Gå til innhold

Tok du covid vaksinen(e), og angrer du nå?

Tok du covid vaksinen(e), og angrer du ?  

24 stemmer

1. 1. Tok du covid vaksinen(e), og angrer du ?

• Tok, angrer
      2
    • Tok, angrer ikke
      19
    • Tok ikke, angrer
      0
    • Tok ikke, angrer ikke
      2
    • Usikker (svar i tråden om du vil)
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Raskere flokk- immunitet. Hvis færre blir syke, spres sykdommen i mindre grad. Færre i risikogrupper som helst ikke bør bli smittet, vil bli det.

Du smitter selv om du selv ikke blir syk.

Anonymkode: 65089...c56

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker

Professor Elling Ulvestad ved universitetet i Bergen: – Vaksinen er ikke egnet til å hindre smitte

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tar-uvaksinert-helsepersonell-i-forsvar-vaksinen-er-ikke-egnet-til-a-hindre-smitte/14321028/

Anonymkode: 65089...c56

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er det delte meninger om

Artikkelen jeg lenket til, forklarer hvordan spredningen reduseres fordi vaksinerte ofte blir mindre syke i en kortere periode. Det er sjelden slik at en vaksine enten stopper all smitte eller ikke hindrer smitte i det hele tatt. 

Under en pandemi kan man ikke vente i flere år på en perfekt løsning. Dessuten har virus evne til å mutere, så den ideelle vaksinen finnes ikke.

Tok tre doser og angrer ikke. Ble ikke mer enn vanlig influensasyk noen dager da jeg fikk covid, men slet med pusten i mange måneder etterpå  og måtte opp i sterkeste dose på astmamedisin i tre måneder. Kunne bare glemme å løpe og sykle da jeg fikk åndenød. 

Ellers har jeg tatt vaksiner mot ti forskjellige sykdommer de åtte siste årene, tror jeg det var da jeg telte opp. 

FjellOgDalar

Jeg tok alle tre, og angrer ikke et sekund. Hadde jeg ikke vært trippelvaksonert da jeg til slutt fikk covid, hadde jeg sikkert blitt mye dårligere. For meg ble det tre dager med moderat feber og vond hals. 

Vaksinene (Moderna alle tre) har ikke forårsaket bivirkninger utover en mild reaksjon på dose nr. 2.

AnonymBruker

Tok 2 doser.  Jeg angrer. Har ikke gjennomgått covid. En i familien til min mann fikk covid og døde desverre av det. Men hun var ikke vaksinert. Men hun hadde desverre nær kontrakt med en som fikk covid. 

Anonymkode: f65d3...e82

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...