da vi gikk sherpatrappene, at mannen var i mye bedre trappeform enn meg. Jeg hadde jo litt unnskyldning mht vond rygg da, men jeg må innrømme at kondisen ikke var helt på topp. Så, i morgen skal jeg få trent. I dag skal jeg klippe gresset hos min far et par timer, så det blir jo litt trim det og. Stor hage.

Det er ferskvare, så det vil nok fort bedre seg når du kommer i gang igjen :)Vi har jo vært mesteparten av tiden på hytta og hadde mange fjellturer i beina inkl toppturer. Det er god trening både for styrken i beina, kondisen og ikke minst balansen. Dette med dårlig balanse merkes best nedover ved at man føler seg utrygg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag: Styrketrening. 

Tirsdag: Tur i marka 8 km. 

Onsdag: Styrketrening

Torsdag: Styrketrening +  tredemølle

Lørdag: Styrketrening +  tredemølle. 

Denne uken nådde jeg målet om å løfte 100 kg i knebøy.  Det har gått litt i rykk og napp i progresjonen det siste året, blant annet fordi jeg måtte ta en lengre pause pga skade etter fall på ski i vinter, så jeg er veldig glad for at jeg endelig klarte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Martine skrev (28 minutter siden):

Mandag: Styrketrening. 

Tirsdag: Tur i marka 8 km. 

Onsdag: Styrketrening

Torsdag: Styrketrening +  tredemølle

Lørdag: Styrketrening +  tredemølle. 

Denne uken nådde jeg målet om å løfte 100 kg i knebøy.  Det har gått litt i rykk og napp i progresjonen det siste året, blant annet fordi jeg måtte ta en lengre pause pga skade etter fall på ski i vinter, så jeg er veldig glad for at jeg endelig klarte det. 

Oi, skal si du er sterk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (3 timer siden):

Oi, skal si du er sterk!!!!

Egentlig så vet jeg ikke om jeg er så sterk sammenlignet med andre for jeg kjenner ingen andre jenter som trener slik jeg gjør, men fysioterapeuten min har i hvert fall sagt at jeg har gener for å bygge styrke 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferietider her, men en multetur i bratte bakker på 5,6 km og en sykkeltur på 55,8 km. Jepp, 5,5 mil. Var halvdød da vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (6 timer siden):

Mandag: Styrketrening. 

Tirsdag: Tur i marka 8 km. 

Onsdag: Styrketrening

Torsdag: Styrketrening +  tredemølle

Lørdag: Styrketrening +  tredemølle. 

Denne uken nådde jeg målet om å løfte 100 kg i knebøy.  Det har gått litt i rykk og napp i progresjonen det siste året, blant annet fordi jeg måtte ta en lengre pause pga skade etter fall på ski i vinter, så jeg er veldig glad for at jeg endelig klarte det. 

100 kg i knebøy er virkelig imponerende! Kan jeg spørre (ca.) hvor gammel du er, og hvor lenge du har trent styrke? 
 

Jeg sliter med å klare (tørre?) komme langt nok ned i knebøy. Usikker på om mine knebøy er «godkjente». Likevel er jeg ganske utkjørt etter 3 x 8 med 60 eller 65 kg. 
 

Trener du markløft også? Jeg er mer komfortabel med det, og klarer tre brukbare sett med 75 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (21 timer siden):

100 kg i knebøy er virkelig imponerende! Kan jeg spørre (ca.) hvor gammel du er, og hvor lenge du har trent styrke? 
 

Jeg sliter med å klare (tørre?) komme langt nok ned i knebøy. Usikker på om mine knebøy er «godkjente». Likevel er jeg ganske utkjørt etter 3 x 8 med 60 eller 65 kg. 
 

Trener du markløft også? Jeg er mer komfortabel med det, og klarer tre brukbare sett med 75 kg. 

Jeg er i slutten av 30 årene. Har bare trent i halvannen år, men jeg føler meg  heldig fordi jeg har fått veldig mye hjelp av en som har konkurrert i styrkeløft på internasjonalt nivå. Føler meg fortsatt som en nybegynner da.

8x65 er jo kjempebra! Jeg synes også at knebøy kan være litt skummelt, iallfall når jeg trener alene. Tar de tyngste løftene kun når jeg trener sammen med noen ca en gang i uken. Det er en veldig teknisk krevende øvelse. Men det er derfor jeg liker det så godt, for da må jeg fokusere, -og får tømt hodet. :) 

Har du tilgang til knebøystativ med sikkerhetsstenger på sidene som du kan justere? Slike som tar i mot stanga om du ikke kommer deg opp? Min erfaring er at de stengene  kan gjøre det tryggere til å gå dypere. 

Trener markløft også ja, men gjør helst sumo-varianten :) Har ikke gjort den så lenge, bare et halvt år, men det er den øvelsen jeg liker best sammen med benkpress :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...