Gå til innhold

Hva skal jeg bruke timen på ruspoliklinikken til?

Anbefalte innlegg

Jeg har ny time i morgen og bortsett fra å snakke hvordan rus-mønsteret har vært, hva jeg har klart og ikke klart, hva skal jeg egentlig bruke timen til? 

Jeg opplever at kjemien kanskje ikke er helt på plass. I hvert fall brukte vi bare halve timen sist. Når jeg går litt i stå så tar hun ikke ledelsen, det blir sånn pinlig stillhet. Er det fordi vi er ny for hverandre? 

Akkurat nå har vi fokus på skadereduksjon og ikke rusfrihet. Det kommer nok etter innleggelse i rusbehandling. 

Så hva skal jeg bruke timen til? Annet enn å "rapportere" hva jeg har fått til og ikke? 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du må bruke de til hvordan du skal bli rusfri. 

Og så har du vel plan om å jobbe så da får du snakke om det også. 

Anonymkode: ab267...1c2

Det er ikke så mye å snakke om for jeg skal til jobbspesialist etter rusbehandling. Som jeg sa så er fokus akkurat nå på reduksjon og ikke totalavhold da det ikke er realistisk å klare før rusbehandling. Er jo derfor jeg et søkt inn av henne. 

Så det jeg lurer på er hvordan bruke timene fram til behandling. Etter behandling blir det jo mer åpenbart som å jobbe for å holde seg rusfri og bygge opp livet mitt. Akkurat nå er jeg bare i limbo. 

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hva med å bruke timene til å prate om og legge en plan for hvordan du på best måte kan få til å redusere rusmisbruket frem til innleggelse?

Ja. Hittil har jeg gjort som avtalt å skrive ned hvor mye jeg drikker for å bevisstgjøre og motivere. Men jeg ser at det trengs sterkere virkemidler til. Har bare klart reduksjon et par kvelder på 13 dager. Selv om jeg har hatt det som mål hver dag.  

Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja. Hittil har jeg gjort som avtalt å skrive ned hvor mye jeg drikker for å bevisstgjøre og motivere. Men jeg ser at det trengs sterkere virkemidler til. Har bare klart reduksjon et par kvelder på 13 dager. Selv om jeg har hatt det som mål hver dag.  

Da kan det være en god ting å prate om :) 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...